tilbage

Land Rover Forum  

Index
69507: svinghjulshus og svinghjul på td konta n/a (15-09-2008 12:34:55)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.148.186)
Hejsa

jeg har lige anskaffet mig en bedre brugt td(19j) motor.
motor og gearkasse har af sælger været solt sepereret og ham der købte gearkassen har af uransaglige grunde også taget svinghjulshuset, med svinghjul, kobling og det hele, hva pokker han så sku bruge det til.

mit sprøgsmål er om jeg kan bruge svinghjul og hus, samt kobling fra min nuværende n/a'er og sætte over på td'eren eller hvad?
og hvis jeg skal købe en ny kobling hvad skal jeg så ha med for at være sikker på at jeg har alle dele, er et reperationssæt nok eller er der dele der genbruges som så er nuppet af gearkasekøber?
Index
69523: sv: svinghjulshus og svinghjul på td konta n/a (15-09-2008 17:20:01) (svar på 69507)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)

delene på en td'er og en n/a'er er de samme men der kan godt være mindre kosmetiske forskelle afhængig af årgangen. Hvilke dele du skal skifte må afhænge af en vurdereing af dine gamle dele (og din økonomi), men de fleste ville nok ofre en ny kobling når det hele nu er skilt ad.
Personligt ville jeg også skifte pakdåsen bag svinghjulet (ETC5369) og bøsningen i krumtapakslen (8566L). Derud over ville jeg tage et kritisk kig på udrykkerarmen for at se om den er ved at være slidt i gennem (husk at smørre kuglen).

Hilsen
Ole