tilbage

Land Rover Forum  

Index
73245: Starthjælp (10-12-2008 14:03:57)
Kim Sandorff #6613, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.24.98.28)
Bilen er en RRC 3.9i fra 93.
Den har holdt stille i nogen dage, udenfor og nu vil den ikke starte.
Der er ikke fugt i strømfordeleren, der er gnist på tændrør,bensinpumpen kører og den luger af bensin, måske druknet, men burde så kunne starte efter et stykke tid, det vil den ikke. Startmotor kører rundt og der er lys i alle instrumenterne, så der er strøm på.
Nogen der har en god ide, ville jo gerne med til juletræstur med Reg. Øsj på søndag.

RR Hilsen
Kim
Index
73250: sv: Starthjælp (10-12-2008 16:18:46) (svar på 73245)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.181.218)
Har haft samme problem, dog kunne den starte, når den var varm (tak til webasto motorvarmeren).
I højre side foran sidder en føler, der kontrollerer kølervandets temperatur og giver besked videre til automatchoker, ret ofte er det den der driller = ny
mvh
Peter
Index
73251: sv: sv: Starthjælp (10-12-2008 16:45:18) (svar på 73250)
Kim Sandorff #6613, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.24.98.46)
Vil det sige ar man kan koble den fra og så evt. få liv i den gamle "dame" ???

RR Hilsen
Kim
Index
73298: sv: sv: sv: Starthjælp (11-12-2008 13:46:16) (svar på 73251)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.181.218)
Hej Kim
Det kan også godt drille.
Og jeg kan da heller ikke garantere at det er denne der driller, men det værksted i England, jer besøgte, sagde at denne føler var en typisk årsag.
Har vedhæftet billede.
Mvh
Peter
Index
73319: sv: sv: sv: sv: Starthjælp (11-12-2008 21:30:01) (svar på 73298)
Kim Sandorff #6613, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.233.255.115)
Tak Peter

Jeg STORE klovn har kigget i den forkerte side af motorrummet, men nu har jeg noget at gå efter.
Har talt med Glad i kalunborg og de var ikke til meget hjælp.

God jul til alle

RR hilsen
Kim
Index
73324: sv: sv: sv: sv: sv: Starthjælp (11-12-2008 22:39:02) (svar på 73319)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.73.9)
I lige måde.
Glemte lige at sige, at jeg havde haft problemet i 8 måneder (havde jo motorvarmer). I England skiftede mekanikeren denne føler, siden har der ikke været startproblemer. Tog den for øvrigt fra en MG med 4.2l V8, importeret fra USA, da han ikke havde en ny på lager
Peter
Index
73327: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Starthjælp (11-12-2008 23:41:48) (svar på 73324)
Kim Sandorff #6613, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.24.98.47)
Det er dog utroligt hvad der kan lade sig gøre.
Ham hos Glad, mente det kunne være min stepmotor, ny pris over 2 af de store sedler. Går ud fra at den lille føler er noget billigere.

Tak for hjælpen
Ps. Pæn og ren motor du har

RR Hilsen
Kim
Index
73332: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Starthjælp (12-12-2008 09:11:59) (svar på 73327)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Kim,
så skal du ikke købe den der, steppermotoren (idle air valve, også kaldet...) koster kun ca. 500,- hos paddocks.
Jeg har lige skiftet min, det gav om ikke en ny motor, så ihvertfald meget bedre tomgang fra start, og færre tendenser til "motor går ud" ved lyskryds osv.
Pudsigt iøvrigt, at hvis du googler på selve nummeret på dimsen (og ikke LRs nummer) finder du en masse forhandlere af reservedele til US-biler, som sælger den for omregnet ca. 300,-.

Mange hilsener
Bo
RR Vogue V8 1990
Index
73334: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Starthjælp og der kom liv (12-12-2008 10:46:08) (svar på 73332)
Kim Sandorff #6613, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.24.98.132)
Der kom sørme liv i den "gamle" dame (min RR en en hun :-)

Først RIGTIG mange tak til Peter, for at vise mig hvor den sensor sad.
Det viste sig at være en løs forbindelse, et lille flyt af kablet og der kom liv i "hende" første gang, hvor er det dejligt med gode gamle maskiner, som bare kører.
Nu kommer vi ud og hente juletræ på søndag, så er min søn meget glad (han er også meget glad for landrover, de skal jo have det ind med modermælken :-).
God dag til alle, vi ses søndag

RR hilsen
Kim der er en glad mand.