Hej Claus
Jeg har prøvet at dykke med V8, følg dette link: javascript:linkkopi("
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=58297#58297")
Der er mindst tre problemer:
1: Tændingen. Vand ind mellem tændrør og tændrørshætte, eller mellem tændkabel og strømfordeler, eller mellem tændkabel og tændspole eller ind i strømfordeleren, får alle motoren til at sætte ud.
2: Indsugningen. Vand ind i luftfilteret, gennem karburatorerne og ned i forbrændingskamrene, får toppakningen til at springe eller en plejlstang til at bøje, fordi vand ikke kan trykkes sammen i kompressionstakten.
3: Oliepinden. Vand ind hvor oliepinden stikker op af motorblokken, fortynder motorolien med (snavset?) vand.
Selv har jeg ingen snorkel på, så jeg er glad for at vandet ramte tændingen først, så motoren døde inden der kom vand i cylindrene - og af samme årsag glad for at jeg endnu ikke havde investeret i en vandtæt strømfordeler.
Det er altså ikke u-både vi kører rundt i, men V8 motoren er stadig den fedeste!
John