67202:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 100% bremsesvigt (31-07-2008 10:06:48) (svar på
67196)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 83.91.164.46)
Som vi før har været inde på her i forum er der nok mere brug for økumeniske holdninger frem for religionskrige! :-)
Det var sandelig heller ikke min mening at yppe til krig, men blot påpege, at visse uoriginale bremsedele, som jeg har kendskab til, er af en så ringe tilvirkning, at jeg personligt ikke tør bruge sådanne dele.
Når luftskruen kan vrikke en hel del i gevindet, kan det skyldes at gevindet er lavet for dårligt i bremsecylinderen, eller skrue og cylinder er tærede, således at gængerne ikke får ret meget fat og meget let kan trækkes over.
Det kan være at det føles rigtigt idet man spænder, men man kan ikke afgøre om nogle få grader mere tilspændig, ville have medført et kolaps.
Når der så kommer et alvorligt tryk på skruen inde fra cylinderen, kan det være denne ekstra belastning, der medfører det kolaps, som er omtalt her.
Jeg bruger selv gerne uoriginale reservedele, endda i stort og rigeligt omfang, når jeg kan se, at tilvirkningen er i orden, herunder bremseskiver, fjedre, støddæmpere, lygter etc etc etc.
Sorry til dem, der nu føler sig trådt over podegratåen.
mvh
Knud