tilbage

Land Rover Forum  

Index
66262: 2.25 benzin i en 109'er (13-07-2008 23:18:15)
Claus Jørgensen #4096, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.27.27.106)
Hvor mange km kan jeg forvente af en 2,25 benzin i en 109'er med overdrive....Vi skal have en bil til hele familien....

Landrøver hilsen

Claus 4096
Index
66264: sv: 2.25 benzin i en 109´er (14-07-2008 00:42:34) (svar på 66262)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Er det km/l eller total km på motoren.

Km/l = 7-9

Total km: alt efter pasning min. 500.000 km.
Rimelig billig at renovere.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
66270: sv: 2.25 benzin i en 109´er (14-07-2008 10:49:58) (svar på 66262)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.184.42.85)
Jeg kunne i en 110ér snildt komme under 6 km/l. Den havde godt nok også et portet topstykke.

Med 2,5 l er det stort set det samme - nu går det bare lidt stærkere.

Lars
Index
66271: sv: sv: 2.25 benzin i en 109´er (14-07-2008 11:05:04) (svar på 66270)
Claus Jørgensen #4096, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.27.24.45)
Hej kenneth....Tak
Jeg mener km/l....Jeg er ikke i tvivl om hvor ned i km man kan komme, men det er altså mere et spørgsmål hvor det forbandede tal kan komme...LOL

Landrøver hilsen

Claus
Index
66330: sv: sv: sv: 2.25 benzin i en 109´er (15-07-2008 05:48:36) (svar på 66271)
Roberto Petersen #7754, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.52.99.139)
Du skal nok nærmere regne med fra 5-7 km på literen, og med lidt bredere og grovere dækmømster maks 6 km literen.

Med venlig seriehilsen www.teamtyksak.dk
Index
66332: sv: sv: sv: sv: 2.25 benzin i en 109´er (15-07-2008 07:49:54) (svar på 66330)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.156.211.171)
Der nævnes forholdet med brede og grove dæk.
Som jeg før har været inde på, er det markant så meget tungere vognen er at mane frem over vejen.
Efter jeg satte 7,5 x 16 på, er der en markant forbedring af præstationerne.
Benzinøkonomien har jeg ikke noget sikkert indtryk af, da min kilometertæller/speedometer skrider i drevet.
Men 7-9 km/l tror jeg ikke rigtigt på, at jeg kan komme op på.
mvh
Knud
Index
66342: sv: sv: sv: sv: sv: 2.25 benzin i en 109´er (15-07-2008 14:55:33) (svar på 66332)
Claus Jørgensen #4096, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.27.29.237)
Så skal jeg rundt i Eu, så kan jeg høre jer sige at jeg skal ligge en 200 tdi i den i stedet. Har den svagheder og er der en anden motor man hellere skulle vælge..(og jeg ved godt at der hurtig kan gå religion i den nu, men kom bare)...

Landrøver hilsen

Claus
Index
66355: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2.25 benzin i en 109´er (15-07-2008 17:47:54) (svar på 66342)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
200tdi er nok den bedste Land Rover motor til prisen, den er opdateret til moderne tider uden at være fyldt med elektronik og relativ enkel at skrue på, den har ca. 111 HK og er måske lidt rigeligt til gearkassen (men passer på) og for slet ikke at tale om at få det synet.
Du må max. lægge 86,4 HK i en serie bil som har kørt med 4 cyl. motor.
Det passer med en 2,5td som ligger/lå i de første 90"/110" den har 85HK og kan uden videre lægges i en 109".
Motoren har dog ikke det bedste ry, og man skal vælge en af de senere, (late version) den er lidt forbedret omkring smøringen, dog kan en ladeluftkøler tage de værste skavanker.
Motorpræstationen skulle også gerne stemme lidt overens med bremser og køreegenskaber på en seriekaret!
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
66363: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2.25 benzin i en 109´er (15-07-2008 20:13:37) (svar på 66355)
Claus Jørgensen #4096, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 78.156.209.239)
....Så vi lander på en 2.5 disel uden turbo..Den gode gamle som putter derudaf eller.....?
Claus
Index
66373: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2.25 benzin i en 109´er (15-07-2008 22:41:54) (svar på 66363)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.175.126)
Ja, men heller ikke den kan "uden videre" lægges i en 109". Der skal bl. a. ændres motorophæng mv. Og økonomien kan diskuteres, ABSOLUT max. er 10 km/l og med dagens dieselpriser og udligningsafgift såeh...

Og en god toenkvart benziner har en fantastisk dejlig og stille gang (og ingen dieselraslen og -hørm!)

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup