tilbage

Land Rover Forum  

74070: Dyr forsikring !! (29-12-2008 13:37:25)
Walther Ehrenreich #4563, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.233.224.178)
Jeg har lige modtaget opkrævning på forsikring fra Trekroner.
9.166,00 kr. forlanger de.
Jeg har haft forsikret der i 11 år og kørt skadefrit.
Betaler i andre ligeså meget?
Det er 110 bus fra 1988.
Det må vist være ved tiden jeg finder et andet selskab !!!
74071: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 14:14:41) (svar på 74070)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Nej det gør jeg ikke. Jeg betaler ca. 7500,- for en Defender STW. som personbil.
Jeg har dog måttet kæmpe for at holde den nede, ved at bede dem begrunde deres stigninger hver gang de har varslet med stigninger. På den måde er den kun steget med den normale indexregulering de sidste 5 år.

MVH Jakob E S
74073: sv: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 14:22:34) (svar på 74071)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Desuden synes jeg også, det ville være på tide at forsikringsudvalget fik set på nogle alternativer til klubbens nuværende ordning.
Det burde kunne gøres bedre. Især efter de nye betingelser trådte i kraft for 3-4 år siden, blev ordningen meget mindre fordelagtig. Med de nye betingelser, skal man ikke lede længe efter et selskab der er mindst ligeså god og billig, og hvorfor så lige vælge trekroner?
Jeg er nu godt tilfrads, men jeg har også de gamle betingelser, og en rigitg god aftale på andre forsikringer i Trekroner.

MVH Jakob E S
74079: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 15:39:42) (svar på 74073)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.99.28)
Emnet har været drøftet på mange Landsråd, men der er ikke mange forsikringsselskaber, som vil have terrænbiler som kunder - og dække uheld i forbindelse med terrænkørsel.

Hvis vi går ind på det seneste landsrådreferet 2008 finder vi udvalgets årsberetning, hvor formanden udtaler, at den lave skadesprocent på 68,7 burde give anledning til lavere præmie. (Læs selv, kan desværre ikke kopiere passagen)

Mon ikke Willy har fingren på pulsen og nævner det ved de årlige forhandlinger, som pågår i foråret?

Hvis man ikke er så heldig, at kunne smyge sig ind under veteranforsikringens betingelser, må man ty til det ordinære marked.

Jeg betaler 5.500 DKK helårlig for fuld kasko for min OneTen varebil´årg 1985. Og af personlig erfaring ved jeg, at Tryg dækker skader opstået ved almindelig terrænkørsel, men ikke under konkurrencelignende forhold.

Præmien blev reduceret fra 6.700 DKK (?), da forsikringsmanden ringede og spurgte, om han kunne gøre noget for os.

Skal også til tilføje, at jeg bor i et landdistrikt og ikke i storbyernes farlige asfaltjungle.
74084: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 16:01:45) (svar på 74079)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.227.181)
Ja ja, PauSe, så må jeg altså bo på en mere sikker lokalitet her i Nvsj, Djævleøen, eller være en bedre chafut end dig! :-)

Af helt fuldstændige vanvittige og uransagelige omveje og utalrige policeudkast, endte jeg for nylig op med at skulle betale kr. 3800 inkl. kasko for min RRC tdi 1986 på gule plader i Codan, efter vi startede med kr. 12.000 uden kasko, idet de gik ud fra at det var en luxusvogn til 2 mio kr i nypris. Det varede meget længe, inden de gik ned til 600.000 i nypris som beregningsgrundlag. At jeg kunne henvise til at prisen har været ca. 250.000 gjorde ikke noget særlig indtryk på dem!!!
Efter at have tumlet rundt i tågerne i et halvt års tid, havnede jeg så på 3800 kr. Så betalte jeg.
Grunden til at jeg valgte at have kasko på, er for at kunne have hjemtransportforsikringen, hvis min dejlige VM helt mod forventning skulle svigte mig på udlandsture. Man skræmmes jo lidt af den megen dårlige snak om den dejlige og gode VM.

