tilbage

Land Rover Forum  

Index
68226: syn??? (21-08-2008 19:00:04)
Nicolai Schunck #8244, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.53.111)
jeg skal til syn for første gang med en defender 90
og vil i den forbindelse gerne lige have præsiceret hvad jeg skal holde øje med de ikke udsætter dyret for.

syntes at kunne udlede af et par indlæg at det at syne en bil af vores kalibre ikke er noget man bare kaster sig over.

Index
68228: sv: syn??? (21-08-2008 19:23:42) (svar på 68226)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Bilen må under alle omstædigheder ikke køres i bremsestanden.
Det kan medføre alvorlige skader på centerdiff. og gearkasser.
Og så gi' stelnummeret en tur med stålbørsten, synsfolkene bliver så glade for dig når de kan se det er den rigtige bil.
Ellers er det bare lige ud.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
68229: sv: sv: syn??? (21-08-2008 19:37:12) (svar på 68228)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.43.111)
Hvorfor skulle de ikke måtte køre i bremseprøvestand..? På alle de 90" - 110" jeg har set sidder der et skilt der netop fortæller at man ikke skal gøre dette, men det er KUN hvis hastigheden overskrider 5mph/8kmt. og tror du det er mere skåntsomt at lade bilen køre med ½defekte bremser.. Næppe

De eneste Land rover modeler jeg kender der ikke kan bremseprøves i rullefælt er dem uden centerdiff og med automatgear


Claus

Index
68230: sv: sv: syn??? (21-08-2008 19:44:40) (svar på 68228)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.224)
Du skal inden synet gøre synsmanden opmærksom på, at bilen har permanent firhjulstræk, som ikke kan frakobles og at ved afprøvning på bremse stand kan ske skader på transmissionen.

Herefter er det op til synsmanden, at vurdere, hvordan han vil afprøve bremserne.

Men sørg for, at akt andet ser pænt og fornuftigt ud og at der ikke hænger skidt, snavs, mudder og olie på undervognen.
Index
68231: sv: sv: sv: syn??? (21-08-2008 20:12:12) (svar på 68230)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.199.77)
Ja - og vælger du at vaske vognen lige inden synstiden - hvilket synsmanden vil blive glad for - så HUSK at lave bremseprøver inden du ruller ind på synshallens område. Jeg var engang lige ved at glemme det og da jeg kom i tanker om det en få hundrede meter fra hallen, afprøvede jeg mine bremser med kraftig skævbremsning til følge, da bremsebakkerne var blevet våde. Et par pedaltryk senere, var alt som det skulle være igen.
En anden ting: nok er synsmænd glade for velholdte biler - men de hader komplet ny-undervognsbehandlede køretøjer, for mange tror de kan skjule grove tæringer ad den vej. Det eneste de får ud af det er en synsmand, der begynder at interessere sig møje meget for netop undervognens kosmetik og således begynder en vanvittig hamren løs med nålehammer i uendeligheder på den stakkels undervogn - og så er undervognsbehandlingen spildt. Vis ham fakta fra starten af og han bliver glad.
Hejsa
Stefan
Index
68234: sv: sv: sv: syn??? (21-08-2008 20:44:23) (svar på 68230)
Nicolai Schunck #8244, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.53.111)
har ikke registreret dicidered olie dryp fra bilen men et hurtigt kik under bil røber et par fugtige hjørner på drevlinien.
Index
68247: sv: sv: sv: sv: syn??? (21-08-2008 22:33:19) (svar på 68234)
Jacob Stig Hansen #8251, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.167.180)
Da jeg havde min OneTen til syn i forrige ude blev en transferbox med tydelig olie udtrængning ikke nævnt med så meget som et eneste ord. Tilgengæld var synsmanden ikke glad for et utæt brændstofrør (eller værktøj på kølere, manglende sideblinklys, manglende vægttavler og delvist manglende stelnummer i rammen på trods af at det forefandtes på identifikationspladen).
Index
68268: sv: sv: sv: sv: sv: syn??? (22-08-2008 11:03:26) (svar på 68247)
Karsten Bakmand #3141, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.21.10)
Hej

Vi får aldrig bilen prøvet på bremsestand.

Tjek undervognen godt efter vask - skift evt styrekuglerne.
Tør godt af omkring gearkasser, bundkar osv.
Når stelnummeret er renset med stålbørsten, så sæt et stykke gaffa over - så behøver du ikke spekulerer på det mere, ej heller ved fremtidige syn, undervognsbehandling mv.
Tjek alle lygter - det er ikke synsmandens skyld de ikke virker.
Gør din LR super fin og ren både inde og ude. Et godt førstehåndsindtryk gælder også i synshallen og er samtidig god reklame for klubben.
God tur i synshallen - Hilsen Fru Bakmand - der aldrig får kasseret og genindkaldt til omsyn af bilerne.