tilbage

Land Rover Forum  

Index
66060: Køb af DISCO II ´99.. Oliespild motor/gearkasse.. (09-07-2008 19:03:01)
martin petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.244.229)
Jeg har tænkt på at købe en Discovery II 5d td5 s´99. 230000km...( har kigget på den..)

(( Skal tilføjes at jeg desværre er en ejer af en GRér 2,8td, men forhåbenlig ikke ret meget længer. Og at jeg gerne vil ind i DLRK, andet er for dyrt at køre i...!!!!! ))

Tilbage til emnet :
Ganske pæn bil og rimlig stand(discovery´en altså).. dog er der def.
-->>> ABS(lampen lyser),- Oliespild fra? motor/gearkasse(gearkassen godt sjasket samt motor lidt omkring bundkar),- Måske en def.styrekugle også(snakkede han om,ham jeg skal køb af..),- Forkofanger har fået et knald i højre side, hænger lidt(regner ikke med at det er det største problem),-

Det store 10.000kr spørgsmål er så... Skal jeg LØBE SKRIGENDE væk, nu hvor jeg har set den, og det oliespild under den + ABS fejl, ELLER er dette ikke det store at snakke om...

Ps. har ikke lyst til kæmpe regninger lige efter jeg har handlet bil...

SÅÅÅÅÅ.... Er der nogle der kunne give et råd ang. køb af sådanne en Disco II, til en forhåbenlig kommende Discovery II ejer samt DLRK-medlem..???

Hilsen Martin Kalundborg
Index
66061: sv: Køb af DISCO II ´99.. Oliespild motor/gearkasse.. (09-07-2008 19:22:26) (svar på 66060)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.44.125)
Hej Martin

Nu er en Land Rover jo altid et godt køb, men det ville være en god ide at få bilen chekket før køb, her tænker jeg på abs lampen det kan være ingenting eller noget der er rimeligt dyrt, en bekendt har selv lige invisteret i en Disco hvor selv samme problem var, vi troede det var en føler der var defekt 1500 - 3000 kr det vidste sig det var styre enheden til ABSén incl montering 15000, ellers er det et vuderings spørgsmål km er fine, der er mange km iden endnu, men hvordan har den levet livet endtil idag, har den kørt meget terræn eller har den altid haft en trailer efter sig, men en Disco er en rigtig fin bil så held og lykke.

Jørgen med både Disco og Defender syge,.
Index
66064: sv: sv: Køb af DISCO II ´99.. Oliespild motor/gearkasse.. (09-07-2008 19:53:05) (svar på 66061)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Hej Martin, hvis du når så langt at du er brændt varm på kareten, så ville jeg betale Glad i Kalundborg for en time, for at gennemgå køretøjet, det koster sansynligvis omkring 1000,- kr men de penge kan være sparet rigtigt mange gange, både hvis du køber og selvfølgelig hvis du så vælger ikke at købe.
Det er jo kun omkring 87 L benzin til 650 km kørsel. :)
God jagt.
Kenneth Poulsen
Index
66076: sv: Køb af DISCO II ´99.. Oliespild motor/gearkasse.. (09-07-2008 22:12:53) (svar på 66060)
Claus Nørgaard #7860, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.237.10.6)
Hej Martin
Forhåbentligt velkommen i klubben.

Hvad skal du give for den? Prisen skulle gerne mache de fejl den jo har.
Hvis det er ABS følerne, skal man skifte hele hjulnavet der koster 3500,- pr styk.
Synes også du skal undersøge nærmere hvor olie spildet kommer fra, måske er du heldig at det bare er bundkar pakning? Er det med aut gear?



/Claus
Disco Td5
Index
66084: sv: sv: Køb af DISCO II ´99.. Oliespild motor/gearkasse.. (10-07-2008 00:42:24) (svar på 66076)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Hej Martin,

Overvej om du selv kan/orker/har tid til selv at skrue på bilen?

Hvis svaret er ja, så er det måske ikke så dårligt et køb - afhængigt af prisen.
Hvis nej - så kan en bil med 230.000 på klokken blive en dyr fornøjelse.

ABS fejlen skal du få tjekket hos en forhandler (f.eks. Glad). De kan læse fejlkoder ud på PC og fortælle mere præcist hvad problemet er. Det kan være alt fra en dårlig forbindelse, til en død ABS blok. Men selv sidstnævnte kan fixes. Min egen RRC havde en død blok - jeg fandt en "ny" brugt og skiftede for under 2000 i stumper. Mens en mekaniker ville have 15.000 for det samme.

Olie under motor kan også være alt mellem himmel og jord. Igen - få en sagkyndig til at vurdere motoren.

Styrekugler koster 4£, så det kan ikke slå bunden ud af budgettet.

"Den hænger lidt" - tyder på slappe fjedre og dæmpere. Hvis du selv skifter slipper du med ca. 4000 for et fornuftig sæt, mens en mekaniker nok vil have 10k for det samme.

LR er generelt billige i stumper (forudsat at du shopper lidt i UK), og rimelige at skrue på. Og så har du jo DLRK og www.landroverforum.dk med tonsvis af tips til hobby-mekanikeren ;-)

/anders
RR 3.9 V8 EFI, 1991