tilbage

Land Rover Forum  

Index
65304: Kobling S3 part II (24-06-2008 13:21:03)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.136.94.162)
Det viste sig at beholderen til koblingvæsken var tom. Fyldte den op, tændte bilen og kunne nu igen skifte gear og køre uden problemer!?

Jeg har læst meget om udluftning osv. Er der noget jeg overser eller er jeg bare heldig??

Bilen får nu lov at stå så jeg kan konkludere om der er hul og evt hvor hullet er?!

Er der ellers noget jeg bør være obs på?

Tusinde tak for den hurtige og gode hjælp!

Med S3 hilsner

Mads

Index
65308: sv: Kobling S3 part II (24-06-2008 14:37:20) (svar på 65304)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Man har da lov til at være heldig en gang imellem.
Der kan udmærket gå lang tid før du igen får kvalet, men det kommer.
Du kan lige så godt køre i vognen, men kig efter væsken en gang i mellem og bestil så ny master- og slavecylinder, men tag de dyre af slagsen.
Så kan du skifte når det passer dig og ikke nødvendigvis den dag, hvor det slet ikke går længere.

Hvordan du kommer til at skifte tingene, kan du søge på herinde på forum. Der findes flere gode beskrivelser. :-)

mvh
Knud
Index
65312: sv: sv: Kobling S3 part II (24-06-2008 15:04:26) (svar på 65308)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.136.94.162)
Ja man har da lov at være heldig.......

Jeg får bestilt stumper hjem straks og læser om hvordan det gøres!

Takker for "thumbs up"!

Med Veteran hilsner

Mads
Index
65319: sv: sv: sv: Kobling S3 part II (24-06-2008 17:38:41) (svar på 65312)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.1.33)
Hey Mads

Kan du selv finde ud af at skifte delene?, ellers må du vende tilbage, så kan det være at vi kn lave en værksteds dag


Steen
sIIa 1962
Index
65330: sv: sv: sv: sv: Kobling S3 part II (24-06-2008 21:02:24) (svar på 65319)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.239.229.178)
Hej Steen

Lyder som en god idé.

Jeg tillader mig at vende tilbage.

Med øsj hilsner

Mads
Index
65329: sv: Kobling S3 part II (24-06-2008 20:52:28) (svar på 65304)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.214.188.174)
Jeg har også været heldig at koblingen på min gamle SerieIII virkede igen efter at have toppet op. Da min gjorde det, var det gummislangen fra kobberrøret til selve slavecylinderen, som var en anelse utæt. Det tog ret lang tid at finde det, da der kun kom en enkelt dråbe ud i ny og næ, men hvis du kan rense godt med motorvask og derefter drysse knust kridt ud over det, kan du finde utætheden ret nemt (hvis ikke den er kæmpe stor så du direkte kan se den). Jeg har også haft utæt slavecylinder, men da jeg lige havde skiftet slangen og røret samt renoveret hovedcylinderen, vidste jeg jo næsten automatisk hvor sidste fejl kunne ligge.
Index
65331: sv: sv: Kobling S3 part II (24-06-2008 21:07:55) (svar på 65329)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.239.229.178)
Jeg har lige været ude og køre en kort aftentur. Der er ingen problemer v gearskifte, men koblingen føles ´"kort" eller "flad". Som om der burde starte 1 cm højere.

Kan det være fordi jeg overhoved ikke har luftet ud eller skal jeg holde op med at hyle og få skiftet slave- og marstercylinderen, og det i en fart?

Takker meget for alle jeres input!

Med "flad" LR Hilsen

Mads
Index
65340: sv: sv: sv: Kobling S3 part II (24-06-2008 21:56:42) (svar på 65331)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.62.157.254)
på slavecylinderen, sidder der en luftskrue. du må nok igang med det. Det gøres dog ikke alene. Husk, at sætte en slange på luftskruen, så kan du genbruge bremse/koblingsvæske.

HC5193
Index
65345: sv: sv: sv: sv: Kobling S3 part II (24-06-2008 23:14:55) (svar på 65340)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.1.33)
Dårlig ide at begynde at genbruge bremsevæske, grunden til at man bruger at sætte en slange på luftskruen er at minimere svinderiet og at der ikke suges luft med tilbage i systemet
Steen
sIIa 1962
Index
65348: sv: sv: sv: Kobling S3 part II (25-06-2008 00:02:12) (svar på 65331)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Du skal holde op med at hyle, og se til at få bestilt og monteret stumperne!! :-)
Kør du fortrøstningsfuldt i vognen indtil da, men før en bøtte bremsevæske med i bagagen.

Der er selvklart lidt luft i systemet, men op i r.... med det.

mvh
Knud
Index
65351: sv: sv: sv: sv: Kobling S3 part II (25-06-2008 06:03:00) (svar på 65348)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 193.163.78.251)
Kan kun give knud ret ..

Kør i den .. og så skifte master , slave og slange .

Da bremse/koblingsvæske ikke er ret dyrt ville jeg heller ikke genbruge det. Det er surt at få snavns med i system.

Hvis du ikke kan få din master cyl af pga af plads mangel, så pil skærmen af . 4 el 5 bolte på topedo vægen og lidt flere i fronten så er den nem at tage af også har du al den plads du skal bruge.

Det kan godt drille lidt at få luftet den ud, men jeg tror alle har fået det til og virke.

Hvis du kan få en til at hjælpe dig med at træde på pedalen er det klart det nemmeste. men man kan godt gøre det alene.

Du vender bare tilbage hvis det driller for meget.
Man kan få både rep sæt og nye master/slave cyl.

jeg plejer at købe nye , men har da også haft stor held med bare og bruge et rep sæt.

Held og lykke med det.
Brian
Index
65397: sv: sv: sv: sv: sv: Kobling S3 part II (25-06-2008 19:47:59) (svar på 65351)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.239.229.178)
Hej Alle sammen

Jeg har nu fået tørret øjnene (og tudefjæset) og bestilt stumperne! Hvis I tror I har hørt det værste så vent til jeg skal igang med at bestille noget! (Smiley).

Takker for alle jeres gode råd og den gode tone!

Med Stolte DLRK'er hilsner

Mads