tilbage

Land Rover Forum  

Index
71397: Webasto bliver "autonom!" (31-10-2008 22:02:29)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.149.29)
Det sidste tid, siden jeg flyttede nede til Sørlandet, så har min Webasto fyr begyndt på nogen underlig stunts. Normalt, så klager folk over at de ikke ville starte, men min begyndt at starte helt selvstændigt, uden hjælp fra timer eller tryk knappen! Det kan man så klare ved at ta' en sikring, når man går fra bilen, men når så dyret kun starter hver anden gang, når man ønsker det, så er det tid til at kigge med fingrene!
En hurtig gennemgang af lednings net,forbindelse, osv, ledte tanken hen mod timer uret. Det viste sig også at et fast tryk på start knappen gav en fin vand sprøjte fra uret. Uret blev så afmonteret, og "taget inde i varmen" under ledsagelse af diverse bandeord, på Dansk, Engelsk, og lidt Norsk. Hen ad aften, efter lidt overvejelse, skilt jeg den ad. Det var ingen stor overraskelse at finde rust (korrosions) klumper, meget H20, 3 døde edderkopper, og en masse mærkelig snask under trykknapper.
Det hele blev renset af & tørret, ved brug af varme pistol, elektronik rens, & ski rens til det grov!
Utrolig nok, så virkede alt bagefter!
Mit spørgsmål til Klub Kammerater:-
1: Har andre lignende erfaringer?
2: Er andre mærkers ure ligeså sart, og uegnet til brug i biler?
3: Er der nogen med forbindelse til Webasto, og måske andre fabrikanter, som har lyst til at fortælle dem at de burde ta en "ommer" med de designs?
Vand/kondens indtrængen er én ting, men ligefrem 3 edderkopper tyder på at uret er ikke noget som ligner tæt!
Jeg kender udsagnet med den pakistansk fabrikeret ur, med en døde flue i, hvor urmageren (Indisk) påstod at det var fyrboderen som var død, så lignenede kommentar om min Webasto ur (fex, kun nat holdet lever endnu!) godtages ikke!!
Med Rover Hilsen, 2217 David.
(Nu med morgenvarme i S3en igen!!)
Index
71406: sv: Webasto bliver "autonom!" (01-11-2008 07:02:39) (svar på 71397)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Godmorgen David.
Jeg havde ikke fået sat timeren til mit Webasto fast i kabinen, men det lå løst i ledningen. På vej ud af bilen en aften fik jeg hevet uret med ud uden at jeg så det. Næste morgen var bilen dejlig varm, batterierne flade og Webastoen kaput! Uret lå fint i en mudderpyt ved siden af bilen. Jeg prøvede også at tørre det men skaderne var dødelige. Jeg købte en ny timer på eBay.de og nu kører fyret perfekt igen! Den nye timer er blevet skruet fast!!
Det kan IKKE tåle vand!! Måske kunne man pakke det ind i en lille vandtæt box?? Det sidder jo i en LaRo :)
Vh,
Ole
Der nyder at dreje nøglen til en varm motor.
Index
71417: sv: sv: Webasto bliver "autonom!" (01-11-2008 11:50:28) (svar på 71406)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.149.29)
Det var kedelig at skaderne blev så stor! At Webastoen var ligefrem "kaputt". Forstår jeg rigtig at din blev "autonom" da uret var faktisk frakobblet?
Generalt synes jeg ikke at LR er mere kondens præget end andre biler, måske tværtimod.
Tanken går på at Webasto burde tænke sig om en gang, eller have et enkere (manuel uden timer) system, som tåler kondens, og lidt vandbad.
Hilsen , David.
Index
71430: sv: sv: sv: Webasto bliver "autonom!" (01-11-2008 18:44:19) (svar på 71417)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Uret lå og kortsluttede i mudderpytten og brændte til sidst sammen. Fyret checkede jeg efterflg. ved at kortslutte to af ledningerne til uret, og det kørte som det skulle. Du behøves ikke uret men kan nøjes med en on-off kontakt på de 2 ledninger jeg kortsluttede. Den 3. ledning er stel til uret.