tilbage

Land Rover Forum  

Index
68724: Detroit Locker vs. Air Locker (31-08-2008 19:35:31)
Rasmus Frederiksen #7784, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.58.166.208)
Hej det ude på forum..

Går og er igang med at renovere en bagaksel som skal afløse den jeg har på bilen.. Så var det jeg tænkte på at mont spær på den, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge, så var det jeg ville høre fordele og ulemper ved Detroit Locker og Air Locker..

Mvh Rasmus Frederiksen
Index
68742: sv: Detroit Locker vs. Air Locker (31-08-2008 21:26:18) (svar på 68724)
Roberto Petersen #7754, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.118.111)
Har lige monteret en detroit locker bagpå min serie 3 88"
Det er noget der dur! men det virker som om man sommetider ik kan styre, hvis der er meget fedtet, eller glat.
Det er den nye softlocker, og den siger ik noget, de gamle har et ry om at det siger knald bang skrald, men det gør denne her altså ikk.
Men jeg synes det er dejligt at man bare kører, ik noget med at trykke på knapper, bare køre, men selfølgelig med spær på hele tiden.
Air lockeren er der jo mange der har, og den virker jo også fantastisk, men her skal man altså arbejde med knapperne.

Og så kører man alså i gruppe speciel ved trial med detroit lockeren da den ik ka slås fra, det gør man ik med air locker.
Index
68743: sv: sv: Detroit Locker vs. Air Locker (31-08-2008 22:02:19) (svar på 68742)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Jeg har ARB spær på min 90" 300 tdi, og det er nok lidt et spørgsmål om religion hvad du vælger... Lidt a la dæk..

Med airlocker kan du køre, og erfare hvad bilen kan, og når du ikke kan klare mere, så kan du bruge airlocker og klare meget mere.. Med detroit er det der hele tiden.. Du glemmer ikke at slå det til, men du ved heller ikke hvad du kunne klare uden..

Du kan jo også vælge KAM diff locking system, hvor det er en solenoid der styrer diffet i stedet for luft.

Jeg syntes ikke at arbejdet med at trykke på knappen er noget der er nogen udfordring, men det kan godt hænge sammen med hvilken bil det nu er man kører i. Jo mindre motor effekt man har, jo mere skal man nok koncentrere sig om at opretholde et momentum, hvilket nok gør det lettere med detroit locker, da du ikke skal huske at slå det til.

Mvh.


Stephan
Index
68811: sv: sv: sv: Detroit Locker vs. Air Locker (01-09-2008 20:56:49) (svar på 68743)
Rasmus Frederiksen #7784, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.58.166.211)
Hej Stephen og Roberto..
Takker for jeres svar..
Bilen er e 90" med 300Tdi.Jeg er nok også mest til air locker efter jeg har snakket med Bertelsen Offroad, i dag. Kan også best lide at jeg kan slå spær til og fra efter behov..
Så det bliver nok Air locker og maxi drive aksler bag på..

detroit locker kan købes hos http://www.paddockspares.com/page3/scp/DEFENDER/*SPECIAL_OFFERS*.html

For 340# til 365£ plus vat..

Mvh Rasmus Frederiksen
Index
68789: sv: sv: Detroit Locker vs. Air Locker (01-09-2008 18:26:46) (svar på 68742)
Thomas Carstensen #6880, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 78.156.125.171)
Hej Roberto

Hvor har du købt dit spær og meget måtte du bløde?

mvh Thomas
Index
68794: sv: sv: sv: Detroit Locker vs. Air Locker (01-09-2008 18:59:28) (svar på 68789)
Roberto Petersen #7754, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.118.111)
Jeg har købt dem brugt, 3000 for detroit locker+ truetrac til foran. truetrac´en har dog ik fået monteret inu.
Det var nok rigtig rigtig billigt, men har set nogen til salg her på røverbørsen før, til ca 4000-5000 for et sæt.
nyprisen er vel 6000-7000 stk'et
4wd(meca viborg) har det i hvert fald i deres tilbehørskatalog så prøv at spørge pris der.

Ska det side i en seriebil ska der lidt ekstra til, længere skruer, et mellemstykke til kronhjulet, og nogen bøsninger til lejerne.
Skruer og bøsninger koster hos 4wd ca 875 for et sæt.
skruer og mellemring har jeg købt hos Sunmatic, af mærket KAM,dif og her kender jeg ik prisen inu, men skruerne løber op i 350kr m moms.
Ringene til lejerne har jeg selv drejet.
Index
68797: sv: sv: sv: sv: Detroit Locker vs. Air Locker (01-09-2008 19:42:27) (svar på 68794)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.228.150)
Du skal vel også have noget spær på bussen til næste gang Benno arrangerer greenlaning for os? :-)
mvh
Knud
Index
68818: sv: sv: sv: sv: sv: Detroit Locker vs. Air Locker (01-09-2008 22:01:58) (svar på 68797)
Roberto Petersen #7754, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.118.111)
jae Knud, det kunne være godt. men der kommer i hvert fald helt sikkert mud terrain på, næste gang vi skal til mini rainforrest challence!
Men vi kom da igennem på Michelin'erne.
Index
68824: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Detroit Locker vs. Air Locker (01-09-2008 23:55:11) (svar på 68818)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 88.90.0.207)
Under vinter kørsel herop har jeg opdaget en lille fordel ved Air-Locker. Når man selv kan slå spæret fra, specielt på forakslen, så har man anderledes kontrol over bilen's retning, og undgår tendensen som spær biler har, at køre lige ude. Så snart snuden peger den rigtig vej, så spærrer man forakslen igen.