tilbage

Land Rover Forum  

Index
7173: Militær indkaldelse (22-01-2003 17:48:43)
Jakob Carlsen #5397, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.255.161.209)
Jeg har fået brev fra forsvarets materielkommando om, at min defender bus i tilfælde af krig eller katastrofe vil blive indkaldt til militæret. Mod en eller anden form for kompensation. Er der nogen der har været ude for det samme og kan man modsætte sig det?
mvh jakob Carlsen
Index
7181: sv: Militær indkaldelse (22-01-2003 23:10:02) (svar på 7173)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.196.165.122)
Hej Jakob
Der er ingen tvivl om at du ikke kan slippe.
I alle de år jeg har kørt LR 110` bus har jeg været regristreret til at komme til Avedøre for at aflevere min LR hvis der bliver krig eller atomudslip fra Barsebæk.

Kompensationen består i at du får betaling for den fulde tank du er forpligtiget til at aflevere bilen med.

For mig er det OK, det er en del af at bo i et demokratisk samfund.

Det jeg synes er grusomt er at den dag "Ragnarok" bryder løs og alle samtidigt forsøger at forlade byen og alle veje er spærret, har du den eneste bil der kan komme frem over mark og sten og faktisk har muligheden for at redde din familie, men hvor er du på vej hen, jo du er på vej til HMAK for at aflevere din LR!

Skal vi ikke blot blive enige om at vi ikke starter en krig, og det selv om der kommer flere og flere 4Wd der ikke er LR.

Med kærlig hilsen
Verner 4586
Index
7182: sv: sv: Militær indkaldelse (23-01-2003 00:28:10) (svar på 7181)
Flemming Søgaard Madsen #3903, reg. vjy (medlem) (ip-adr: 194.239.21.107)
Men det er da ikke alle der får en sådan indkaldelse, jeg har nu kørt LR-bus siden 1995 og har aldrig fået en sådan og er da selv med i HJV og den vej igemmen er der heller ikke kommet noget ?
Mvh. Guffy 3903
Index
7183: sv: Militær indkaldelse (23-01-2003 01:02:40) (svar på 7173)
Lars Jonasson #5428, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.32.26)
Hej Jakob
Nej du kan ikke "slippe". Du skal i stedet være stolt over at eje et køretøj der kan bruges i totalforsvaret af Danmark. Jeg har selv haft tre LR'ere, alle tre var 110" busser (V8, 2,5Td og 300 Tdi) og alle tre var/er udpeget af forsvaret! Prøv at spørge ejere af andre typer 4x4 biler om deres køretøjer er udpeget af forsvaret? Og tænk så over hvorfor de ikke er det! Det er selvfølgelig rigtigt, at hvis "the shit hits the fan" er det ærgeligt ikke at have sin LR til rådighed længere. Men hvis der virkelig "går ged i den", så tror jeg sådan set at det hele bare kan være lige meget!
Hilsen
Jonas
Index
7185: sv: Militær indkaldelse (23-01-2003 08:59:33) (svar på 7173)
Claus Kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Jacob m.fl.
Bare en lille historie om mit møde med "militær indkaldelse"

Jeg havde engang en 88" diesel der blev indkaldt til at møde på Høvelte kaserne den dag "ballonen gik op". Samtidigt havde jeg det der hed Rød mødeindkaldelse, d.v.s. at jeg skulle stille på Antvorskov kaserne i Slagelse på samme tidspunkt !!
Da jeg dengang var HT-chauffør skulle jeg endvidere være til rådighed ved evakuering af Københavns befolkning hvis Barsebäck skulle ryge i luften.....
En smule forvirret kontaktede jeg Forsvarskommandoen og tillod mig at spørge om der var en officiel prioritetsrækkefølge: bil/mand/barsebäck eller
mand/barsebäck/bil eller......

De svarede aldrig, så måske regner de på det endnu. Imellemtiden er bilen solgt, arbejdet skiftet og jeg er blevet for gammel til at blive genindkaldt.

mlrh
Claus/1105
Index
7227: sv: Militær indkaldelse (24-01-2003 21:38:46) (svar på 7173)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.67.178)
Mine LR har også været indkaldt til tjeneste - med mig som chauffør/bruger.
Min forrige 110 havde endda fået blåt rotorblink og udrykningshorn - og det er blvet flittigt brugt i forbindelse med stormflode, evakueringer og - kongelige besøg. I tilfælde af køretøjet totalforlis eller beskadigelse, får Du fuld dækning for køretøjet. Jeg håber, at Du aldrig kommer i den situation, at skulle aflevere bilen til krigstjeneste...
Index
7586: sv: Militær indkaldelse (05-02-2003 16:08:08) (svar på 7173)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.255.42.50)
Ha ha ha.. det var én af de bedre.. (jeg har lige skimmet forummet igennem og undret mig over en masse mundhuggeri - ikke så underligt man ikke kan enes rundt omkring i verden.. ) og pludselig så jeg så disse indlæg vedr. indkaldelse og blev i mestergodt humør :-) særligt svaret fra senior sg. Strid var helt i top.. (jeg troede faktisk også den praksis var en saga blot) men ring endelig til mig hvis du bliver indkaldt, så vil jeg med - min gamle skæve 101 FC Vampire har de ikke fået øje på - ØV og den er endda klar i hemmeliggrøn farve og det hele.. måske kunne man være så heldig de sendte den til Irak, he he..