tilbage

Land Rover Forum  

Index
7074: Nedvejning af bilens egenvægt. !! ? (16-01-2003 09:21:42)
Mikael Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.212.32.195)
Goddag ærede Forum læsere og forfattere.
Følgende indlæg har ikke direkte noget med LR/RR at gøre, men jeg prøver alligevel herigennem at søge vejledning.(det skal lige siges at jeg også har en RR).
Jeg har lige købt en Jeep cj7. Denne har en egenvægt på 1525 kg,- dvs. hvis jeg fjerne 30 kg af egenvægten,- kan jeg spare næsten 2000 kr om året i vægtafgift.
Er der nogen af jer som kender noget til hvordan og hvorledes jag skal gøre rent papirmessigt,- er det nok blot at skrive den "nye" vægt ved anmeldelse til syn, ell. ??

Med venlig hilsen
Mikael Andersen
Index
7076: sv: Nedvejning af bilens egenvægt. !! ? (16-01-2003 12:06:33) (svar på 7074)
Thomas (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.3.225.210)
Hej Mikael!
Prøv at søge på "Nedvejning" - Det har været oppe at vende flere gange...
Jeg fik min 88"er vejet ned i forbindelse med periodisk syn. De tog 25 kg fra lasteevenen så bilens vægt kom ned på 2000kg. Jeg fik en anmærkning fordi vægttavlerne var forkerte. Derudover blev jeg henvist til Told&Skat for at betale en evt afgift, men de sagde at jeg ikke skulle betale noget. Der er nogle der har været ude for at de skulle betale en ublu afgift, så ring hellere til din lokale skatteregion for at være sikker.
Mvh
Thomas
Index
7077: sv: sv: Nedvejning af bilens egenvægt. !! ? (16-01-2003 12:19:08) (svar på 7076)
Mikael Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.212.32.195)
Hej Thomas
Tak for svaret.
Men det her drejer sig om ændring af bilens egenvægt,- og ikke lasteevne.


Mvh
Mikael Andersen
Index
7078: sv: Nedvejning af bilens egenvægt. !! ? (16-01-2003 12:32:26) (svar på 7074)
Lars Ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 129.142.27.120)
Hej
Det fremgår ikke om din bil er på hvide eller gule plader, hvilket har stor betydning for beregningen, men såfremt den nedsættelse, du taler om, overhovedet skal have relevans, vil jeg antage, at den er på hvide plader. Når jeg lægger det til grund, er løsningen at du inden for et døgn før du kører bilen til syn får den vejet på en brovægt af en autoriseret måler og vejer (findes ofte på havne eller i korn-og foderstoffirmaer). Den vejeseddel du får derfra tager du med til syn, og afleverer sammen med "anmeldelse til syn og registrering" og de øvrige papirer. Du har allerede ved tidsbestillingen nævnt, at du vil have ændret vægten, så du har bestilt tid til et registreringssyn. Efter godkendelsen bringer du papirerne på Motorkontoret, så det bliver registreret og kommer til at fremgå af den nye registreringsattest. Man må så håbe at vejesedlen højst viser 1.500 kg, ellers kan det jo være ligemeget.

Hvis bilen mod forventning er på gule plader er det en helt anden historie, for så beregnes vægtafgiften ud fra bilens tilladte totalvægt, men det kan der læses om andre steder i L-R forum.

MVH
Lars
Index
7079: sv: sv: Nedvejning af bilens egenvægt. !! ? (16-01-2003 12:55:00) (svar på 7078)
Mikael andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.212.32.195)
Hej Lars

Det er ganske rigtigt en hvidplade bil.
Så dit svar er meget relevant. :-)

Mvh
Mikael Andersen