tilbage

Land Rover Forum  

Index
66125: V8 justering på midtsjælland (10-07-2008 18:37:26)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.139.254)
Er der nogle der kender en der kan trylle med justeringen af min kære 90" V8, gerne i nærhedden af Sorø.

Med V8 hilsen
Asger Jørnow
Index
66132: sv: V8 justering på midtsjælland (10-07-2008 20:21:46) (svar på 66125)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.6)
Er du nu også raget uklar med Henrik Eisvang, eller har Henrik fortrængt alt om V8 efter han har fået den metalrøde ud at køre???
Index
66140: sv: sv: V8 justering på midtsjælland (10-07-2008 22:45:57) (svar på 66132)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.139.254)
Nej, ikke hvad jeg ved af, men både Henrik og jeg er rimelig ophængt, og han har ikke ligefrem reklameret for præcisionen af forureningsmåleren, så jeg tænkte om nogle kendte en. Så hvis du har en ide...

Vi ses på lørdag
Asger
Index
66160: sv: sv: sv: V8 justering på midtsjælland (11-07-2008 12:04:53) (svar på 66140)
Jørgen Ditlev (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 82.250.216.80)
Hej, Jeg skrev selv om lign. hjælp og fik at vide af 2huseauto at volvo tit har folk der kan det da tidligere volvo'er brugte samme karburator min, nemlig solex.
Fik min justeret i sidste uge hos volvo i Randers og med fint resultat. Jørgen
Index
66161: sv: sv: sv: sv: V8 justering på midtsjælland (11-07-2008 12:15:00) (svar på 66160)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.63.99.158)
Så vidt jeg husker fra geografiundervisningen i folkeskolen ligger Randers ikke på Sydsjælland :)

Nu er det jo en særlig kunstart at justere V8 med dobbeltkarburator, og jeg har hørt forskellige værksteder, men de har ikke længere personale der mestrer denne kunst.

Men tak for tippet, det kan være jeg skulle høre Volvo i Ringsted.

Med V8 hilsen
Asger
Index
66163: sv: sv: sv: sv: sv: V8 justering på midtsjælland (11-07-2008 13:01:35) (svar på 66161)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.251.28)
Er det ikke primært et spørgsmål om at rense dem grundigt og se om membranerne er i orden? (Jeg går ud fra, at det er Stromberg!)

Der må ikke være antydning af revner i disse gummimembraner. Få renset svømmerhuse, nåleventiler og dyserør med trykluft. Kontroller om svømmerne er delvis druknede med indtrængende benzin. Hvis ja, så må der nye til.

Blandingen ændrer sig i almindelighed ikke idet nålene er fast fikserede i højden.

Vil du prøve at justere blanding, har de fleste værksteder, der engang har rodet med Volvo og SAAB, værktøjerne til dette. Der er 2 typer til dem med justermekanisme i stemplet. Der findes også en type, hvor man justerer fra bunden, men det mener jeg ikke er tilfældet på Rover.

Desværre har disse nålejusterer en trist tilbøjelighed til at gro fast. Det er med stor sikkerhed dette forhold, der gør at man vægrer sig ved at begynde at justere disse karburider. Et lille uheld og membranen flækker, bilen kan ikke komme ud af værkstedet, kunden bliver bitter, biks og bøvl, ingen penge, spild af megen god tid osv osv :-( .

Principielt er det ikke nødvendigt at justere dem og som regel fører det heller ikke noget positivt med sig.
Som hovedregel skyldes dårlig funktion, de andre beskrevne forhold. Glæd dig over, at dine ikke er forsynet med aut. choker!!!! Så er der for alvor problemer.

Du kunne jo høre Jens Juel Jeppesen i Ringsted om han ved, hvor disse værktøjer findes. Han har dog ikke noget med personbilerne at gøre længere. Sig endelig ikke, at det er mig, der er angiveren :-)

mvh
Knud, der slet ikke er stor fan af Strombergere.