tilbage

Land Rover Forum  

Index
68615: øverste bagklap RRC (29-08-2008 10:20:42)
Thorbjørn Nørgård (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.81.148.138)
Hej forum

Passer de forskellige RRC årgange øverste bagklap med hinanden?

f.eks en fra 1986- kan den sættes på en RRC fra 1993?


RRC hilsen

Thorbjørn Nørgård
Hanherred
Index
68627: sv: øverste bagklap RRC (29-08-2008 14:23:36) (svar på 68615)
Erik Jørgensen #1594, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.53.152)
Ja det gør den

Erik
2 X RRC 3,9
Index
68642: sv: øverste bagklap RRC (29-08-2008 19:20:26) (svar på 68615)
Michael Valentiner-Branth #2374, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.171.44)
Hej Thorbjørn,

Du kan som Erik bekræfter det, godt bytte mellem årgangene, dog skal du også lige være ops på om der er f x centrallås på den ældre klap hvis den skal på en 1993, der er også design forskel på føring af og antal af varmetråde.

Hilsen Michael
2 x RRC 4.2
1 x RRC 3.9
1 x RRC Turbo D

Index
68651: sv: sv: øverste bagklap RRC (29-08-2008 20:10:56) (svar på 68642)
Thorbjørn Nørgård (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.81.148.138)
Tak for svarene. Det ender nu nok med en fra Paddocks, for så er jeg helt sikker på, at den er lige og dermed kan lukke. Min er helt rådden og skæv.

Sig mig lige, hvor mange RRC ligger I lige og kører rundt i? Det er jo en hel armada. Jeg føler mig helt underlegen og må straks på udkig efter en til- dog helst på hvide plader, selvom der godt nok er en masse lækre p38 ere på gule plader til gode priser på bilzonen.
Helt ærligt, skal man så vælge diesel eller v8? jeg har selv 3,9 efi, kører ca. 20.000 om året- en del i terræn i forbindelse med mit arbejde som skovfoged, men også en del lange landevejsstræk. Mit forbrug ligger imellem 5 - 8,5 km pr. liter afhængig af turen.
Eneste argument for diesel skulle være en bedre økonomi, men jeg synes bare noget af glansen ved en RR går af den med en skrattende, hakkende diesel. den bliver helt Toyota agtig!!

mvh

Thorbjørn Nørgård
1 x RRC 3,9
Index
68657: sv: sv: sv: øverste bagklap RRC (29-08-2008 21:29:42) (svar på 68651)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Behind every great RRC stands at least a couple of donor-cars... ;-)

Hvis jeg havde plads på matriklen (som er en 3. sals lejlighed) så havde jeg nok også et par donor-biler stående.

Anyway - min øverste bagklap giver nok også snart op. Er det virkeligt rigtigt at man skal slippe ca. 1500,- for en rå ramme i UK?

/anders
- der overvejer at flytte på landet, bare for at få et værksted...
Index
68660: sv: sv: sv: sv: øverste bagklap RRC (29-08-2008 22:15:09) (svar på 68657)
Peter Vinter #6416, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.120.180)
Hej alle,

Jeg købte min hos Paddock, der p.t. tager 180 £ for klap monteret med rude og varmetråde som sene modeller + 17,5 % moms og fragt (normalt 10 £ + moms).

Har også set øvre klap hos http://rangerovertailgates.com/

Ramme i 'IKEA-model' (skal samles, ekskl. rude) står hér p.t. i 169 £ + 17,5 % moms og fragt.

Færdigsamlet med rude og varmetråde som sene modeller står i 242 £ + 17,5 % moms og fragt.

Rangerovertailgates er noget dyrere, men har tilgengæld også alle de smådele til bagklap og centrallås, som man kan stå og mangle.

Venligst,

Peter
RRC Vogue LSE
Index
68663: sv: sv: sv: sv: sv: øverste bagklap RRC (29-08-2008 23:12:22) (svar på 68660)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Tak for linket.

He-he - det siger da lidt om hvor håbløs den originale bagklap er, at der findes et firma der kun lever af at levere erstatninger ;-)

/anders
Index
68664: sv: sv: sv: sv: sv: sv: øverste bagklap RRC (29-08-2008 23:59:39) (svar på 68663)
Poul Kiærulf #1415, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 62.242.231.82)
Det fortæller noget om hvor mange RRC der stadig køre rundt ;-)

Hvis resten af f.eks Volvo 140'erne eller Corolla KE20 var lige så solide og bevaringsværdige, så var der sikkert også nogen der kunne leve af at lave bagklapper til dem......

Mvh

Poul