tilbage

Land Rover Forum  

Index
69894: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 10:10:33)
André Elsborg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.62.30)
33x12,5x15" på Mach 5 fælge kan man det på en serie 3 ? ? ?

Er der nogen der har prøvet det...

Mvh: André. (7980)
Index
69895: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 10:26:14) (svar på 69894)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Det kan man sagtens, kører selv med 285/75x16 på min på oneton fælge. Og 900x16 i terræn. Jeg ved dog ikke hvad indpresningen på et mach5 fælg er..
Men hvis du enten har parabolske fjedre eller oneton lasker på, så sku de nok kunne være der.
Index
69896: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 10:41:05) (svar på 69895)
André Elsborg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.62.30)
Hvad er oneton lasker Søren ?

Jeg kører i en Stage 1. men det er jo også serie 3 karosseri.
Index
69898: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 10:59:20) (svar på 69896)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 193.180.189.158)
Hej André

Det er disse Søren hentyder til , læg mærke til at der er 3 huller ...

http://www.paddockspares.com/pp/SERIES/Suspension/Shackle_plate-1ton_front.html

http://www.paddockspares.com/pp/SERIES/Suspension/Shackle_plate-1ton_front_threaded.html

I det midterste hul sidder et mellem stykker .. Ved at bruge disse hæver du fronten en lille smule.

Michal
Index
69907: sv: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 14:44:08) (svar på 69898)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.16)
Der må absolut ikke bruges lange lasker foran på en seriebil.
Det ændrer styregeometrien til det livfarlige.
Jeg ved godt at "det har jeg da gjort i mange år" findes, men det er ikke tilrådeligt.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
69909: sv: sv: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 14:50:41) (svar på 69907)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 193.180.189.158)
Der må du lige komme med en længere udredning Kenneth .. Det har ikke ændret andet en højden på min ...

Michal
Index
69919: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 18:55:01) (svar på 69909)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.16)
Ved det du sænker det bagerste fæstepunkt på forfjederen, så vinkler du også akslen bagover og derved forrykkes din castor, altså den linje ned gennem den øverste og den nederste dejebolt.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
69925: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 20:25:06) (svar på 69919)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.23.22)
Den tager vi lige når vi mødes c",)

Michal
Index
69931: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 22:34:43) (svar på 69919)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Ja det er jo underligt at det skulle være noget man slet ikke "må" gøre, når man tænker på at i en anden verden end den Kenneth lader til at kende, der gør man sig den ulejlighed at svejse skruehullerne til i swivel housings,netop for derefter at kunne bore nye huller så man opnår en ændret (læs større)castor vinkel for derved at få bedre retnings stabilitet,det er samme effekt man får når man sætter længere lasker på.
Derimod så er det modsat når man hæver en coiler, der mindsker man castor og får en bil der er minde stabil, derfor findes der korrektionsbøsninger til de forreste radius arme.

Men sådan er der jo så meget......

Med undrende rover hilsner

Ole Pedersen
#493
Index
69932: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 22:44:27) (svar på 69931)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.129.35.48)
Ja jeg kan kun give dig ret Ole.
Jeg syntes egentlig min er meget rarere at køre i med Oneton lasker, netop pga. retningsstabilliteten. En, jo i forvejen, manglenende evne på en 88"
Index
69911: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 14:54:38) (svar på 69895)
Morten Foged Bøgehøj #5278, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.245.168)
Indpresning på mach 5 er 0
Index
69926: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 20:55:43) (svar på 69911)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.191.198)
Det kommer an på hvilke Mach 5 man har. De kan laves stort set som man vil have dem - Det er derfor de er så dyre.

MVH Jakob E S
Index
69930: sv: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 22:03:29) (svar på 69926)
Morten Foged Bøgehøj #5278, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.245.168)
ok dem jeg havde på min 90er var standard fra scorpion. og de havde indpresning på 0. Men det er rigtigt at de kan laves efter ønske.
Index
69935: sv: sv: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 23:21:05) (svar på 69930)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.167.214.61)
Jeg kiggede lige på min egen One-Ton, og så at den foreste fjeder beslag er også længere end på en alm 109'. Ergo beholder man geometrien, selvom en One.Ton har lang lasker.
Jeg ville dog indrømme at jeg lavede lang Lasker på en Rocky, med deraf følgende forbedringer af køre-egenskaber,selvom at der er fare for det modsat som Keneth rigtig nok påpeger.
Index
69936: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (24-09-2008 23:52:03) (svar på 69935)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.16)
Hej David, din Onetonramme har også længere rammehorn foran, for at kompensere for de længere lasker.
Og hvorfor gør man så det på en Onetonramme som er født med længere lasker på forfjedrerne??
(grundlæggende for at give mere plads til 900X16 dækkene og dermed mere frihøjde)
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
69959: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Store dæk / fælge på serie 3. (26-09-2008 12:29:30) (svar på 69936)
Brian M. Christensen #6471, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Ja kan den sagtens :-)
har det selv på min den gamle 88"
33/12,5R15 på 8x15 mach5