tilbage

Land Rover Forum  

Index
7390: Batteri og/eller generator (31-01-2003 15:43:29)
Frederik Krarup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.227.30.42)
Jeg har i længere tid haft problemer med at få mit batteri til at lade, og er af min mekaniker blevet rådet til at skifte batteriet ud. Han mener generatoren er ok, da bilen sagtens kan køre, når først den er blevet hjulpet igang.
Er der nogen der har erfaring med at skifte batteri? -og kan jeg gøre det selv, også selv om jeg ikke har nogen erfaring som mekaniker?

Med venlig hilsen
Frederik Krarup, #5733
Index
7400: sv: Batteri og/eller generator (31-01-2003 17:56:54) (svar på 7390)
Claus Kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Frederik

Er din mekaniker ikke mere sikker i sin sag end at "han mener" bør du nok skifte mekaniker !! Din nye mekaniker kan måle din generator igennem med et almindeligt multimeter for at se om der er korrekt ladning. Hvis det er OK måler man ladespændingen over akkumulatorens poler. Den bør være 13,8 - 14,2 Volt. Mindre spænding er lig med defekt akkumulator eller manglende vedligeholdelse ( væske).

Køb en ny af din mekaniker eller en reservedelsforhandler i lokalområdet og få ham til at sætte det i. Lad være med at ekspermitere selv. Akkumulatoren indeholder stærk syre og forkert montering er også noget skidt ...for at sige det mildt.

mvh
Claus/1105