tilbage

Land Rover Forum  

Index
74512: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (06-01-2009 23:10:28)
Jesper Eberhardt Jensen #4376, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.241.79)
Jeg står for at skal købe en komplet galvaniseret chassis ramme til min 110" V8 bus, og har fundet to firmaer i England der fremstiller disse: www.richardschassis.co.uk og www.marslands.com.
Inden jeg bestiller vil jeg meget gerne høre fra nogen der måtte have erfaring med lignende køb (faldgruber, gode råd m.m.). Alle informationer har interesse.

På gensyn derude.
Jesper
Index
74514: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (06-01-2009 23:41:45) (svar på 74512)
Jan Rosenberg Isaksen #2929, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.125.230)
Jeg har for en måneds td siden fået en ramme fra Richard. Det er til en seriebil men den skulle laves lidt om pga jeg sætter en 300 tdi motor i.
Der var ingen problemer som sådan og fik også det jeg bestilte.
Men jeg havde nok haft svært ved det hvis jeg ikke kendte en meget englsk kyndig som er vant til at handle i udlandet til at hjælpe mig.
Hun snakkede med dem mange gange og der gik da også nogle
mails frem og tilbage.
Men summusumarum er at jeg er godt tilfreds med min ramme
og men mekaniker siger at han synes den er lavet godt.
Dog et lille malurt i bægeret det tog næsten dobbelst så længe som lovet og så kostede den 18000 leveret her i hos mig. Det er vel og mærke uden galvanesering og maling.

Hilsen Jan
Index
74517: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (07-01-2009 00:14:58) (svar på 74512)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.45.57)
Hej Jesper jeg har købt tre rammer hos Marsland, perfekt kvalitet.
Venlig hilsen
Hartley
Index
74522: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (07-01-2009 08:44:57) (svar på 74517)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.76)
Du kunne prøve, at forhøre dig hos Meldgaard i Herning, hvad deres pris er.De handler i al fald med Pritparts, som også har rammer i kataloget.
Index
74533: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (07-01-2009 10:20:19) (svar på 74522)
Jakob Ørnsbjerg Jensen #7974, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.22.222)
Har du forhørt dig om prisen på fragt, for at få den til Danmark?
Index
74545: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (07-01-2009 12:43:43) (svar på 74533)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.108.195)
Et klubmedlem på Fyn og undertegnede købte hver en slig
ramme for 1-2 år siden, de blev leveret på Fyn hvor jeg så hentede min. De var fra Richards og Kombifragt i Kolding klarede transporten, så vidt jeg husker gav vi hver omkring 2500kr. for transporten, der var ingen "mængderabat" Min ramme ligger stadig "frit" du kan komme og kikke, jeg synes det ser godt ud, de traditionelle rustfælder er undgået og der er anvendt tykkere plade de rigtige steder da galvanisering som bekendt svækker styrken.
Index
74577: sv: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (07-01-2009 21:50:52) (svar på 74545)
Jesper Eberhardt Jensen #4376, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.241.79)
Hvad var grunden til at i valgte netop Richards, anbefalinger eller kvalitet eller ???

Jeg kan se at Marsland laver rammerne lidt om; Td5 bagende, ekstra forstærkningsplader og speciel gearbox cross member. Kan der blive problemer med syn?

Mvh
Jesper
Index
74578: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (07-01-2009 22:04:30) (svar på 74577)
Jan Rosenberg Isaksen #2929, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.125.230)
Tja for mit vedkommende var Richard de eneste der
kunne/ville lave en 109 ramme.
Men er tilfreds med kvaliteten og den har også nogle
ekstra forstærkninger forskellige steder.

Hilsen Jan
Index
74563: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (07-01-2009 19:13:53) (svar på 74533)
Jesper Eberhardt Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.241.79)
Jeg har i dag fået pris fra Marsland på transport og forsikring - £210+vat.
Mvh
Jesper
Index
74587: sv: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (08-01-2009 00:01:31) (svar på 74563)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.50.8.43)
Hvorfor købe uoriginale når man kan få nye originale til 1475£ hos CWS?

Claus
Index
74592: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (08-01-2009 07:10:56) (svar på 74587)
Jesper Eberhardt Jensen #4376, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.241.79)
Jeg er nok lidt uviden, men hvad er CWS......

Jesper
Index
74595: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (08-01-2009 08:33:54) (svar på 74592)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Det er en hugger i England. Se link:

http://www.cws4x4.co.uk/salvage.php

MVH Jakob E S
Index
74588: sv: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (08-01-2009 00:02:18) (svar på 74563)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.50.8.43)
Hvorfor købe uoriginale når man kan få nye originale til 1475£ hos CWS?

Claus
Index
74603: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (08-01-2009 11:25:06) (svar på 74588)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.108.160)
De originale er ikke galvaniserede og så er de dyrere
(høhø) men tilgengæld vil de næppe foranstalte de samme
rynkede øjenbryn hos synsmanden som en galvaniseret, med
mindre man har gået den stenede vej mht. til "afgiftsberigtigelse" osv.osv.
Man kan så sige galvaniseret ramme, hva faen, den jeg påtænker at udskifte er fra 1985, dvs. den har holdt i 24 år, hvad er problemet.
Index
74630: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (08-01-2009 17:02:39) (svar på 74603)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.3.69)
af ren nysgærrighed , hvordan beregner man afgift, når an skifter ramme?, er det ikke bare en reservedel man skifter?

Steen
Index
74641: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (08-01-2009 20:49:43) (svar på 74630)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.165.2)
Godt spørgsmål Steen, der skal jo hugges nummer i den nye ramme og så er det jo straks en ny bil!! (genihugningsattest) Jeg har ved flere lejligheder spurgt
synsfolk om den korrekte procedure og har fået forskellig
svar hver gang, hvis jeg da ellers fik svar; men jeg ved
at flere bare har skiftet ramme og slået nyt nr. i, i øvrigt tror jeg ikke man tager den slags alvorligt mere
så længe det er ældre biler, men det er noget med kan man se nummeret på den gamle ramme kan synsmanden give tilladelse og han skal se en hel bil, ikke bare en del af rammen; er nummeret væk skal man omkring Told og Skat.
Det blev en ramme fra Richards fordi han annoncerer mest,
ikke mindst m. priser og typer; jeg kender ikke kvaliteten
af Marslands.
Index
74644: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Galvaniseret chassis ramme til Defender 110" (08-01-2009 21:38:52) (svar på 74630)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.50.121.92)
Uden at vide alt, så er her hvad jeg har lært ind til videre.

Rammen er ikke en reservedel i Skats forstand. du skifter bilens identitet når du skifter rammen. Det er ikke længere muligt at kassere den gamle ramme og slippe med en "kasseringsafgift" for den nye.

Selve det praktiske arbejde med at hugge nyt stelnummer i rammen sker på et tilfældigt værksted.

en synsvirksomhed udfærdiger en genindhugningsattest, såfremt der er dokumentation for at det er samme bil der er tale om.

Sidste og meget kedelige punkt er afgiften til skat. Der skal betales afgift ud fra en værdiansættelse på bilen med den nye ramme. hvis det er en hvidpladebil kan du få foretaget et toldsyn, som angiver standen på din bil. hvis det er en gulpladebil skal du enten fremstille den for skat i taastrup eller fremsende dokumentation, som viser bilens stand og udstyrsniveau, til skat.

Jeg har ringet til skat 3 gange og fået 3 forskellige afgiftsbeløb beregnet ud fra den samme værdiansættelse, så nemt er det ikke.

hilsen Anders - med samlet bil som snart skal på gaden.