tilbage

Land Rover Forum  

Index
75429: Motor til min serie 111 (20-01-2009 09:01:27)
Hans-Aage Larsen #5477, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 131.165.53.2)
Hej L.R. venner
Er der nogen der kan/vil hjælpe mig vedrørende en 2.5 ltr. BENSIN motor, jeg gerne vil finde og lægge i min bil
1, Hvad årgange/modeller skal jeg lede efter
2. Hvordan kan jeg på motoren se at det er en 2,5 bensin og ikke en 2.25.
3. Passer den sammen med gearkassen på en serie 111
På forhånd mange tak
Hans -Aage
Index
75461: sv: Motor til min serie 111 (20-01-2009 16:59:16) (svar på 75429)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
2,5L benzin fandtes kun i 90"/110" i 1983 og 1984.
Den passer lige på en serie III gearkasse.
Den har 2 porte i karburatoren.
(jeg kan ikke lige umiddelbart huske mere)
Den er efterhånden ret sjælden at finde i brugbar stand.
Den har 83HK, modsat en 2,25L der har 72HK men det betyder så at du uden godkendelsesproblemer kan lægge den i en seriebil.
Ellers må du kontrollere motornummeret.
Mvh
Kenneth Poulsen - der også gerne vil finde en 2,5L benziner.
Index
75492: sv: Motor til min serie 111 (21-01-2009 10:58:44) (svar på 75429)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.63.137.98)
Jeg overvejer også at skifte motor, og ville gerne høre din begrundelse for at vælge 2,5 benzineren.

Jeg overvejede kort V8'eren (da der ikke findes smukkere lyd), men er nu gået over til tanken om en diesel, da de er nemmere at dyppe i vand, og kan konverteres til alternative drivmidler.

Peter - 3436
http://www.siia.dk/search/label/Motor et par motor tanker.
Index
75495: sv: sv: Motor til min serie 111 (21-01-2009 12:48:33) (svar på 75492)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Peter

Du kunne jo også bare plumpe en 2.5td i hullet på din sII og lytte til V8 lyden på dåse (mp3). I øvrigt en rigtig nyttig side du har bikset sammen. Jeg kan godt lide at mange af dine argumenter/indslag understøttes af en lille video. Thumps up.

Stefan
Index
75496: sv: sv: sv: Motor til min serie 111 (21-01-2009 13:08:34) (svar på 75495)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg synes nu også at turbo-hylen er en ret fed lyd, der næsten kan hamle op med V8-gurglen.

Med TDI-hilsen, Jakob E S
Index
75498: sv: sv: sv: sv: Motor til min serie 111 (21-01-2009 15:07:23) (svar på 75496)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.229.249)
Hvis man vil have seriøs V8 lyd, så er det f.eks. sådan noget her!!

Undskyld drilleriet
Knud, med turbohyl fra den herlige RRC med VM tdi.
Index
75499: sv: sv: sv: sv: sv: Motor til min serie 111 (21-01-2009 15:24:54) (svar på 75498)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Lyden giver åbenbart og så varmen - kan jeg udlede ;-)
Stefan - og jeg undskylder intet (i denne sammenhæng)
Index
75502: sv: sv: sv: sv: sv: Motor til min serie 111 (21-01-2009 17:12:48) (svar på 75498)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.202)
Fed Mustang, Knud, omend den ser lidt forfrossen ud...
Index
75575: sv: sv: sv: Motor til min serie 111 (22-01-2009 22:00:28) (svar på 75495)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.63.137.98)
Mange tak for de pæne ord om siden Stefan.
Jeg synes lige så godt jeg kan dele mine tanker såfremt andre kan bruge dem. Om de så er enige med mine synspunkter, er ikke til at vide.

Mine overvejelser går på at hvis man alligevel skal have arbejdet med at skifte det hele ud, så vil jeg gerne have noget nyere end 2,5td.
300tdi ville være rart, men de er alt for dyre.

Peter - 3436
http://www.siia.dk
Index
75517: sv: Motor til min serie 111 (21-01-2009 20:44:06) (svar på 75429)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.62.157.254)
hej Hans-Aage
den lille forskel.
vandpumpen er anderledes. på 2.25L går slangen lodret ned til termostaten, og på 2.5L ligger termostathuset ud til venstre, set forfra på bilen. dette kan dog byttes, så den passer med din køler. Kaburatoren, på en 2.5L er en Weber 34/32 og studsen fra kaburatoren til luftfiltret peger skråt ud til højre set forfra. Motorblokken er rød, dvs. 5 hovedlejer. Det kan den også være på en 2.25L.
Som der bliver skrevet længere nede passer gearkassen på. du skal dog bruge din kobling fra din 2.25L. Motorophængene skulle også være lidt anderledes, men passer på rammen.Dvs. ikke noget med, at svejse og tilpasse. Husk, at få disse med.
Jeg har selv haft en ser III hvor jeg lagde en 2.5L Benziner i det er den bedste motor jeg til dato har haft.
(V8'eren står i garagen og venter på at få lov til at komme på sommergræs.)

Blink og Vink HC5193