Jeg undskylder dette indlæg ikke har noget med indgangsbønnen at gøre.

mvh
Knud
74082: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 15:56:28) (svar på 74073)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.66.160.246)
jeg hører tit at mange er utilfredse md deres præmie hos trekroner, og gang på gang råber op om at NU! må HB tage affære og det er også for dårligt!

som kommentar kan jeg kun sige at det står folk 100% frit for at gå ud og forhandle sig til bedre priser.
personlig er jeg en ung mand på 27 med 1 års officiel anncinitet. jeg kører ikke briankørsel men syns bare det er sjovt at ha en landrover. og min situation er helt reelt at trekroner er min eneste mulighed for at blive forsikret.

jeg skulle forsikre min 90" n/a diesel (ikke just nogen racerbil) og den er udelukkende ansvarsforsikret!
Jeg blev i den forbindelse tilbudt en årlig præmie på 27.000,- fra tryg, 17500,- fra codan og hold nu fast 45.000,- fra topdanmark.
IDA's (ingeniørforeningen) forsikringsordning ville slet ikke høre tale om at forsikre den.

jeg ringede derfor til trekroner og fik en pris på 3980,- årligt. inkl. terrændækning!!
denne pris er mellem 4 og 30 gange bedre end noget som helst andet på markedet jeg overhovedet kunne få!

så mit budskab er: at har man ikke så stor anncinitet så er trekroners tilbud ikke mindre end fantastisk, har man mange års anncinitet og andre frosikringer at forhandle med, så skal man bare gå efter det og sikre sig selv den bedst mulige handel UDEN at blive sur og klandre klubben for ikke at have gjort arbejdet for én.
forsikring er så individuelt og komplext at én ordning ikke kan tilgodese alle.
og tænk lige på at det er altså ikke sikkert at andre forsikningsselskaber vil yde dækning uden for fast banet vej.
man må nogen gange selv ha fingrene i lorten for at få de gode ting ud, og det er ikke sikkert at andre kommer og gør det for dig. derfor...kan du få en bedre pris hos tryg så tag den!, men la være med at sige det er klubbens skyld at din forsikring er dyr. mange af os har faktisk rigtigt store fordele af denne ordning.

74101: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 08:38:56) (svar på 74082)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Jacob.

jag kan se at du svarer på mit indlæg, og vil derfor lige tage til genmæle. Jeg bruger netop klubbens forsikringsordning fordi den var billigst for mig, men det har som sagt krævet noget benarbejde. Jeg startede ligesom dig med kun at have bilforsikring, og kunne ikke finde andre forsikringsselskaber, der kunne give mig så god en bilforsikring, da jeg skulle til at have flere forsikringer, så jeg valgte at samle alle mine forsikringer hos trekroner.
Jeg har senere haft flere andre selskaber ude for at give mig tilbud på mine forsikringer, men der er aldrig nogen der har ønsket at give mig ligeså gode vilkår til samme lave pris som Trekroner. De har faktisk sagt at jeg har gode billige forsikringer. Det er sjældent men hører en sælger sige det om konkurrentens produkter.

MVH Jakob E S - Der måske er lidt farvet af at jeg sidder og venter på at Trekroners taksator ringer tilbage, da jeg lige har meldt en skade de ikke havde hørt om før.
74103: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 09:35:23) (svar på 74101)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 212.27.24.79)
Hej Jakob Edelvold Scheibye.

Som bekendt er der forskel på fisk.
Da jeg forsøgte at tegne forsikring på min RRC 1986 i Trekroner fik jeg også en manerlig, ikke den billigste, pris UNDER FORUDSÆTNING af, at jeg skulle overføre min husforsikring og en del andre forsikringer til dem, hvilket i princippet også var OK, men ikke når præmierne tilsammen ville blive mange tusinde dyrere p.a., jeg mener det var op mod 10.000 kr. p.a.
Hvis jeg ikke ville overføre disse forsikringer ville præmien blive himmelråbende dyr, helt ude af trit med alt andet jeg spurgte på, og det til trods for årtiers skadefri kørsel og liv iøvrigt.

Og iøvrigt:

Jeg har vist nok jamret tidligere her på forum over dette, og det er overhovedet ikke for at klandre DLRK's forsikringsansvarlige, HB eller andre.

For år tilbage bestyrede jeg en forsikringsordning for en anden mærkeklub med underlige biler, og jeg kan godt hilse og sige, at forsikringsselskaberne overhovedet ikke interesserer sig for disse særheder.

De ønsker kun at forsikre helt fuldstændig almindelige, dødkedelige borgergryder til relativt små penge, tilhørende helt fuldstændige almindelige mennesker, der fletter peddigrør og syr strapudemaj, og bor i helt almindelige dødtriste boliger med fast tag uden kælder, hvor alt vedr. disse trivialiteter kan indskrives i fastlagte skemaer. Alt, hvor der skal medvirke selvstændig tænkeevne, hader de som pesten.
Det er ikke bare lige at gå ud til forsikringsselskaberne og forhandle en forsikringsordning, som en del foreslår, idet alt for mange af os, falder uden for gruppen af dusinmennesker.

