tilbage

Land Rover Forum  

Index
7208: Hvilken model skal det være? (23-01-2003 22:55:34)
Carsten Egedal (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.54.44)
Jeg og min kæreste er helt vilde med Land Roveren og vil nu købe en, men jeg har forgæves ledt hele forummet igennem for at finde ud af hvilken en det skal være.
Den skal ikke koste mere end 70.000 kr. Vi vil køre årligt mellem 13.000 og 15.000 km i den, er det så diesel eller benzin? Der skal være plads til tre personer. Der skal kunne monteres børnesæde. Og da jeg er musiker og skal bruge den 4-6 gange om måneden til at køre på job i skal der være plads til mit musik gear der bla. består af et el-piano der er 130*40*15 cm.
Hvilken model skal jeg købe?
Index
7210: sv: Hvilken model skal det være? (24-01-2003 00:15:48) (svar på 7208)
Nikolai Norup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.84.221.237)
Hej Carsten!
Umiddelbart ville jeg sige at det I har brug for er en 110". Den er lang nok til det meste (musik)gear and then some.
Det burde sagtens kunne lade sig gøre for 70.000.
Vær opmærksom på at hvis den er indregistreret 1. gang efter 1998, koster den ca. 5040 kroner extra i afgift for privat anvendelse, så vidt jeg er orienteret.
Hvis du er meget i tvivl, kan du tage et kig på modelprogrammet for nye LR på www.glad.dk eller wwww.landrover.com. Modellerne har ikke ændret sig synderlig meget igennem de sidste mange år hvad størrelse angår. Så længe du vælger en på gule plader med 3 sæder, er der plads nok til jer alle tre. Regn dog ikke med oceaner af plads hvis et børnesæde er indvolveret(heller ikke uden for den sags skyld!).
Forskellen i afgift mellem benzin og dielsel skal også tages i betragtning, (det er den såkaldte udligningsafgift, vist nok ca. 700-1000kr årligt).
Umiddelbart ville jeg sige bezin, men det er der med garanti andre der ville være dybt uenige med mig i !! Det er meget en vurderingssag.
Jeg har selv for ganske kort tid siden købt en 90" og arbejder dagligt med musikgear. Udeluk en 90" !
Det blev til en længere smøre...Håber du kan bruge det til noget!
Mvh.
Nikolai Norup
Index
7230: sv: Hvilken model skal det være? (25-01-2003 03:41:04) (svar på 7208)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.69.214)
Nikolai har givet Dig nogle gode svar, men jeg vil gerne supplere: Hvis det årlige kørselsbehov kommer til at ligge under 10.000 km, er det benzin, som giver Dig mere for pengene. Men ved Du i forvejen, at Du kommer til at trille flere km, ja så er diesel svaret. En 110 Defender er den mest anvendelige bil og kan Du finde een med fem døre, har Du den, som giver mest plads for den lille familie. Hvis Du er udøvende musiker, dvs spiller op til fest og modtager betaling og anvender bilen til transport af Dit udstyr, slipper Du for den tillægsafgift, som blev indført i 1997 . Du skal ved registrering sørge for, at der står godstransport i rubrikken anvendelse og så burde Du kunne få den forsikret til en lavere premie hos Dit forsikringsselskab. Topdanmark ville forsikre min 110 for 3.800 helårlig med kasko under nævnte reg-forhold. Er Du moms-reg. kan Du fratrække en del af Dine biludgifter/moms.