tilbage

Land Rover Forum  

Index
69026: Moment (04-09-2008 20:57:20)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.23.22)
Nogen der ved hvor mange kilo et topstykke og vippetøj på en SIII 2,25 benzin skal spændes til med ??
Index
69031: sv: Moment (04-09-2008 21:25:25) (svar på 69026)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Citerer lige fra klogebogen:

1/2" UNF bolte 8,9 kgm (65pund/fod)
5/16 UNF bolte 2,4 kgm (18pund/fod)

Hope it make sence.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
69032: sv: sv: Moment (04-09-2008 21:26:52) (svar på 69031)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.23.22)
Takker
Index
69033: sv: Moment (04-09-2008 21:33:03) (svar på 69026)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Det må være noget med:

Cylinder head bolts 5/6 in UNF strammes med 2,4 kgf m
Cylinder head bolts 1/2 in UNF strammes med 12,5 kgf m

Rocker shaft bolts 5/6 in UNF strammes med 2,4 kgf m
Rocker shaft bolts 1/2 in UNF strammes med 12,5 kgf m

Ifølge repair manualen, håber det giver mening.

MVH Rasmus
Index
69034: sv: sv: Moment (04-09-2008 21:34:54) (svar på 69033)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
5/16 sæføli' ik 5/6 ;-)
Index
69035: sv: sv: sv: Moment (04-09-2008 21:39:51) (svar på 69034)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Min bog siger 90 lbf ft, 12,5 kgf m for 1/2 in UNF

Hvad er så rigtigt?

MVH Rasmus
Index
69037: sv: sv: sv: Moment (04-09-2008 21:41:25) (svar på 69034)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.23.22)
Takker , men i er 3,6 kg uenige på 1/2 " UNF ..

Michal
Index
69039: sv: sv: sv: sv: Moment (04-09-2008 21:47:40) (svar på 69037)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Jeg skriver som skrevet står i Haynes Manualen og der er ingen steder der står noget med 8,9 kgf m, så jeg kan ikke have taget fejl med tallet, men det er da muligt at der står andet, andet sted. Hmm.....

MVH Rasmus
Index
69040: sv: sv: sv: sv: sv: Moment (04-09-2008 21:49:40) (svar på 69039)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.23.22)
Fint , den får 12,5 i overarm

Tak for hjælpen

Michal
Index
69045: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Moment (04-09-2008 22:58:54) (svar på 69040)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
De 12,5kgm er for dieselmotoren!!!!
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
69046: sv: sv: sv: sv: sv: Moment (05-09-2008 06:40:08) (svar på 69039)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
hej Rasmus

Du skal tage det der står i en Haynes manual med et gran salt, brug en OE bog så går du ikke helt galt i byen.

Bare et godt råd.

Med venlige rover hilsner

Ole.

#493
Index
69047: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Moment (05-09-2008 08:58:26) (svar på 69046)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Arhhh Haynes er nu ellers "spot on" med detaljerne og den har virket hver gang, men jeg lytter gerne til gode råd;-) Fejlen ligger hos mig istedet... Jeg tog fejl af Diesel og Benzin, så det er 8,9 kgf m som Kenneth skriver og ikke 12.5 kgf m. Sorry!!!!

MVH Rasmus
Index
69055: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Moment (05-09-2008 12:16:09) (svar på 69047)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 193.180.189.158)
Nyt spørgsmål ..

Når man så har planet 2 mm af topstykket , med der til følgende højere komp. .. skal man så stadigvæk nøjes med at spænde med 8,9 kg ? ( ligger en diesel toppakning i )
Index
69056: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Moment (05-09-2008 12:49:00) (svar på 69055)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Michael.

Du skal bare brue en alm toppakning som der er beregnet til din motor og så spænde den til den foreskrevne moment.

Hvorfor iøvrigt bruge en diesel toppakning og hvorfor spænde til mere monent?


Med venlige rover hilsner

Ole

#493
Index
69060: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Moment (05-09-2008 15:51:00) (svar på 69056)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.23.22)
Hej Ole ..

Grunden til at bruge en diesel pakning på en benzin ( eller tanken ) er man øger jo komp. vad at have planet toppen , og en diesel kører jo med noget højere komp. frem for en benzin , samt en diesel pakning er kratigere en en benzin pakning ( eller det er den, på den jeg har liggende, har begge )

Der må vel også være en grund til at en diesel bliver spændt med 3,6 kg mere en en benzin , blok og bolte er jo de samme , på de 2 motorer

Blik & vink

Michal