tilbage

Land Rover Forum  

Index
68580: 2,25 diesel motor serie 3. (28-08-2008 15:21:34)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.75.142)
hej i forum.

findes der en guru i denne type motor der kan fortælle mig hvad der er galt med min delvis nyrenoverede motor?
Kan pumpen til dyserne tage skade af at ligge 3-4 uger uden diesel olie i??
Kan fødepumpen ditto tage skade af det samme??
Kan brændstof systemet holde til en elektrisk pumpe a'la range rover V8 3,5l med tilslutninger til den mekaniske fødepumpe i starten lige til at tjekke om det er fødepumpen der er død.
Ellers skifte helt om til elektrisk og så blænde hullet fra fødepumpen af og helt fjerne fødepumpen??

Hvis der er nogen der har nogen andre ideer til fejl så må det godt blive nævnt dog er filtre rimelig nye.

Claus
Index
68587: sv: 2,25 diesel motor serie 3. (28-08-2008 17:15:10) (svar på 68580)
Jon Poulsen #5361, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.175.231)
Hej Claus,
Jeg er ikke nogen guru, men

Har du ifm. renovering af motor fået tjekket dyserne?
Pumpen skal også stå nøjagtig da den jo bestemmer hvornår dyserne får brændstof og dermed tændingstidspunkt.
Jeg har ingen erfaring med EL pumpe til diesel, men jeg kan ikke se at der skulle være noget problem i at bygge en sådan i da det evt. overskydende brændstof går retur i tanken.
Jeg kan ikke forestille mig at pumperne tager skade af at "ligge" medmindre de ligger i vand eller meget fugtigt miljø.
Index
68591: sv: 2,25 diesel motor serie 3. (28-08-2008 20:11:43) (svar på 68580)
Steen Andersen 5256 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.126.55)
Hej Claus

Nu er det jo lidt svært at fejlfinde, når du ikke rigtigt skriver hvad det er galt, men jeg gætter på at der ingen diesel kommer til dysserne.
Du skal have udluftet ordentligt ud, og pumpen skal stå rigtigt.
Elektrisk pumpe er kun en kilde til fejl.
køre nu med en pumpe og fødepumpe der har stået i over ti år, men der var også problemer med at få det i gang.

Kontroller at der er sug i fødepumpen ved at skrue røret til tanken af, og putte en finger i hullet, og så pumpe med armen på pumpen.
Hvis du har olie op til fordelerpumpen kan det godt være trykregulatoren/bypasventilen i toppen af fordelerpumpen der hænger. Husk at du skal være ekstremt omhyggelig med renlighed når du roder med fordelerppumpen, et sandkorn kan tage livet af den, og dysserne.

Hvis det stadig driller kan du prøve at kontakte mig fredag, jeg vender tilbage der.

88'er hilsner Steen der har kørt med 2,25 diesel i over ti år
Index
68596: sv: sv: 2,25 diesel motor serie 3. (28-08-2008 21:07:41) (svar på 68591)
Jacques Devantier #8208, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.95.238.241)
hey der sker ingen ting med en elektrisk pumpe det der er for meget bliver bare smidt retur. husk at udlufte og se om der kommer diesel ud af alle steder hvor der skal. og så hav tålmodighed. Altså medmindre der er noget med cav høj pumpen som står forkert eller noget.

Mvh. Jacques
Index
68598: sv: sv: 2,25 diesel motor serie 3. (28-08-2008 21:35:09) (svar på 68591)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.194.13)
Hej Steen.

Nu skriver svær at fejlfinde, men i mine ører lyder det som om at den ikke får diesel frem til dyserne.
Og den der fødepumpe (mekaniske) har jeg før haft problemer med i en anden bil.
Det med at sætte en elektrisk pumpe på var til at sikre et fast kontinuerligt flow så jeg var sikker på at der var diesel fremme til højtrykspumpen.
Men nu vil jeg i morgen eftermiddag gennemgå hele systemet for at se om der er fejl der.

ellers vender jeg tilbage.

Claus
Index
68602: sv: 2,25 diesel motor serie 3. (28-08-2008 22:43:18) (svar på 68580)
Jan Lauritzen #8086, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.68.2)
pumpen har nogle ruller der skal lave det høje tryk, de kan "sætte sig" når den er uden diesel. er pumpen fyldt med diesel ??? ellers prøv at fylde den evt. med en oliekande m. diesel.

mvlrh Jan (der har en hel 2,25 stående)