Jeg siger ikke, at man ikke skal prøve, men påpeger blot, at det utvivlsomt ikke skyldes ligegyldighed, at der ikke findes nogen entydig god forsikringsordning.
Vi kan jo ikke engang sammenligne vore forsikringer, fordi der efterhånden er knyttet så mange uvedkommende forhold sammen med det at tegne en bilforsikring, at ingen djævel, inkl. de fantastiske forsikringsakkvisitører, kan finde ud af denne myriade af regler.

Det er helt ubegribeligt, hvor store rescourser forsikringsselskaberne bruger på at fremsende fuldstændig vanvittige policeudkast, helt milevidt fra det aftalte, med efterfølgende lange og trange genforhandlinger af det allerede aftalte, samtidig med at de absolut vil ud og opmåle ejendommen, besøg i hjemmet med timelange samtaler om dette dødkedelige emne, der ender i det rene nonsens med spild af en masse tid for begge parter osv osv osv.

Specielt har jeg efterhånden opbygget en vældig aversion mod kælne kvindestemmer i telefonen, hvor en nærmest liderlig kvinde smisker og taler, som om man er en god, gammel sengekammerat, hvorefter fjolset fremsender policeudkast, der intet har med det aftalte at gøre, og som bagefter ikke kan huske en hujende fis af det mundtligt aftalte.
En led taktik jeg lægger mærke til bruges meget i flere brancher efterhånden. Jeg tror ikke det er fordi disse innovative erhvervskvinder med en masse spidskompetancer tænder specielt meget på mig og min fremtoning! :-) :-)

Det jeg oplevede ifm, den just afsluttede forsikringstegning, var at man for alt i verden ikke vil have noget på skrift omkring det aftalte, men hele tiden forsøgte at aftale alt muligt på telefon. Da først jeg forlangte skriftlig kommunikation, begyndte tingene at løse sig som aftalt.
Måske det også har betydning at jeg fik overtalt Hustru til at fortsætte dialogen med den kælne akvisitør!! :-)
74104: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 10:18:47) (svar på 74103)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Knud.

Det er rigtigt, at det er problem at forsikringerne vil have alle ens forsikringer for at give en ordentlig pris. Derfor er det også ærgeligt at den gamle klubaftales vilkår blev seriøst ændret da Trekroner flyttede "hjem" til Codan. Før dette kunne det meget bedre betale sig kun at have bilforsikringen hos Trekroner.
Jeg er så heldig at jeg har fået en meget billig husforsikring gennem Trekroner. Den vil ingen matche da jeg har stråtag (men dog ingen kælder).
de gange jeg har haft besøg af assurandører fra Topdanmark og Tryg har de bare fået serveret betingelserne fra Trekroner, og blevet bedt om at give det samme billigere. Det har de ikke kunnet.

Nu har taksatoren fra Trekroner/Codan så lige ringet tilbage og sagt at de ikke dækker min seneste skade, da den er foresaget af et dyr. Det står jo også i betingelserne; men det skulle jo prøves. Det var da også satans at det dyr skulle lægge sig til at dø i min drikkevandsbrønd:-(

MVH Jakob E S
PS Hvis jeg lugter af døde dyr, så er det bare fordi jeg var i bad i morges:-)

74106: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 10:45:39) (svar på 74104)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 212.27.24.79)
Var det julesvinet, der faldt i din drikkevandsbrønd?
Sørgelig beretning!

mvh
Knud
74109: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 11:41:48) (svar på 74106)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Nej.
Det var det ikke, og det har ligget der betragteligt længere end bare siden jul - at dømme efter lugten. Men vi har det da fysisk nogenlunde, omstændighederne taget i betragtning.

MVH jakob E S - Der er glad for at jeg heller ikke har kloakering herude. Så kommer rotterne da ikke derfra før de ryger i drikkevandet:-(

74105: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 10:19:25) (svar på 74103)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
I det her tilfælde vil jeg give Knud helt og holdent ret - det er præcist sådan jeg selv har oplevet det - sjovt nok næsten ord for ord:
Trekroners taktik med at sælge pakkeløsninger, der i sidate ende bliver ekstrem dyr og det ene policeud-/opkast efter det andet (incl. trikket med den kælne kvindestemme), som ikke stemmer overens med det mundtligt aftalte.
Begge vores LaRo´er er nu tilskrevet en anden forsikringsorden, der for vores vedkommende giver en besparelse på ca 8k p.a. i forhold til Trekroners "tilbud" incl. terrændækning.

