66163:
sv: sv: sv: sv: sv: V8 justering på midtsjælland (11-07-2008 13:01:35) (svar på
66161)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 79.138.251.28)
Er det ikke primært et spørgsmål om at rense dem grundigt og se om membranerne er i orden? (Jeg går ud fra, at det er Stromberg!)
Der må ikke være antydning af revner i disse gummimembraner. Få renset svømmerhuse, nåleventiler og dyserør med trykluft. Kontroller om svømmerne er delvis druknede med indtrængende benzin. Hvis ja, så må der nye til.
Blandingen ændrer sig i almindelighed ikke idet nålene er fast fikserede i højden.
Vil du prøve at justere blanding, har de fleste værksteder, der engang har rodet med Volvo og SAAB, værktøjerne til dette. Der er 2 typer til dem med justermekanisme i stemplet. Der findes også en type, hvor man justerer fra bunden, men det mener jeg ikke er tilfældet på Rover.
Desværre har disse nålejusterer en trist tilbøjelighed til at gro fast. Det er med stor sikkerhed dette forhold, der gør at man vægrer sig ved at begynde at justere disse karburider. Et lille uheld og membranen flækker, bilen kan ikke komme ud af værkstedet, kunden bliver bitter, biks og bøvl, ingen penge, spild af megen god tid osv osv :-( .
Principielt er det ikke nødvendigt at justere dem og som regel fører det heller ikke noget positivt med sig.
Som hovedregel skyldes dårlig funktion, de andre beskrevne forhold. Glæd dig over, at dine ikke er forsynet med aut. choker!!!! Så er der for alvor problemer.
Du kunne jo høre Jens Juel Jeppesen i Ringsted om han ved, hvor disse værktøjer findes. Han har dog ikke noget med personbilerne at gøre længere. Sig endelig ikke, at det er mig, der er angiveren :-)
mvh
Knud, der slet ikke er stor fan af Strombergere.