tilbage

Land Rover Forum  

Index
74886: Bundstykke (12-01-2009 20:21:37)
John Hansen #6959, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.160.193)
Hej
I min 1988 90" V8 er der ingen reaktion fra starteren når tændingsnøglen drejes. I min søgen efter årsagen har jeg lige et spørgsmål til mine kloge klubkammerater:

Er det ikke korrekt, at når startrelæet klikker ved aktivering af tændingsnøglen, så kan tændingslåsens bundstykke ikke være årsagen til startproblemerne?

John
Index
74895: sv: Bundstykke (12-01-2009 21:45:02) (svar på 74886)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.51.175.40)
Hej John

Jeg vil umiddelbart give dig ret i at hvis relæet i starteren trækker (klikker) så er det nok ikke bundstykket.

Mulige andre fejl, er en dårlig forbindelse fra batteri til starter, en dårlig stelforbindelse eller evt. en defekt starter.

mvh,
Henning


Index
74897: sv: sv: Bundstykke (12-01-2009 22:08:09) (svar på 74895)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.125)
.. eller et fladt batteri - har jeg lige haft...
Index
74900: sv: sv: sv: Bundstykke (12-01-2009 22:15:52) (svar på 74897)
Nicolai Schunck #8244, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.230.121)
tror osse jeg ville kikke nærmmere på batteriet,

har på anden bil døjet med sammenklappet celler i batt.
det lyder ligesom det du beskriver.
Index
74901: sv: Bundstykke (12-01-2009 23:10:09) (svar på 74886)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.157.182)
jeg har prøvet at stå med samme symptomer som dig men med to friske batterier og en måling over batteriet viste en KÆMPE strøm forbrug når man dreje nøglen selvom den kun klikkede... resultatet var at jeg fandt tre knuste tandhjul i min starter der var købt for billigt ved paddocks.

så hvis volten på dit batteri falder dastisk når du drejer nøglen ( 13V - 6-7V) så er det nok en ny starter der skal til.

mvh Bjørn
Nu uden LR. snøft.
Index
74903: sv: sv: Bundstykke (13-01-2009 00:09:21) (svar på 74901)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Jeg har lige haft et problem med en 300TDI fra 96 hvor relæet arbejde, men der skete ikke noget med starteren når jeg dreje nøglen over i start. Fejlen var at styreledningen på starteren(den tynde ledning) var kabel skoen faldet af. Så da jeg monterede den på ny så var problemet løst.
Ps. Jeg har lige monteret et KN filter. Så nu er den ældre dame blevet helt kvik. Det kam meget bag på mig at det kunne gøre sådan en forskel.

Alfred
Index
75000: sv: sv: sv: Bundstykke (13-01-2009 22:50:11) (svar på 74903)
Eric Bahnsen #7944, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.63.32.34)
Øh. hvad er et KN filter?
Index
75008: sv: sv: sv: sv: Bundstykke (14-01-2009 00:25:55) (svar på 75000)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Hej Eric
Et KN filter giver en bedre og støre luftmængde. Med en bedre motor ydelse samt at den køre længere på en liter.
Du kan læse mere på dette link.: http://www.knfilters.dk/
Alfred
Index
75031: sv: sv: sv: sv: sv: Bundstykke (14-01-2009 11:21:41) (svar på 75008)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Paul Sehstedt har lavet prøver med KN filtre og han har blandede oplevelser at øse ud fra, som nok i sidste ende er mere troværdige end firmaets egne lovprisninger af produktet.
Der var i hvert fald noget med at det ikke var så fandens fantastisk som lovet.

LaRohilsen
Stefan
Index
75039: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bundstykke (14-01-2009 13:36:16) (svar på 75031)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Hej Stefan
Jeg tro heller ikke så meget på hvad prodocenten skriver. Men det jeg selv oplever der tro jeg på. Jeg har ikke været ude og købe et filter det sad i bilen da jeg købte den, så da jeg skifte olie og filter satte jeg et orginalt filter i. og nu da det var tid at skifte filter igen tængte jeg at jeg kunne da lige prøve det KN tilter som stod på hylden. Og det blev en meget stor overaskelse i den rigtige retning.
Alfred
Index
75041: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bundstykke (14-01-2009 14:53:06) (svar på 75039)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg kan også mærke en forbedring på min 300TDI. Den har dog også en free flow udstødning.

Købte udstødningen først, bare for at få en rustfri, men da jeg så skulle skifte filter alligevel, kunne man jo ligeså godt prøve, og det gav mere træk.

MVH jakob E S
Index
75043: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bundstykke (14-01-2009 15:21:21) (svar på 75039)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Hej Alfred

Nå - har du sådan nogle dyre ting bare til at stå på hylden -- godt du fik plumpet det i hullet til afprøvning - og så med overraskende godt resultat til følge. :-)

Stefan
Index
75082: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bundstykke (14-01-2009 20:08:55) (svar på 75043)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Ja Stefan
der skal jo være noget på hylden så ligeså godt noget der kan bruges.
Alfred
Index
75083: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bundstykke (14-01-2009 20:11:36) (svar på 75082)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Ja - deri har du helt ret
Hej
Stefan
Index
75061: sv: sv: sv: sv: sv: Bundstykke (14-01-2009 17:20:25) (svar på 75008)
Eric Bahnsen #7944, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.63.32.34)

Mange tak, for for de gode tip
vh Eric