tilbage

Land Rover Forum  

Index
70846: Land Rover Defender 90 2.0 16V (17-10-2008 13:26:51)
Carsten Hansen #7718, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.220.82)
hvordan kan det være men ikke ser denne motor model i danmark, kan det være motoren ikke gør sig godt i sådan en bil eller hvad kan svaret. Vi har fundet et opslag på mobile.de hvor denne bil sælges og det ser ud til at være flere af dem, er det noget fusk de selv har bikset sammen eller laves de sådan bare ikke til det danske marked.?

mvh Bjørn og Don
Index
70847: sv: Land Rover Defender 90 2.0 16V (17-10-2008 14:01:52) (svar på 70846)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Hej Bjørn og Don.

Ikke at det nødvendigvis er dig til megen umiddelbar hjælp, men på følgende tre links vil du dog kunne se, at det er noget, der er spurgt til i bl.a. følgende tidligere tråde her på forum:

http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=44741#44741
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=31865#31865
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=43476#43476

Måske er nogle af de, der spurgte dengang, siden blevet klogere?

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
6+20=9
Index
70848: sv: Land Rover Defender 90 2.0 16V (17-10-2008 14:07:26) (svar på 70846)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Så vidt jeg ved er modellen lavet til det Italienske marked, hvor man beskattes af motorvolumenet. En 1995 kubik giver lav beskatning. Det er samme motor som lå i Disco I 2.0 Mpi. Denne model er berygtet for mangel på bundtræk. Som amerikanerne siger: There is no replacement for displacement.
Bortset fra det skulle modellen være OK og den har HK nok og kan også køre rimeligt stærkt.

Hilsen
Ole (med mange Land Rover Owner - blade på lager)
Index
70850: sv: Land Rover Defender 90 2.0 16V (17-10-2008 14:20:58) (svar på 70846)
Lars Ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.48.129.98)
Hej

Den modelvariant har aldrig været importeret til DK, men er blevet leveret til nogle sydeuropæiske markeder, ihvertfald Italien, som har et afgiftssystem baseret på motorstørrelse. Og den er original nok. Motoren er en personbilsmotor fra en Rover 820 med 132 HK, og mange har sagt at den var for momentsvag til terrænkørsel. Jeg har selv haft en Discovery 1 med den motor, en bil jeg selv importerede fra fra Tyskland, og jeg syntes egentlig den kørte ok til daglig brug. Men det er en motor som skal have nogle flere omdrejninger end man nok normalt vil synes passer til en Defender. Sammenligner man dog med en seriebil eller med de andre få 4 cyl. benzindefendere (2,25 og 2,5) er det en ren raket, og faktisk var den hurtigere end både 3,5 V8 og TDI, men selvfølgelig med et ringere moment.

Da jeg tog den hjem argumenterede jeg over for Told&Skat - som det hed dengang - med at det jo var en svagere og ringere motor, og at bilen derfor skulle være billigere end dem der ellers var til salg i DK. Et argument jeg da til dels kom igennem med, og fik hvide plader på til en nogenlunde rimelig afgift. Det kunne måske også benyttes igen, hvis man var ude efter en billig Defender på hvide plader.

Lars Ellegaard
3926 nsj