tilbage

Land Rover Forum  

Index
65948: Radius arm knækket af bagaksel (07-07-2008 22:51:55)
Emil Eskesen #7993, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 217.116.239.13)
Hej,

Nu har min dejlige 90" for '87 kørt upåklageligt i flere måneder, så der skulle jo snart til at ske noget. Det gjorde der så idag, da den pludselig begyndte at "køre sidelæns" og dreje på baghjulene. Jeg fik hurtigt stoppet og kommet ind til siden . Det viser sig at Radius armen i venstre side er knækket af akslen og hænger og dingler. Samlingen (beslaget) er simpelthen tærret igennem. Da jeg kørte den ind til siden knaste den vældig højt, men jeg håber selvfølgelig ikke der er sket noget alvorligt med gearkasse og aksler. Skal jeg skifte hele bagakslen for at få det hele på plads, eller kan man købe et beslag til montering af armen? Kan i anbefale nogle mekanikere i nærheden af København, som ville være gode til sådan en operation?

Gode hilsner fra en ellers sommer glad LR ejer, som nyder sin softtop, men gerne vil køre i den
Index
65949: sv: Radius arm knækket af bagaksel (07-07-2008 23:52:37) (svar på 65948)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Det lyder som denne tråd: http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=63702#63702

Prøv evt. at ringe til James og hør hvad han gjorde.

/anders
Index
65950: sv: Radius arm knækket af bagaksel (08-07-2008 00:21:36) (svar på 65948)
Kim Horsevad #6594, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.91.110.171)
Beslaget er blot et par passende stykker fladjern der er skåret i facon. De kan tildannes med en vinkelsliber på få minutter.

Der er ingen problemer i at svejse på bagakslen, bare sørg for varme nok - der skal bruges en del ampere for at få fuld gennembrænding på akselhuset.

Hvis du ikke selv har mulighed for at svejse så find en lokal smed eller tilsvarende - det er en relativt lille opgave.

Når du alligevel er igang i det område af bilen, så check lige det beslag fjederen er fastgjort til akslen med - hvis beslaget til radiusarmen er ved at være træt er fjederbelaget formentlig også... (Påsvejsning af et ny fjederbeslag er heller ikke nogen stor opgave; men det tager lidt mere tid at forberede)

Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad