tilbage

Land Rover Forum  

Index
73989: range rover. (26-12-2008 11:48:23)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.194.57)
Hej I forum.

Range rover freaks kan I fortælle mig hvor står forskellen er på en RRc med standard aksel aftand og en RRC med lang akselafstand??
Er en 2-dørs og en 4-dørs lavet med den akselafstand??

Jeg har set at der sælges i ny og næ en RRC 4,2 LSE med lang aksel afstand i tyskland, et par stykker er vist nok også solgt herhjemme.
Men hvad er forskellen og hvor stor er den??

Det er fordi jeg har købt nogle galvaniserede sider (metalsider) til min 2-dørs range rover og vil bygge den om til en 4-dørs RRC, da jeg alligevel skal have den renoveret fra inderst til yderst.

Claus
Index
73991: sv: range rover. (26-12-2008 12:20:36) (svar på 73989)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.156.113)
Hej Claus

Mig begendt er en RRC 2-dørs og 4-dørs lige lange - og samme akselafstand. Så findes der en RR som LSE med længere akselafstand, men jeg kender ikke den nøjagtige afstand.

Eddie
Index
73994: sv: range rover. (26-12-2008 13:48:28) (svar på 73989)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.51.87.223)
Hej Claus , Aksel afstanden er på RR 4.2 LSE er 108" = 2743 mm
Alle andre RR Classic er 100" = 2540 mm

Venlig hilsen

Kim P - LR90V8
Index
73996: sv: sv: range rover. (26-12-2008 15:38:01) (svar på 73994)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Claus,

må du godt det? - altså uden diverse juridiske formaliteter etc. (spørger af nysgerrighed - idet jeg netop har hørt, at man ikke kan/må for så skifter bilen identitet)
Index
74010: sv: sv: sv: range rover. (26-12-2008 23:50:27) (svar på 73996)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.194.57)
At bilen bliver en 4-dørs skulle jo ikke være noget problem bare jeg overholder 4-dørs bilens typegodkendelse som et elelr andet må ligge tæt op til 2-dørs godkendelsen, men det er jo så også ligemeget for bilen er en gul plade bil og skal være hvide plader når den er færdig det er jo også en anden typegodkendelse.
bilens alder (1982) så vil ændringen ikke komme til at koste så meget, og hvis den alligevel skal med til tyskland så er det jo mere tüv der kan indvende sig men hvis den er synet i Danmark bliver det nemmere i tyskland.

nu får vi af se ellers bliver det en dyr markræser til knægten.

claus.
Index
74058: sv: sv: sv: sv: range rover. (29-12-2008 09:37:52) (svar på 74010)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hvis bilen lever op til kravene i en standardtypegodkendelse så burde det ikke være noget stort problem at få den godkendt.

Jeg har selv ombygget en Defender tredørs-pick-up på gule plader til en Station Wagon på hvide plader.
Så hvis du har brug for input til projektet så skriv mig en mail.

MVH Jakob E S
Index
74096: sv: range rover. (29-12-2008 21:21:19) (svar på 73989)
Michael Valentiner-Branth #2374, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.163.58.234)
Hej Claus,

Som ejer af 2 stk RRC LSE og 1 stk SE udgave, er jeg godt bevandret i import, varianterne, bodysides, do'es and don'ts etc.
Ring hvis du har konkrete spørgsmål, så kan du få alle de svar du mangler, dersom det ikke er nok her på forum.
Hilsen Michael