I øvrigt har jeg lidt svært ved at se den egentlige fordel ved terrændækning hvis ens bil kun er ansvarsforsikret (som min veteran er det), da jeg da går ud fra at man vel i så tilfælde altid sørger for at holde behørig afstand til andre køretøjer derude i plutten såvel som på gaden.
- Men det kan være der er en eller anden der kan argumentere for behovet for dette, så det lyder overbevisende.
Vores firmabil (Disco II) kører ikke decideret terrænkørsel og deltager derfor ikke i offroadeventer, så fordelen ved Trekroner"tilbudet" forsvinder som dug for solen vil jeg påstå.
MVH Stefan
74108: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 11:27:46) (svar på 74105)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.66.160.246)
jeg mener også selv jeg altid sørger for behørig afstand til andre biler når jeg kører på vejen men en gang eller 2 er det da sket at jeg har været uopmærksom og har ramt en anden bil alligevel.

så det er jo ærgerligt hvis du helt tilfældigigt og uden at mene det rammer f.eks. den tilskuende person som engang imellem som løber rundt i terrænet med deres hunde/kærester og derefter skal betale operationer og genoptræning af egen lomme fordi ansvarsforsikringen ikke dækker uden for alfarvej.
74110: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 12:02:10) (svar på 74108)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Ja - det var da et argument til overvejelse - jeg kan godt se din pointe.
Det er altså her Trekroner trækker søm - og kun her kan de skille sig ud (og tager sig åbenbart rigtig godt betalt for det).

Dit svar danner hermed grundlag for et andet og lige så alvorligt spørgsmål; Hvordan skal tilskuere, kæledyr/ løsslupne kærester forholde sig i terrænet, når der er fare for at uoverskuelige kræfter slippes løs, når der jo er fare for at en bil kan tænkes at komme på afveje!
Det er jo set før at der under Rally-løb er tilskuere, der er blevet et hoved kortere fordi de absolut skulle placere sig i den forkerte side af svinget fordi udsigten var bedre her. ( de brugte jo ikke hovedet - så; a´ med det)
Tilskuere skal vel også tænke sig om.

Er der forresten i dl-rk regi udfærdiget et sæt juridiske retningsregler på papir om hvordan man må gebærde sig i terrænnet som tilskuer til begivenhederne, i stil med seneste blanket om "bjergningsansvarsfritagelse" til nærmere beskuelse. Førere af bilen skal jo besidde et såkaldt "grønt bevis". Mig bekendt er tilskuere aldrig blevet adviseret/udstukket retningsregler af arrangementsansvarlige/leder om at passe på, når de nu bevægede sig ud i terrænnet for at se løjerne.
Det var måske en god ting.
74117: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 12:25:07) (svar på 74110)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
hej Stefan.

Det er en god ide, det med at tilskuere skal have "grønt bevis". Der er bare det problem, at når vi eksempelvis kører i forsvarerts terræner, så er der offentlig adgang, og så er det jo svært at holde folk væk, da de jo er i deres gode ret til at være der.
Deuden ved jeg godt hvem der får skylden, hvis en bil rammer en fodgænger, uanset hvor mange papirer der skrives - Det er altid bilisten.

Der er i øvrigt andre forsikringsselskaber, der dækker udenfor vejen. De dækker nok ikke motorsport, men det er jo heller ikke det vi dyrker i DLRK. Jeg kan ikke lige huske hvem det er, men det har været fremme her på forum før.
Det kunne være vi skulle snakke med FDM-forsikring. Der er vist mange DLRK-medlemmer der har gode erfaringer med dem. Så kunne det jo være at de kunne overtales til at dække vores behov også.
En anden ting man skal undersøge med sin forsikring er om den dækker ektraudstyr på bilen. En standard forsikring dækker typisk kun 10000-20000, mens mange DLRK folk har udstyr for mere end selve bilen er værd. Jeg selv inklusiv (i hvert fald før der kom hvide skilte på bilen).

MVH Jakob E S
74119: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 12:44:40) (svar på 74117)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Ja - det kunne være fint at få klarlagt hvilke selskaber der dækker udenfor alfarvej foruden Trekroner.

