tilbage

Land Rover Forum  

Index
70234: Testknap på SIII (03-10-2008 12:34:26)
Ole Deleuran #7984, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 194.255.16.202)
Hej Land Rover venner !

Et hurtigt (måske dumt) spørgsmål, på min SIII 88" benzin
fra ´74, sidder der i midten af instrumentpanelet en test
knap der lyser rødt når man trykker på den. Jeg mener det
er noget m. bremserne, men jeg har ikke kunne læse mig frem
til dens funktion. Hvad tester man, når man trykker på den?

SIII hilsner fra
Ole Deleuran
Index
70235: sv: Testknap på SIII (03-10-2008 13:03:21) (svar på 70234)
Eske Høj Laursen #7670, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.62.245.214)
Hej Ole
Du tester at pæren ikke er sprunget.

Når lampen ikke lyser viser den at der er vakum på bremseforstærkeren.

Prøv at trykke på bremsen nogle gange, når motoren er standset, så skulle den helst begynde at lyse, da du har brugt vakumet i bremseforstærkeren.

VH Eske
Index
70236: sv: sv: Testknap på SIII (03-10-2008 13:13:15) (svar på 70235)
Ole Deleuran #7984, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 194.255.16.202)
Hej Eske !

Tak for svaret, jeg mente nok det var noget med bremserne.

Mvh Ole
Index
70239: sv: sv: Testknap på SIII (03-10-2008 13:32:35) (svar på 70235)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 195.249.183.252)
Den har ikke noget med vacuum at gøre, den lyser hvis der er fejl på en af bremsekredsene. Strømmen sluttes af en kontakt der sidder på en ventil indvendigt på højre forskærm. Hvis der er hul en en bremsekreds, flytter en lille kugle sig hen og lukker for den defekte kreds samtidigt med at den slutter strømmen.

/tony
Index
70241: sv: sv: sv: Testknap på SIII (03-10-2008 13:48:52) (svar på 70239)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Begge dele kan være rigtigt. Både muligheden med ventilen og vakuum-kontrollen kan være monteret.

Hilsen
Ole - som har haft begge dele.
Index
70500: sv: Testknap på SIII (08-10-2008 14:48:50) (svar på 70234)
Jes Ramsing #6810, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.2.27)
En test af den lille føler i bremsekredsen er at afmontere en tromle ( for eller bag ) og så træde på bremsen med tændingen sat til.
Den skal gerne lyse da der ikke er modstand i den ene bremsecylinder - dvs. der ryger en masse bremsevæske gennem det ene rør hvilket er det som ikke må ske i virkeligheden...

Husk at sætte en strip ( en stor en ) omkring den frie bremsecylinder således at du ikke presser stemplerne helt ud af cylinderen.

/Jes