tilbage

Land Rover Forum  

Index
66817: RR 3,5 EFi Automat 1986 ... sløv padde... (23-07-2008 20:28:08)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Ja det kører jo sådan set fint.. og kan sagten køre stærkt, men den er meget sløv..(og har altid været det mens vi har haft den). Nogen forslag inden den skal på ferie med campingvogn? Har lige fået benzinfilter mm så det er ikke det.. (km 228.000, bruger ingen olie).

Thomas
Index
66819: sv: RR 3,5 EFi Automat 1986 ... sløv padde... (23-07-2008 20:38:36) (svar på 66817)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Hej Thomas, hvad sammeligner du med, det er jo omkring 2 tons den skal have afsted.
Er den med automat? store dæk?
Er karb.ne justeret ordentligt.
Hvad er forbruget.
Og er der faktisk ikke mere end 130-140hk i den?
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
66822: sv: sv: RR 3,5 EFi Automat 1986 ... sløv padde... (23-07-2008 20:48:43) (svar på 66819)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Hej Kenneth

Som der står er den med automatkasse og EFI... Jeg går ikke ud fra der er så meget karburator at justere når det er en EFI ;-)
Der er standart dæk størrelse på.
Synsmanden var yderst tilfreds med foureningsniveauet.
Jeg sammenligner med tidligere 3,5 med karburatorer jeg har haft , der var noget mere afsæt...

Jeg har lige set i bogen.. der står den har 150/165 hk...
(hvordan finder jeg ud af om den er 9,35:1 eller 8,31:1)?

Thomas
Index
66835: sv: sv: sv: RR 3,5 EFi Automat 1986 ... sløv padde... (23-07-2008 21:46:50) (svar på 66822)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.171.167)
Hej Thomas

Du bør kunne se kompression, ved at kigge på venstre side af motoren (set i kørselsretningen), Så vidt jeg husker er der et plant sted ved udstødningsmanifolden mellem cylinder 3 og 5, her skulle det gerne stå.



Mvh
Eddie
Index
66837: sv: sv: sv: sv: RR 3,5 EFi Automat 1986 ... sløv padde... (23-07-2008 22:23:00) (svar på 66835)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Jep Eddie, 9.35 : 1 Lige der hvor oliepinden går i.
Så skal den have 97 oktan benzin i følge bogen, så må jeg jo prøve at starte med at tanke "højoktan" og se om det gør forskel. Så har den jo haft 165 hk fra ny....

Thomas (der tror nogle af hestene er ponyer eller gået på pension... hestepension.. ;-))
Index
66840: sv: sv: sv: sv: sv: RR 3,5 EFi Automat 1986 ... sløv padde... (23-07-2008 22:37:00) (svar på 66837)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.171.167)
Hej Thomas

Det er ikke noget særsyn, at se knastakslen er slidt helt ned på de første knaster når den har kørt det antal km. Jeg skiftede min knastaksel da min havde gået 204 tkm, og det var i hvertfald ikke for tidlige at skifte den.

Så det kan være der, at ponyerne er rendt af stalden.

Eddie

Ps jeg tror ikke ændringen af oktan hjælper.
Index
66849: sv: sv: sv: RR 3,5 EFi Automat 1986 ... sløv padde... (24-07-2008 00:45:39) (svar på 66822)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Ååhe ja det første man ikke kan se når man bliver blind er brillerne :)
Sorry.
Mvh
Kenneth Poulsen - med et gennemført kikset indlæg.
Index
66851: sv: sv: sv: sv: RR 3,5 EFi Automat 1986 ... sløv padde... (24-07-2008 07:46:03) (svar på 66849)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Hej Kenneth!

Alt forladt! Jeg svarede jo heller ikke på alle dine ? Den går ret præcist 6,2 km/l.

Thomas
Index
66970: sv: sv: sv: sv: sv: RR 3,5 EFi Automat 1986 ... sløv padde... (27-07-2008 10:12:32) (svar på 66851)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.203.118)
Hej Thomas

Som Eddie skriver, er det sikkert knasten.

Prøv at søge på emnet, det har været oppe at vende flere gange før.

HAr selv set kanster der kun har kørt 180T hvor 8 udblæsning har været helt væk, og de andre toppe har været slidt over 50% ned.

Hilsen
Struntze
Index
66992: sv: sv: sv: sv: sv: sv: RR 3,5 EFi Automat 1986 ... sløv padde... (27-07-2008 23:34:50) (svar på 66970)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.163.216.98)
Hej Thomas
Jeg har haft en gl RR med karb, den var meget kvikkere en min disco med 3,5 EFI. Jeg skiftede brenstof pumpe og strømfordeler, pumpen kunne ikke levere nok tryk under acc.
Nu kan den flytte sig.

Hilsen

Hans Martien
4770
Index
67011: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: RR 3,5 EFi Automat 1986 ... sløv padde... (28-07-2008 17:23:19) (svar på 66992)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Den fik i går stillet tændingen lidt op, og den envejsventil på slangen til vaccum reguleringen af strømfordeleren kunne jeg ikke suge igennem. Så uden ventilen og med justeringen blev den jævnt friskere...
Thomas, der stadig ikke ka lave hjulspind ;-)