tilbage

Land Rover Forum  

Index
66769: Støg fra gearkasse (22-07-2008 23:20:27)
Anders Skovbo Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.53.245)
Hej.

Jeg har lige købt en defender 90" 2,5 TD årg. 89. Da jeg købte bilen kunne jeg konstatere, at der kom er mærkelig lyd fra gearkassen.Støgen kommer ikke i starten, men så snart jeg øger hastigheden begynder lyden. Når jeg sætter 4WD LAV til er lyden der konstant, men så snart jeg sætter den i "normal gear" igen kommer lyden når jeg kommer op i en hastighed på 30 km/t. Jeg har talt med en anden Landrover ejer og han mener, at lyden kunne stamme fra et leje. Hvis der er nogen der kunne hjælpe mig med det ovennævte ville jeg være rigtig taknemlig:)

PS. Lige til info har jeg fået skiftet olie i for- og bagaksel samt gearkasse og det hjalp ikke på lyden.

Mvh. Anders
Index
66773: sv: Støg fra gearkasse (23-07-2008 01:52:53) (svar på 66769)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Hej Anders, jeg ville begynde med det nemme, kontrol af kardanner.
Læg klodser for og bag et hjul, sæt bilen i frigear, løs håndbremsen og tag det grimmest tøj på og ind under kareten og rykke, rive, flå op/ned og til siden i kardankrydsne.
Hvis der er slør omkring diffen. så konstater om det er kardanen eller lejet i diffen.
Mens du er derinde så giv kardannerne en omgang med fedtpressen, det kan næsten ikke gøres for tit på en 4x4.
Hvis du skriver hvor du befinder dig er det meget nemmere at byde ind på at hjælpe.
Og så skal du vel også være medlem i klubben på et tidspunkt, ik'? :)
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
66917: sv: sv: Støg fra gearkasse (25-07-2008 13:01:06) (svar på 66773)
Anders Skovbo Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.240.23)
Hej kenneth

Mange tak for de gode råd:), det er jeg virkelig glad for. Jeg har lige meldt mig ind i klubben og regner med, at modtage et brev inden for de næste par dage. Jeg bor i Hjørring, så jeg har søgt om at blive medlem i region Nordjylland.

Vedr. mit problem har jeg givet fedt ved begge kardaner, men det har ikke hjulpet på støgen.

Det kunne være rigtig fint, hvis vi havde mulighed for at tale sammen over telefonen, hvis du alt så har lyst om tid til det?.Mit nr. er 2670 4822

Jeg håber at høre fra dig,men jeg prøver lige de forslag du kom med.

Mvh. Anders Skovbo Jørgensen
Index
67246: sv: sv: Støg fra gearkasse (31-07-2008 23:10:50) (svar på 66773)
Anders Skovbo Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.123.36)
Hej kenneth

Jeg tror jeg har lokaliseret mit støj problem.Jeg har nu haft bilen på en autolift og kunne der med konstatere, at lyden kommer fra det "Hus", hvor håndbremsebakkerne sidder. Derfor tror jeg måske det kunne være bakkerne eller det leje der sidder lidt længere inde i huset.

Hvis min intuition passer, kunne det være skønt, at høre fra dig inden jeg skiller bilen af.

Mvh. Anders Skovbo Jørgensen
Index
67247: sv: sv: sv: Støg fra gearkasse (31-07-2008 23:52:50) (svar på 67246)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Hej Anders, hvis du tager kardanen af ved håndbremsen, så sidder der en stor møtrik der, prøv om den sidder løs.
Hvis det er møtrikken/lejet så skulle du kunne rokke håndbremsetromlen op/ned uden kardanen på.
Ellers er det af med hele håndbremsen og ind til lejet, der skal nye pakdåser i ved samme lejlighed.
Du må have en reperationshåndbog af de tykke fra Klubbutikken.
Mvh
Kenneth Poulsen