tilbage

Land Rover Forum  

Index
65533: Tank vand istedet for diesel??????? (28-06-2008 19:30:26)
Jens Christian Kjær #7024, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.117.206)
Index
65538: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (28-06-2008 20:41:51) (svar på 65533)
Peter Hansen #4214, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.63.111)
Hæ - hæ. Hvis nu 10.000 ud af ebays mange mill. læsere køber har manden da tjent kassen.
Der er uden tvivl andre her på forum der er mere velbevandret i forholdene omkring brint-drift, men jeg tror der skal anvendes mere energi for at spalte en given mængde vand i ilt og brint, end der er i vandet i form af brint.
Jeg har en lille lærebog i motorlære for skibsmaskinister fra 1906. I den er omtalt vandindsprøjtning i forbrændingsmotorer og det fremgår at man skal indstille indsprøjtningen så der gives samme mængde vand som brændstof. Bogen nævner så vidt jeg husker en effektforøgelse på ca 10%, af teksten fremgår det også at forfatteren ikke helt er klar over efektforøgelsen skyldes at vandet spaltes i ilt og brint eller at vandet ved opvarmningen til damp og den deraf flg. ekspansion giver et øget tryk på stemplet. Jeg kendte en gammel fisker der havde sejlet med en glødehovedmotor med vandindsprøjtning og han talte om en meget blødere motorgang og mere trækkraft når de brugte det.
En gammel landbrugssmed jeg kender har fortalt at International havde en traktormodel i mellemkrigsårene der havde vandindsprøjtning men motoren blev hurtigt slidt.
Er der nogen Land-Rover folk der har eksperimenteret med det? Det var jo lidt fristende at prøve.

Med 88" 200tdi hilsen
Peter Hansen
Index
65548: sv: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (29-06-2008 00:29:58) (svar på 65538)
Kim Horsevad #6594, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.91.110.171)
Vandindsprøjtning er bestemt ikke nogen ny teknologi. Når der indsprøjtes en lille mængde vand i forbrændingskammeret hjælper dette med at afkøle den indsugede luft. Denne afkøling bevirker et øget indhold af ilt, hvorfor der følgelig kan afbrændes mere brændstof, hvilket resulterer i større afgiven effekt for hver stempelgang.

/Kim Horsevad

Index
65550: sv: sv: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (29-06-2008 01:37:55) (svar på 65548)
Michael Andersen #2112, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.139.242)
På de helt gamle Boeing 747 med JT9D-3A og -7 motorer brugte man også vandinjection i Take off for at øge thrusten så der kom mere skub i slæde, så det virker - men jeg har nu ikke tænkt mig at få Madam Blå til at fare afsted, da det koster andre steder (større belastning i "hjertet")

MVH
Michael - helt down to eath
Index
65551: sv: sv: sv: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (29-06-2008 07:59:25) (svar på 65550)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.236.95.225)
Hej.

Nu er det jo ikke en effektforøgelse man sælger på Ebay, men et anlæg der gør vand til brændstod *istedet* for både Benzin og Diesel, der sælges. Og for øvrigt er det kun tegningerne, der sælges. Stumperne skal man selv købe lokalt!

Det er simpelthen for langt ude! Cirka lige så langt ude som den japanske bil her. http://jp.dk/webtv/webtv_udland/?movieId=16247&Id=1379986

Hilsen Niels, der trods alt ikke tror på hvad som helst.
Index
65552: sv: sv: sv: sv: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (29-06-2008 08:26:31) (svar på 65551)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.51.80)
Hvem sagde kejserens nye klæder ;-)

Index
65540: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (28-06-2008 21:44:06) (svar på 65533)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Manner! Hvis der er nogen der hopper den her, så er jeg har en brugt rumraket, jeg tror jeg smækker op på Ebay. :-)

Hilsen Niels
Index
65542: sv: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (28-06-2008 21:50:07) (svar på 65540)
Peter Toft-Brander #7799, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.57.57.29)
Hej alle

Sshhh!!

Dæmp jer da lige!

Hvis staten finder ud af at dimsen virker............så stiger prisen på vand :-)

Så prøv lige at dæmp begejstringen.

Peter toft...........helt vandvittig
Index
65544: sv: sv: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (28-06-2008 22:11:09) (svar på 65542)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.51.80)
Index
65577: sv: sv: sv: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (29-06-2008 19:01:53) (svar på 65544)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.174.163)
sjovt du sender skriver det indlæg..
Jeg sad i fredags på mit job og kigge lidt på YouTube og fandt en som viste en film om hvordan han havde lavet en til bilen.

