tilbage

Land Rover Forum  

Index
71212: tilbageværende olie i forreste diff. (26-10-2008 21:45:58)
Anders Northeved #3732, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.32.3.83)
Jeg har (efter mange olieskift....) just nu observeret at aftapningshullet på det forreste diff (TD5'er) ikke sidder i bunden af differantialet med et lille stykke oppe. Dette betyder selvfølgelig at man ikke får det sidste olie med når man skifter olien. Nu frygter jeg jo at det netop er der al snavset befinder sig, og at der efter flere olieskift hober sig meget skidt op der. Da jeg idag skiftede olie og fandt ud af dette, observerede jeg også at den olie, der blev tilbage så tykkere/mere beskidt ud end det, der løb ud af sig selv. Jeg fyldte ny olie i, kørte en lang tur og gik derefter hjem og tømte det af igen, og med 30 små stykker køkkenrulle fik jeg nu det meste af bundfaldet med ud.
Dette forekommer at være lidt drastisk af gøre hver gang... så jeg vil høre om andre har erfaringer med dette, eller gør noget særligt for at få det sidste "snas" med ud ved olieskift i det forreste differantiale?

Mvh Anders Northeved
Index
71217: sv: tilbageværende olie i forreste diff. (27-10-2008 07:48:20) (svar på 71212)
Jørgen B. Jensen #5230, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.112.113)
Hej Anders

Af med differantialet er den skire vej.

Hvis du køre med løse flangen til stikakslen kommer der snavs i akselen.

Mvh Jørgen
Index
71227: sv: tilbageværende olie i forreste diff. (27-10-2008 12:13:20) (svar på 71212)
Jakob Arthur Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.160.73.138)
du skal bruge en bremseudlufter til at tage det sidste - du tager blot den sorte gummistuds af udluftningsslangen, og bruger slangen direkte til at suge det sidste snask ud.

Det er langt det mest effektive og hurtige, plus at udlufteren ikke tager nogen skade af det, omend du lige skal rense selve slangen bagefter :)


Mvh. Jakob, nu med 4 nye støddæmpere