Med hensyn til fodtudser og deres gøren og laden, så ved jeg godt at det uanset det åbenlyse idioti, denne har begået, altid er bilisten, der render med ansvaret - for denne er jo den "stærke" part.

Det jeg som sådan efterlyser er at der op til ethvert arrangement under opstarten af dette gøres opmærksom på hvorledes man bør begå sig - evt. kunne fodtudser/frøer få udleveret nogle præcise retningsregler som de skal holde sig til ude ved selve banen for at sikre sig bedst muligt for at undgå at komme ti skade. De deltagende bilister kan heri også føle sig en anelse sikrere ved at vide at tilskuere ikke befinder sig på banen (forhåbentligt).

Ved at det er blevet kundgjort forud for åbningen af løjerne af lederen kan overtrædelse ude ved banerne bedre blive anråbt når de opstår uden at den pågældende bliver mopset af at blive irettesat (hvilket er set før) - da man jo kan holde sig til at det er blevet offentligt kundgjort. Således kan man jo hjælpe hinanden allesammen på diplomatisk vis og dermed forhåbentlig undgå personskade.

MVH Stefan
74125: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 14:14:09) (svar på 74110)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.110.216)
74126: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 15:13:28) (svar på 74125)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Ja - og se så denne her - der ligefrem klappes af uheldet inden nogen som helst har tjekket om nogen er kommet til skade:
http://www.youtube.com/watch?v=iFcsSpQA6gc&NR=1

Med hensyn til tilskueres placering, så understreger disse to filmstrimler at der bør strammes alvorligt op om reglerne rundt omkring i verden for tilskuerplacering til den slags events.
Det er jo sådan at gives der flere muligheder at vælge imellem (eller er alle muligheder åbne) - så vil en og anden vælge at stille sig på det forkerte sted - og så har vi balladen (Murphys lov).

Det er sgu uhyggeligt du!
74155: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 23:31:44) (svar på 74126)
Hans Hildebrandt Nielsen #6023, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.74.115)
Hej Stefan

Hvor er der en tilskurer der kommer til skade?

Såvidt jeg kan se går det kun ud på at idioten ryger ned af en stor skråning.

M.R.h

Hans
74157: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (31-12-2008 00:24:02) (svar på 74155)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Undskyld Hans
-men er man per definition en idiot så snart man laver en bommert (i dette tilfælde en der fejlbedømmer sin køreretning) - Nej vel?.
Jeg vil snarere sige at køreren er meget uheldig - og det kunne ligesåvel have været enten dig, mig eller en anden, der forulykker på sæt vis.

Med hensyn til en tilskadekommen - så mener jeg at kunne se det i videolinket (indlægget) ovenover mit, som jeg studerede inden jeg selv lagde et tilsvarende op. På dette er der en der bliver kørt over (om han så er sluppet uden mén siges der intet om - men det er jo også ligegyldigt for det faktum at han står et forkert sted og derfor påkøres.

I det klip jeg henviste til flygter kameramanden og andre for ikke at komme i fare for den væltende bil. Sod de et sikkert sted, ville kameramanden med sindsro (næsten) kunne filme hele sekvensen uden at skulle tænke på at flygte i sikkerhed imens.

Godt LaRo Nytår
Stefan
74072: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 14:16:17) (svar på 74070)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.99.28)
DL-RKs forsikringsordning er en puljeordning, så hvis der har været mange skader i løbet af året, skal disse dækkes af en højere præmie. Men ret en henvendelse til forsikringsudvalgets leder, Willy, som sikkert kan give dig et fornuftigt svar.
74076: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 15:15:35) (svar på 74070)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.227.181)
Jeg tror nok at have hørt, at forsikringsselskaberne er blevet urolige over de mange og lange motorveje i Nordjylland, hvor I kan køre vildt bøllerace!! :-)

Jeg giver ca. 2000 inkl. kasko for min 1981 bus, i Nordisk Veteran, som var det eneste selskab, der ville vide af den, til en præmie som jeg kunne finde ud af at betale.
Ellers stod den også til 8-10.000 uden kasko alle andre steder.
Ellers må du vente til den bliver 25 år.

mvh
Knud, just hjemkommet fra en meget ensom tur på de Nordjyske motorveje!
74078: sv: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 15:30:36) (svar på 74076)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Knud - bemærkede du de mamge spøgelsesbilster lige netop i det spor Du kørte i? jeg mener, du siger jo at du var meget ensom på vej hjem - joke! hihi)

Thorstein #7334
Jeg vil dø sovende som bedstefar - ikke skrigende som passagererne i hans bil - det kan godt være jeg spiser sundt, men jeg har en "syg" humor....
74080: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 15:41:21) (svar på 74078)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.227.181)
Uanset hvilket spor jeg prøvede, så jeg end ikke et andet spojelse! :-)

mvh
Knud, the lonely rider
74081: sv: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 15:55:32) (svar på 74076)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.92.156.113)
Hej Knud

Nordisk Veteran, de har vel forsikret bilen som veteran eller 'classic'??

