tilbage

Land Rover Forum  

Index
67858: Truckcap og maling (12-08-2008 20:46:30)
Jakob Arthur Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.51.178)
Hej Alle!

Er der nogen som ved hvor jeg evt. kan skaffe en komplet truckcap til en 88"? Fortrinsvis en, hvor jeg muligvis kan bytte direkte med min hardtop...

og

Jeg skal snart have malet min 88", men er lidt i tvivl om hvilken maling jeg kan bruge som grunder og slutfarve, da jeg har hørt at nogle typer maling ikke er så glade for at arbejde sammen med alluminium - er det rigtigt?

Jeg har hørt at hammrite kan bruges, men kan den fås i matsort, den eneste type jeg kan finde er blank...

P.S. Bilen skal bare males med rulle og pensel, så det skal ikke være den vildeste maling :)

LR hilsen Jakob
Index
67860: sv: Truckcap og maling (12-08-2008 21:00:38) (svar på 67858)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Hej Jakob, hvis den skal være matsort!!! så kan du prøve at ringe til 4WDdanmark i viborg på tlf: 89 26 02 52
De har militærmalig formentlig også i matsort som indgår i camofarveladen.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
67861: sv: Truckcap og maling (12-08-2008 21:21:45) (svar på 67858)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.198.131)
Hej Jakob

Svar på første spørgsmål: Prøv klubbens fantastiske salgs/købsportal = roverbørsen

Med hensyn til maling med rulle/pensel:
Som su kan se på billedet af min egen kære 88", så er al maleriet udført med rulle og halvmat maling.

Grunder og bart alu: Al løssiddende maling fra fortiden slibes væk/fjernes med exentersliber. de steder hvor der opstår bart metal (birmabright alu) sprayes over med zink primer (fås som spraydåse i to udgaver: een med alu zink, som ikke kan overmales - og een almindelig zinkprimer som undercoating - skal overmales). Det der er vigtig i denne forbindelse er at så snart du har slebet ned til det bare metal må der max gå en ca. halv time inden du sprayer din primer på. Dette skyldes at aluminium danner en oxydhinde i løbet af kort tid, hvorved påført primer ikke hæfter særlig godt. derfor skal det påføres INDEN denne hinde dannes. det er som sådan hexeriet ved det forhold - kort fortalt.
Mellemstrygning og topcoating: Med din pensel giver du alle hjørner og mærkværdige steder en tur og giver din bil det glatte lag med rullen. Rullen skal være meget fin (skumrulle) og det bedste er en i lille størrelse med langt skaft (egen erfaring) - du påfører i roligt tempo en bane ad gangen og sørger for at det hele bliver jævnt. Tørretiden skal overholdes.
Topcoating efter samme devise som mellemstrygning og med samme maling.

Den maling, som jeg har benyttet er forbavsende holdbar og hærder yderligere op i tiden efter påføring på trods af at den er VANDBASERET (vil herefter ikke benytte andet). Den er faktisk så smidig og hårdfør at selv stive grene ikke har haft mulighed for at gennembryde laget - selvfølgelig kan en ridse ses i hele berøringsbanen - men den kan enten poleres væk eller du giver bare den side et nyt lag med rulle.

Benyttet maling: DYRUP træ & metal - acryl 50 vandbaseret
kode: NCS2 L01 --- S8005-G20Y (vidst nok farvekoden)
Jeg foretrækker da også en halvmat bil frem for en helblank - da det er nemmere at rette op på skvanker og ridser langs af sted efter terrænkørsel.

SIII88"hilsen
Stefan
Index
67888: sv: Truckcap og maling (13-08-2008 17:35:22) (svar på 67858)
Merete Kneis #1061, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.245.212)
Hej Jakob.

Jeg malede min 90" for snart 3 år siden med det billigste spray fra hjem og fix.16 dåser i den pæneste matsort jeg kunne finde.Mit største problem var deres lagerbeholdning af maling (måtte hente 3gange)
Jeg slev den med korn 180 med rystepudser og tørede efter med cellelose fortynder.
Ikke nogen diamant lak men hold og brugbar.
MVH Jan Rask 1064.
Index
67898: sv: sv: Truckcap og maling (13-08-2008 21:23:58) (svar på 67888)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.92.51.178)
Hej igen!

Tak for de gode svar, jeg er snart klar til at male, liige efter en gang service :)