tilbage

Land Rover Forum  

Index
72506: Gløderør ???? (22-11-2008 18:46:36)
Bo Paaske #3526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.66.141.138)
Så blev det det kold, og min 90" 300tdi var længe om at starte måske 20-30 sek efter forvarmning, normalt er det en der springer igang, og det er først her de sidste par dage den har været træg. når den så har været igang bare en gang er der ikke flere problemer.
jeg tænker nye gløderør eller hvad ????
er det med gløderør ikke at det er enten "go eller no go"
eller er der andre der har en eventuelt løsning/svar

mvh den lettere bekymrede

bo paaske
Index
72508: sv: Gløderør ???? (22-11-2008 18:48:13) (svar på 72506)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.156.113)
Hej Bo

Min Disco 300 TDi gør det samme. Jeg tænker absolut også gløderør. Og jo - enten virker de eller også gør de ikke.

Eddie
Index
72511: sv: sv: Gløderør ???? (22-11-2008 19:28:48) (svar på 72508)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.252.90)
Prøv at forvarme 2 gange. Det kvikker min dejlige VM 2,4 vældig op om vinteren!! :-)

mvh
Knud
Index
72516: sv: Gløderør ???? (22-11-2008 19:48:38) (svar på 72506)
Bo Paaske #3526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.66.141.138)
hej og tak skal i have

jeg prøver at forvarme 2 gange i morgen, som knud foreslår og se om det er en løsning der løser det umiddelbart.
Index
72520: sv: Gløderør ???? (22-11-2008 20:37:49) (svar på 72506)
Freddy O. Christensen #6024, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 194.255.97.68)
Gløderør tager 10 min at tjekke. Af med ledningerne og se om der er gennem med et Ohm-meter. Tjek osse om relæet virker. Giver det overhovedet nok strøm til rørene?
Værre er at jeg vinteren igennem uden forvarme på min 200 Tdi kan starte på 2 sekunder. Så måske har du en utæthed ved dieselpumpe eller deromkring der gør at den skal pumpe diesel til pumpen før der sker noget.
Index
72531: sv: Gløderør ???? (23-11-2008 10:57:14) (svar på 72506)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
En utrolig let måde at se om dine gløderør virker, uden at skulle splitte bilen ad er, at du lige pille den fælles ledning der ligger hen over af.
Så tager du en ledning fra + polen på batteriet og sætter på de enkelte gløderør. Det skal gerne gniste lidt, når du sætter ledningen på gløderøret, idet der er forbrug på. Gnister det ikke, ja ja så virker de nok ikke.
Gnisten er ikke en stor eksplosion, men en lille diskret, så kig godt efter.

Jimmi
Index
72548: sv: sv: Gløderør ???? (23-11-2008 15:45:32) (svar på 72531)
Bo Paaske #3526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.66.141.138)
Hej Alle

jeg prøvede at forvarme 2 gange, som knud forslog, uden noget resultat.
Så var det af med ledningerne og måle med et Ohmmeter og resultatet blev følgende
1 stk som var afbrudt
1 stk med 330Kohm
1 stk med 115Kohm
1 stk med 6 Kohm
Så beslutningen er taget der bliver i morgen bestilt 4 stk nye gløderør. og så er jeg overbevist om at den nok skal starte selv ved lavere de temperartur.
for øvrigt så sidder der 4 stk gummiophæng under min luftfilter beholder, er det også nogle man kan få hos Williams eller andre steder

mvh
bo
Index
72550: sv: sv: sv: Gløderør ???? (23-11-2008 16:05:08) (svar på 72548)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Hvis du ringer til Williams, er jeg sikker på Bennedicte ved hvad det er for nogle gummiophæng du skal bruge, og det skulle undre mig om ikke de har dem på lager...
Thomas
Index
72558: sv: sv: sv: sv: Gløderør ???? (23-11-2008 18:57:12) (svar på 72550)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.165.245)
Wmdieselerne er med hvirvelkammerindsprøjtning og er væsentlig sværere at starte uden forvarme, 200og 300 er med direkte indsprøjtning og nemmere og starte uden forvarme. Gløderør er altid 2volt, men i modsætning til
dem i seriebilerne der er serieforbundne, så er de nyere
paralelforbundne, men tilgengæld er hvert med indbygget
modstand så det er bedst at bruge en gennemgangsmåler ved kontrol.
Index
72571: sv: sv: sv: sv: sv: Gløderør ???? (23-11-2008 23:03:54) (svar på 72558)
Morten Foged Bøgehøj #5278, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.245.215)
Læste engang en artikel om en 300 Tdi auto disco i et engelsk blad. Den ville heller ikke starte i koldt vejr. Det problem blev løst ved at ændre timingen en lille smule, ved at dreje den 1/8 omgang frem.
Tricket blev foreslået af Jeremy Fearn ham Tdi guruen I ved.
Har ikke selv prøvet, men den disco 300 Tdi manuel, jeg engang havde kunne heller ikke lidt koldt vejr, men havde oliefyr så den startede for det meste, men havde fyret ikke kørt noget tid var den enormt træg til at komme igang.