tilbage

Land Rover Forum  

Index
66598: motor skift .. (20-07-2008 11:09:54)
Jesper Petersen #7861, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.15.146)
Halløj, jeg skal vist til at ha min gamle 2.5 td skiftet ud og vil så smide en 200 tdi i min ninty.
Planen er at jeg vil købe en 200 tdi fra en defender og vil så lige spørge om der er nogle årgange jeg skal passe på og måske også erfaringer med kilometer tal, min egen mening er at den ikke skal ha kørt meget mere end 80000 miles men kender jo ikke levetiden på de motore. Ved godt at levetiden kan være meget forskellig men måske kan nogen fortælle mig hvornår problemerne normalt begynder at komme c".) .....
Index
66603: sv: motor skift .. (20-07-2008 13:54:11) (svar på 66598)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.231)
En brugt motor kan være i fin stand og være lige det modsatte. Du får ikke at vide, hvordan maskinen er blevet brugt. Nogle ødelægger en motor på 50.000 km, mens andre kan køre 580.000 uden problemer. Marius Bertelsen viste mig en gang en 110" STW, der havde kørt 585k med samme 2,5 td...
Er du i tvivl om km-standen, så ville jeg renovere 200eren før jeg skifter den ud med 2,5 td...
Tandremmen er et must.
Alternativt kan 2,5 jo også renoveres evt. med nyt topstykke fra Turner - se link i links.
Index
66607: sv: sv: motor skift .. (20-07-2008 14:20:21) (svar på 66603)
Jesper Petersen #7861, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.161.93.240)
ja du har sikkert ret men 2.5 td´eren har kørt 360000 km nu og når jeg skal til det vil jeg ha en 200 tdi for at få lidt mere knald under låget .. Skal lige siges at jeg ikke selv kan renovere en motor og det render vist lidt op hvis en prof skal gøre det på regning.
Index
66612: sv: sv: sv: motor skift .. (20-07-2008 16:52:39) (svar på 66607)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Der er ikke så mange 200 tdi motorer fra 90", idet den kun blev brugt i en kort årgang og der er mange der vil have dem.

Mvh


Stephan
Index
66615: sv: sv: sv: sv: motor skift .. (20-07-2008 18:23:01) (svar på 66612)
Jesper Petersen #7861, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.161.93.240)
Hej Stephan , jeg overvejer faktisk at købe en hel bil i England kan nemlig godt bruge lidt andre ting til projektet.
Index
66616: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift .. (20-07-2008 18:31:11) (svar på 66615)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Så foreslår jeg du køber en 300 tdi i stedet... Du vil i mine øjne få mange fordele, blandt andet skivebremser hele vejen rundt... Stærkere diff/stikaksel mig bekendt(24 splines)... Bedre hoved gearkasse, bedre kobling.

Du skal naturligvis betale lidt til SKAT, men det skal du uanset hvad, og så ville de nok være federe at få en 300 tdi...


Med venlig hilsen

Stephan
Index
66619: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift .. (20-07-2008 19:02:27) (svar på 66616)
Jesper Petersen #7861, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.161.93.240)
Ja det er også med i overvejelserne men har ikke helt gennemskuet konsekvenserne ang. ombygning til en 300, ved bare at 200 passer i unden pjat.

Hva er "lidt" til skat mon ???
Index
66632: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift .. (20-07-2008 21:37:29) (svar på 66619)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Konsekvensernemht til SKAT er sådan set de samme uanset om det er en 200 tdi eller 300 tdi du lægger i, så er det nemlig et identitets skifte og deraf afgiftspligtigt, så vidt jeg ved.
Deraf er det prisen der er forskellen.

Har du en hel bil er det ikke så slem at klone dem :D


Mvh

Stephan - med en ægte 90" 300 tdi :D
Index
66637: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift .. (20-07-2008 23:20:45) (svar på 66619)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.99.89)
Du skal lige have fat i typeattesten/typegodkendelsen på bilen. Nummeret står i reg.attesten. Der kan du se, hvor megen effekt bilen må have og det må du så overskride med 20%. Sådan forstod jeg en oplysning, som blev offentliggjort her på Forum.

Overskrider du ikke effekten, skal bilen ikke afgiftsberigtiges.

Afgiften ligger på en 3.000 DKK iflg. en bekendtes erfaringer.

En 300 tdi kræver en anden gearkasse og noget pladearbejde.
Index
66684: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift .. (21-07-2008 16:22:05) (svar på 66637)
Jesper Petersen #7861, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.161.93.240)
Arghh det var det jeg frygtede Paul , altså at der skulle bygges om i "fyrrummet" ved skifte til 300 tdi ... Det med gearboxen betyder ikke noget den bytter jeg med det samme så prøver at skaffe en hel linie der har kørt sammen.
Index
66838: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift .. (23-07-2008 22:33:05) (svar på 66684)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.164.121.234)
Hej Jesper

Alternatvt skal du holde dig til en 200 Tdi motor fra en Disco. Dem vælter du dig i i England. For ikke at rode med styrtøjet skal du tage turboen (+ manifolder), fra en Defender 200 Tdi alternativt en turbo fra en 2,5 TD hvilket jeg har gjort. Den kører som en drøm.

Martin ;-)
Index
66987: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift .. (27-07-2008 21:05:05) (svar på 66838)
Jesper Petersen #7861, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.161.93.78)
Hej Martin , har længe overvejet en disco motor men har ikke rigtig mod på den ombygning. Ved der er mange der har gjort det men syns ikke lige det er noget for mig og min "værkfører" ;-) .....


Index
66988: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift .. (27-07-2008 21:06:01) (svar på 66637)
Jesper Petersen #7861, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.161.93.78)
Paul det plade arbejde er det ikke "bare" at flytte et motorophæng ?