tilbage

Land Rover Forum  

Index
68421: udskiftning af hcpu fjeder (25-08-2008 21:25:12)
edwin koolen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.213.204.19)
Efter et par år uden land rover har jeg købt mig en 110 fra 87, som opringlig har været en 110 HCPU.
Bilen blev bygget om til station og ved denne ombygning har de skiftet forfjeder ud med nogle højere så bilen kunne stå lige.
Nu synes jeg at den er blevet lovlig højt så jeg overveje om jeg uden problemer kan skifte alle 4 fjeder til normale 110 fjeder. ( de bagerste fjeder/støddæmper er orginale fra HCPU)
Skal jeg også skifte støddæmper eller vil det være nok med et sæt fjeder, hvis ja kan I andbefale hvilken kan bruges (tænker på at bestille et sæt "Britpart Heavy Duty Yellow Front Coil Springs - Standard Height - pair" og et sæt "Britpart Heavy Duty Yellow Rear Coil Springs - 110 Standard Height - pair")

Hilsen fra en glad LR ejer igen

Edwin
Index
68422: sv: udskiftning af hcpu fjeder (25-08-2008 22:35:15) (svar på 68421)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Hej Edwin

Hvis din bil er hævet nu og du godt vil have den ned i standard højde, er det nødvændigt også at skifte dæmpere, da der højst sandsynligt er brugt nogle med længere vandring, men det burde være til at måle sig til hvis det er tilfældet.
Jeg har haft Britpart Heavy Duty Yellow Springs på min 90" uden størrer succes.
Der er nu monteret Scorpion Racing Standard +1" sæt med DeCarbon dæmpere og den er ualmindelig rar at køre i, i forhold til Heavy Duty sættet fra BrittPart.
HD sættet er kun til kørsel med meget last på ladet, ellers er den simpelthen for stiv og hård at køre i.

Mit råd er derfor: skift det hele til et standard sæt fra Scorpion Racing og evt et +1" istedet for Heavy Duty.

MVH Rasmus
Index
68463: sv: sv: udskiftning af hcpu fjeder (26-08-2008 19:40:55) (svar på 68422)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.63)
Du skal være opmærksom på at 110" ikke passer fjedre med 90" på bagakslen, de er større i vindingerne og iøvrigt
hold dig fra alt heavy duty til bagakslen, de er megahårde
ikke mindst personbefordring, selv har jeg EMU "no load" på
bagakslen på min HCPU der er nedvejet, og RRCfjedre mærkefarve rød/gul, i begge sider på forakslen, det er jeg meget tilfreds med, lidt liftet, blød affjedring uden at sejle og med lang vandring. Få evt. en snak m. Bertelsen i Sjelle om nævnte fjedre, der har jeg købt EMU`erne