tilbage

Land Rover Forum  

Index
68803: Må man selv lave en ny torpedoplade? (01-09-2008 20:14:48)
Peter Stind Rosendahl #8141, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.154.58)
Hvilke regler gælder hvis man laver en ny torpedoplade til en Serie III - og er der nogen der har gjort det? Umiddelbart kan jeg ikke se der er problemer i det i forhold til lovgivning da vi (heldigvis) snakker rammebil.
Jeg tænker på at lave en, der holder bedre og opbygges med to lag ind mod motoren for at få bedre støjdæmpning. Ydre mål bliver der ikke ændret på.
Hvis vores klub har medlemmer, der har været ude i et lignende projekt, kunne det være spændende at høre om det og se billeder.
Index
68807: sv: Må man selv lave en ny torpedoplade? (01-09-2008 20:29:02) (svar på 68803)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.17)
Du må godt selv bygge torpedopladen, men ud over fornøjelsen, er det besværet værd?
Du kan få nye endda galvaniserede torpedos. Samtidig undgår du fejlmål.
Mht bedre støjdæmpning, kan du inden monteringen af motor, styrtøj osv. sprøjte pladen på motorrumssiden med et dæmpende lag - se i links på hovedssiden.
Index
68810: sv: sv: Må man selv lave en ny torpedoplade? (01-09-2008 20:51:29) (svar på 68807)
Peter Stind Rosendahl #8141, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.154.58)
Du er hurtig Paul!
Ordene "gider ikke" figurerer normalt ikke i mit ordforråd, men når det gælder konstant renovering/svejsning/lapning/rustbeskyttelse af en i forvejen ældre torpedo, er jeg meget tæt på ikke at gide. Jeg har faktisk ledt efter muligheden for at købe en ny galvaniseret torpedo, men ikke kunnet finde en leverandør. Ved du muligvis, hvem der laver sådan en dejlig ting?

Alternativt er der muligheden for at købe en Defender torpedo og ændre hullet til gearkassen. Men grunden til at jeg spørger om man selv må lave torpedoen og om nogen har gjort det, er, at jeg planlægger en del ændringer i konstruktionen. Disse ændringer omfatter en alternativ montering af forskærmene, hvorfor jeg ikke får brug for hullerne på forsiden af A-stolpen. Min instrumentering og placering af ledningsnet i kabinen skal også ændres markant, ligesom varmekanalerne skal fjernes og laves på en anden måde. Der bliver heller ikke noget tilbage af det originale instrumentbrædt, og rattet skulle gerne blive justerbart (ind/ud og op/ned).

Måske hænger min alternative tilgang til ny torpedo også sammen med, at jeg netop har købt en såkalt renoveret torpedo, der nu viser sig at være et sminket lig, bulet og så skæv at kølerhjelmen ikke kan gå på...

PS: Jeg skal nok lade være at spørge, om jeg må lave 4-hjuls styring som på den gamle Mercedes, du henviste til tidligere i dag, da jeg postede om min GD tur. Men de gamle Mercedes'er (eller næsten identiske BMW'er) kan der ikke være mange tilbage af på vejene.
Index
68813: sv: sv: sv: Må man selv lave en ny torpedoplade? (01-09-2008 21:06:13) (svar på 68810)
Anders Barlach #7945, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.94.136.219)
Hej Peter
Da min reservedelspusher hørte at jeg var igang med den gamle torpedo tilbød han mig en galvaniseret af slagsen. Skriv til Peter fra LR Parts i Skanderborg.
CITAT"Det ultimative til din Serie III er en spritny heavy duty bulkhead komplet med fodbrønde og det hele som kan leveres galvaniseret for omkring 9500 – var det noget ??????"
Jeg valgte nu at renovere den gamle alligevel. Sandblæst og en tur i det store zinkkar hos Tychsen i Viby. Det bliver fedt at montere stumper på en funklende ren Torpedo

Anders
Index
68821: sv: sv: sv: sv: Må man selv lave en ny torpedoplade? (01-09-2008 22:34:41) (svar på 68813)
Peter Stind Rosendahl #8141, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.154.58)
Hej Anders - hvad måtte du slippe for en dypning i varm zink? Jeg har snakket med Peter LR-Parts flere gange - og er altså ikke imponeret. Jeg lader ham tune Range Rover Sport og den slags i fred.

Paul - kan du sige mere om producent af ny torpedo? OG jeg må nok indrømme jeg sider og savler over Mercedes'erne. Spændende køretøj og historie.
Index
68829: sv: sv: sv: sv: sv: Må man selv lave en ny torpedoplade? (02-09-2008 00:44:59) (svar på 68821)
Anders Barlach #7945, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.94.136.219)
Jeg har ikke fået regningen endnu, men et kvalificeret gæt lyder på en tusse + moms. Men så skal jeg heller ikke tænkepå rust før junior skal arve den.
Index
68816: sv: sv: sv: Må man selv lave en ny torpedoplade? (01-09-2008 21:48:39) (svar på 68810)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.17)
Nej, der er ikke ret mange krigsmodeller eller førkrigsmodeller tilbage, men pudsigt nok er G 3 A, som var specialbygget for general Lindemann, som var kommandant for Danmark, stadig tilgængeligt. Den findes i USA:

treakslet med tvillinghjul på bagakslerne og endda ekstralygter på en bullbar!

Kig her: http://www.mercedesgwagen.galeon.com/vacaciones751461.html

Prøve at læse hele websitet, som er meget underholdende og spændende...