Ret mig hvis jeg tager fejl. Men betyder det ikke normalt at de kun giver lov til eks. 6.000 km. kørsel om året og kun lejlighedsvis kørsel? Altså ikke noget der ligner daglig kørsel mellem eks. hjem og arbejde.

Hvis ja til ovennævnte betyder vel reelt at hvis man bruger sin bil i det daglige, så hjælper det ikke at vente til den bliver 25 år gammel - det vil vel fortsat være en omgåelse af forsikringsbetingelserne?

Eddie
74086: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 16:05:38) (svar på 74081)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.227.181)
Det har du ret i Eddie. Jeg bruger også kun bussen lejlighedsvist.
74085: sv: Dyr forsikring !! (29-12-2008 16:05:34) (svar på 74070)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Jeg kan fortælle at jeg har min 90" '87 med 200tdi ansvarsforsikret, med terrændækning, for 4500 hos Alm. Brand.

Jeg ved ikke hvordan man laver disse aftaler, så derfor svarer jeg kun på dit spørgsmål, vil ikke rakke ned på den nuværende aftale.
74131: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 15:59:21) (svar på 74070)
Søren Møller #5023, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.20.234)
Jeg betaler 5.577 kr. for min 88" fra 1981 på gule plader.
mvh
søren
74146: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 22:19:03) (svar på 74070)
Christian Kryger (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.129.7.156)

Tryg forsikring
Land rover disco. tdi årgang 94
kasko
selvrisiko: 11426kr
årlig pris: 49281kr

alder 20
post nr 7000 (fredericia)

prisen kan komme helt ned på 41888kr, men kun for fordelskunder .

så stop lige den snak om dyr forsikring !!!!!!!

mvh Christian Kryger
reg midt jyl.
74147: sv: sv: Dyr forsikring !! (30-12-2008 22:30:44) (svar på 74146)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
citat: 41888kr, men kun for fordelskunder" citat slut

godt man ikke er fordelskunde der... hihi
74161: sv: sv: Dyr forsikring !! (31-12-2008 01:00:27) (svar på 74146)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Sig mig - er lakken af 24karat guld og lygteglassene af diamant eller hvordan er de kommet frem til den pris
74162: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (31-12-2008 01:12:40) (svar på 74161)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
20 år gammel, formentlig uden dokumenteret kørselserfaring og bopæl i en, i forsikringens øjne, storby, i et specialkøretøj med firehjustræk, kategori = meget dyr at reparere.
Med en nypris på ca. 450.000,- kr.
Thats all.
Mvh
Kenneth Poulsen
74164: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (31-12-2008 01:30:36) (svar på 74162)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Ja - men det er ikke just det vi giver for vores Disco II - så langt fra - og har ej heller gjort det under Trekroners vinger.
Med de priser skal man da mindst være minister eller bankdirektør.
MVH Stefan
74177: sv: sv: Dyr forsikring !! (31-12-2008 12:22:24) (svar på 74146)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.191.198)
Det kan klubbens ordning da trods alt gøre bedre.

MVH Jakob E S
74185: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (31-12-2008 14:54:47) (svar på 74177)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.50.8.43)
Min forlovede startede som nybegynder på forsikringer i sommers (hun er 22 og har aldrig haft egen bil før) Bilen er en wv golf... Helårig premie: Ansvar 2211... Hvis hun skulle have vores Freelander forsikret skulle hun helt op på: Ansvar 2291... Sådan
74214: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (01-01-2009 20:28:18) (svar på 74185)
jan donderboss (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 92.241.210.52)
freelander? er det ikk en ford
74230: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring !! (02-01-2009 08:38:41) (svar på 74214)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Nej, det er en Land Rover, som jo indtil for nyligt var eget af Ford; men den er ikke mere Ford end Range Rover Sport, Jaguar eller Volvo.

MVH Jakob E S