tilbage

Land Rover Forum  

Index
71728: Synshallen... (06-11-2008 09:04:36)
Henrik Schunck #7764, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.12.254)
Jeg kommer lige oppe fra synshallen.. Og.. har fået lov at komme op og hilse på dem igen. Og det er nok min egen fejl.
Hele bilen var ok.. Bortset fra håndbremse og for store dæk (skærmforøger).
Hvor kan jeg købe skærmforøger til en 130", og der var olie i håndbremsen så denne ikke virkede.(efter deres hensigt):-)
Hvor meget arbejde er der i det med håndbremsen ? skal jeg til at hive gearkasse og en masse ud eller skal jeg bare løsne et par bolte ? Nogen der har erfaring med dette ? og et et godt bud på hvor olien kommer fra ?

PFT Henrik
Index
71731: sv: Synshallen... (06-11-2008 09:40:53) (svar på 71728)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej Henrik.

Håndbremsen:

Tag bageste kardan af bag på håndbremsetromlen, løsn bremseskoene på den dertil indrettede skrue. Fjern sikringsskruen som holder tromlen fast, og vupti. Så er bremsetromlen af! Mht. hvor olien kommer fra, så er det helt sikkert fra sin gearkasse. Har ikke selv prøvet at skifte pakningen, men det er vist ikke så svært.

Mht.dæk:

Styr dig! ;-)

God fornøjelse med reparationerne

Hilsen Jens
Index
71734: sv: sv: Synshallen... (06-11-2008 10:09:43) (svar på 71731)
Henrik Schunck #7764, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.12.254)
Fin beskrivelse af håndbremse-halløj. TAK !
Med hensyn til dæk.. De dæk der sidder på. De kan ikk være mindre. ellers synker jeg i ude på marken. Bil bliver brugt i skoventreprise. Den er min makker. Så skærmforøger skal der på.
Og det er da muligt at jeg selv på rigtig LR-manér må fremstille dem selv.

Men tak !
Index
71738: sv: sv: Synshallen... (06-11-2008 11:02:17) (svar på 71731)
Henrik Lehmann Carlsen #2870, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.222.133)
Hej

I ved det sikkert alle sammen, men

Man skal altid lægge en stopklods foran og bagved forhjulet når man afmontere den bagerste kardan, så den er sikret mod at køre, hvis underlaget skråner lidt.

Tips. Håndbremsen: når du har taget tromlen af, så tag et billed af hvordan din bakker har været monteret, så har du lidt at kigge på når du skal samle den igen.

Den anordning der tvinger bakkerne ud mod tromlen, er ofte årsag til forsvag bremsekraft (i håndbremsen), denne skal adskilles og renses, smørres, jeg bruger ganske lidt kobberfedt som smørremiddel.

God fornøjelse
Index
71751: sv: Synshallen... (06-11-2008 15:11:18) (svar på 71728)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
På sydsjællands hjemmeside under bilerne->teknik, finder du en udførlig vejledning til både skift af bakkerne og pakdåsen i transfergearkassen.

http://www.dlrk-ssj.dk/?dlrktop=y&wurl=1011&kat=0&topkat=0&uid=243013804

Med hensyn til dækkene så se her hos Paddock:
http://www.paddockspares.com/pp/OFF_ROAD/Extended_Arches/Defender_Extended_Arches_-_2_inch_wider_than_standard_-_set_of_4.html

Jeg ved ikke om du skal bruge 4, da dit lad jo er lidt bredere end standard. Jeg ved ikke om man kan købe et halvt sæt eller om der fås noget til 130"

MVH Jakob E S
Index
71759: sv: Synshallen... (06-11-2008 15:31:10) (svar på 71728)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.233.110)
Mht til at skifte pakdåsen i gearkassen, så er det nogenlunde lige til. God tid og et bord til at lave arbejdet på så er du godt på vej.

Du kan skrue det yderste hus af gearkassen af så det er nemmere. Jeg varmede forsigtigt på huset for at få den gamle pakdåse ud og det gik nemt.

God fornøjelse.

Hilsen Anders
Index
73231: sv: Synshallen... (10-12-2008 11:34:01) (svar på 71728)
Henrik Schunck #7764, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.15.33)
Kan meddele at jeg kom i gennem syn ved at montere et stykke plastikgulvtæppe med kantlist på.. Pris: 150.- og så af med det igen..