Så jeg har da fundet lidt frem af den model han viste.

Det var min plan at prøve og bygge den færdig og se hvad der skete.

Det er jo ikke en 100% erstatning for brandstof, kun et tilskud.

hvis den ingen virkning har så har jeg ikke rigtig mistet anden end den tid jeg har brugt på det.

hvis den virker kan bliver jeg jo kun glad.

Det var min plan og sætte den på min Peu. partner 1,9D
som jeg daligt køre ca 200km i.

jeg skal gerne komme med et svar på hvad der skete.

Hvis nogle har prøvet og har lavet en beregning af KM/L med og uden vil jeg da gerne høre om det.

Jeg vil tro at generatoren skal arbejde lidt hårde for at lave de ca 15Amp der skal til men om den mænge brint og ilt som kom ud kan give lidt overskudt (sammen med selvfølig diesel) er det jo en fin ting.

VH
Brian
Index
65580: sv: sv: sv: sv: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (29-06-2008 19:56:18) (svar på 65577)
Jens B.Pederse reg fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.53.0.38)
Der er også denne løsning.
http://www.water4fuel.com/
Den har jeg faktiisk lavet, men den virker ikke ....
Der laves ingen hydroæyse ved 12v.
Nok fordi mine elektroder ernoger finmasket perforeret aluminium. Aluminium oxidere meget nemt og skaber en hård ikke ledende overflade. En rigtig god isolator.

Processen stoppede nemlig efter at der blev dannet ganske få bobler.

Jeg tror at vandinjection har en virkning som beskrevet oppe i tråden.

Med blandingen ilt&brint opnås en bedre start af forbrændingen da ilt&brint brænder knaldgodt. Dernæst er der pludselig fint forstøvet vand i forbrændingen som virker som katalysator på den videre forbrænding.

Water4fuel lover op til 20% bedre økonomi, og det er jo så EFTER at de 15 ampere er trukket ud til hydrolysen.

Og kan vi konverter vores gamle serie biler der jo i forvejen er de mest grønne biler at køre i til at være en hybridløsning benzin/brint, ja så kører alle i lille Dk snar i landrover serie biler.
Og så slipper vi også for den der evindelige diskussion om hastighedsgrænserne på motorvejene.

Det er jo en ren win-win situation.

Ren vand injektion har min far forsøgt i en mercedes 220 SE fra ca 1969 for mange år siden.
Da den blev hovedrepareret var der ikke særlige spor af tæringer efter alt det vand den havde trukket igennem.
Men om sliddet er større kunne han ikke sige, for han havde jo ingen referencer.

Hilsen Jens
Index
65612: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (30-06-2008 16:03:15) (svar på 65580)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.66.160.246)
disse apparater er det største fupnummer på ebay nogensinde!!!
de laver godtnok hydrogen som man kan køre på, men de producerer det i så små mængder at det kun duer til at lave små sjove knald for børnene derhjemme eller brænde sine øjenbryn af.
der skal 1000000 gange mere gas til end disse ting kan producere i minuttet for at kunne køre på det. for populære forsøg, se evt discoverys "mythbusters" i afsnittet om "government fuel conspiracies"

kort sagt:
det er muligt at køre på hydrogen, men IKKE med disse ebay produkter!

det er spild af penge.
Index
65618: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tank vand istedet for diesel??????? (30-06-2008 18:38:21) (svar på 65612)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 79.138.228.209)
Jeg er ikke enig med dig i at det er spild af penge.
Jeg har brugt 50,- måske en flad hund på at lave beholder og elektroder. (mangler at få det til at virke ved 12 volt ... forsøgene fra fysiklokalet fungerede ved 30 volt, der kan hældes lidt syre i, så er der nemlig frie ioner i vandet og strømmen løber lettere)

Det er det lille tilskud til benzinen, der giver en forskel.
Når mit lille system er færdigt giver jeg gerne en demonstration.
Påstanden bag water4fuel, som jeg leger med, er at en liter vand kan holde en måneds kørsel. Der mangler jeg dog min egen erfaring.
Den med ekstra slid, tror jeg på. Det slider jo også på motoren at eftermontere en turbo.

Det er ikke spild af penge, det er da vildt spændende. ;)

Men jeg vil ikke købe udstyr eller skitser til fremstilling, der spilder du pengene. :(

Hilsen Jens