tilbage

Land Rover Forum  

Index
71129: Forbud mod gamle biler (24-10-2008 16:03:21)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.51.103)
I Norge vil de gradvist forbyde gamle biler og andre Co2 forurenende biler som det hedder, herhjemme har det også været på tale, dog ser det ikke ud til at det vil lykkes i første omgang i Danmark.

Index
71130: sv: Forbud mod gamle biler (24-10-2008 17:18:33) (svar på 71129)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.131)
Som med så meget andet så følger der sikkert div. undtagelser med, som f.eks. for veterankøretøjer, som jo er fritaget i alle miljøzoner.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
71132: sv: sv: Forbud mod gamle biler (24-10-2008 18:38:37) (svar på 71130)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.120.26)
Jo Kenneth - det er muligt at der følger undtagelser med.
Men hvis nu man eks. siger, at vi (staten) tillader ikke biler der er mere end 20 år herfra undtaget veteranbiler.

Hvor skal vi så gøre af de biler vi regner med skal være veteranbiler, fra de er 20 år gamle til de bliver 35 år. Der er nok ikke nogen der i dag vil tage en 90" årgang 1988 og gemme den i laden til vi når frem til eks. år 2024?

Så det betyder vel reelt at veteranbilerne vil være en absolut uddøende race.

Men nu kender vi jo hverken alder eller hvilke regler der måtte komme og om de kommer.

Men kommer de, så vil der for mig at se, ikke komme 'nye' veteranbiler.

mvh
Eddie
Index
71134: sv: sv: sv: Forbud mod gamle biler (24-10-2008 19:02:20) (svar på 71132)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.131)
Jo der kunne da godt blive en "mellemgruppe" der ville få det svært.
Vi må jo bare vente at se hvad de finder på og så håbe lobbyisterne kæmper deres sag.
Det er nok ikke bare lige og slet ikke hvis det bliver i EU regi.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
71138: sv: sv: sv: sv: Forbud mod gamle biler (24-10-2008 20:02:04) (svar på 71134)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.99.18)
Når ordet 'milj' falder, kaster politkerne i støvet og parkerer den smule sund fornuft, de har, i en dybfryser...
Forleden hørte jeg i radioavisen bilimportørerenes formand blive citeret for, at der i fjor blev importeret 60.000 brugte biler fra Tyskland, som ikke mere måtte køre i de tyske byer....
Sikken en omgang vrøvl!
En bil med katalysator fra 1990 må forsat køre i de tyske byer forudsat, den lever op til udledningsreglerne for denne årgang.
Der importeres rigtig mange lettere brugte Audi, BMW og MB samt Volvo, idet disse kun få måneder gammel kan give den danske køber en besparelse på flere titusinde kroner i forhold til et køretøj, som der 'født' i DK:
Kig f.eks På Allan Hansen Automilers website: fyldt med Audi og BMW og de kommer for 95 % vedkommende fra Tyskland.
EN MB 350 D med hele svineriet er som taxa ca. 70.000 billigere indkøbt som brugt, 6 mdr. gammel i D.
Og så kan man jo opstille forskellig regnemoduler over køretøjers miljøvenlighed fra køllægning til skrotning...
Men det fatter det officielle Danmark nok ikke noget af...
Index
71141: sv: sv: sv: sv: sv: Forbud mod gamle biler (24-10-2008 21:31:52) (svar på 71138)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.120.26)
Hej poul

Jeg er helt sikker på at du kender disse regler:

I flg. Applus hjemmeside omkring miljømærkater i tyskland kan du få en grøn mærkat hvis din bil kører benzin og er indregistreret efter 31.12.1992.

Hvis det er en diesel så er det efter 31.12.1996 - men det bliver så en rød mærkat.

Så det er vel ikke korrekt når du skriver fra 1990?

Selvfølgelig må en bil fra 1990 kører i de tyske byer, så længe dette ikke foregår indenfor miljøzonen.

Men ellers er jeg enig i din betragtning omkring dybfryseren.

mvh
Eddie
Index
71145: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Forbud mod gamle biler (25-10-2008 00:57:00) (svar på 71141)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.240)
Jeg burde nok havde præciseret, at jeg havde benzinbiler in mente, da det er disse, som importeres i håbetal !