tilbage

Land Rover Forum  

Index
75506: Ang. dagens billede... (21-01-2009 18:07:40)
Michael Clausen #8128, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.247.126)
Dagens billede viser en i mine øjne en mega flot serie 3 vogn i norsk sløring..
Men de dæk der er på...er der nogen der ved hvad størrelse det er, da de ser noget højere ud end standard..
Mvh Michael..
Index
75507: sv: Ang. dagens billede... (21-01-2009 18:13:43) (svar på 75506)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Det hvis bilen er holdt originalt 900 x 16" på One Ton fælge.

MVH

Ole
#493
Index
75509: sv: sv: Ang. dagens billede... (21-01-2009 18:49:11) (svar på 75507)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.202)
Ole har ret, hvis jeg husker rigtig... jeg har selv haft 9.00 x 16 på en 109stw 2,25 b og det var ganske udmærket at køre på. Det var Michelins sanddæk. Øgede komforten væsentlig og gearingen haltede heller ikke...
Index
75511: sv: sv: Ang. dagens billede... (21-01-2009 18:52:10) (svar på 75507)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Og det originale ved bilen er, at det er en 1 tons model.
Den har længere rammehorn til fjedermonteringen både foran og bag, den har også længere lasker på fjederne, derfor er den fra fabrikken hævet så den kan køre med 900 X 16 dæk.
Den har også en speciel gearkasse der er forstærket og gearet ned, så den kun kan køre max. 80 km/t, så de bovlamme motorere kan trække de store mokasiner.
(man kan se det på rammen under forkofangeren der hvor fjederen er fæstet)
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
75512: sv: sv: sv: Ang. dagens billede... (21-01-2009 18:55:35) (svar på 75511)
Michael Clausen #8128, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.54.254)
Tak for de hurtige svar..
Mvh Michael..
Index
75520: sv: sv: sv: sv: Ang. dagens billede... (21-01-2009 22:09:56) (svar på 75512)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.149.29)
Ole Paul & Keneth har ret! Det ved jeg, da det er faktisk min LR på billedet.
Index
75521: sv: sv: sv: sv: sv: Ang. dagens billede... (21-01-2009 23:58:52) (svar på 75520)
Michael Clausen #8128, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.247.126)
Den er i mine øjne bare top lækker...men ok..jeg har også et blødt punkt for de grønne Rovere..
Er det en du stadig har??
Mvh Michael
Index
75522: sv: sv: sv: sv: sv: Ang. dagens billede... (22-01-2009 00:17:13) (svar på 75520)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Hej David

Der står "En særlig lav bjerggearing" - hvad består den i?

Hilsen
Stefan
Index
75524: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ang. dagens billede... (22-01-2009 07:05:25) (svar på 75522)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Det er det der populært kaldes for en OneTon gearbox, det er en gearkasse hvor hovedakslen er anderledes end en "normal" serieboxIII og hvor gearingen i transferboxen er lavere i både høj og lavgear 28%i høj og 33% i lav, men lidt anderledes afhænig af hvilken generation serieboxII man sammenligner med.
Blev også brugt i de gamle FWC biler dog med en større håndbremse på.

Normalt referere folk til OneTon gearkassen som værende stærkere,men det er ikke min erfaring og der er heller ikke nogen af delene i den der er kraftigere end på en alm "kasse".


Køre selv med den i "The Kitten" og det er en pestilens på landevejen da tophastigheden er ca 80km/t og så er motoren ved og løbe livet af sig og det enda på noget der svare til 33" hjul.

Med venlige rover hilsner

Ole
#493
Index
75526: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ang. dagens billede... (22-01-2009 07:51:23) (svar på 75524)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Mange tak for din forklaring.

SIIIhilsen
Stefan
Index
75533: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ang. dagens billede... (22-01-2009 11:56:50) (svar på 75524)
Esben Haugland #7643, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.237.242)
Jeg kører ligesom Ole med OneTon-kassen i min SIII, og den fungerer yderst tilfredsstillende. Den lavere gearing har jeg kompenseret for ved at skifte differentialerne ud med to af slagsen fra en RRC.

Hermed er tophastigheden næsten 100 km/t i medvind og omdrejningstallet stadig acceptabelt.

MLRH

Esben
Index
75553: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ang. dagens billede... (22-01-2009 17:02:44) (svar på 75524)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.149.29)
Helt Rigtige Ole! På landevej i det sydlige Norge, så kommer man ingen veje hurtige. Anderledes forholder det sig i fjellet, den nordlige Telemark & oppefter. Da stryger bilen op ad bakke, så de biler bagved bliver ret overrasket, enda med 2.25 Benzin, men indrømmet at min har en Turner St3 (St2 i DK) som giver væsentlig flere heste.
Dette er faktisk lovlig i Norge, da bilen er her godkendt til flere motorer, pga de større bremser. Bla får man en V8 lige til at smide i, og en International Diesel, på pænt over 100 Hk! De exemplarer som er bygget om til civil gearkasse er ret rimeligt på flat landevej, men alt for træt i fjellet.
Rover Hilsen, David.
Index
75554: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ang. dagens billede... (22-01-2009 17:07:37) (svar på 75553)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.99.19)
Et overdrive må være den rette løsning i forbindelse med den oprindelige gearbox!
Index
75567: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ang. dagens billede... (22-01-2009 20:24:22) (svar på 75554)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Ja Povl, men det kan man ikke fordi der ikke er lavet et overgear der passer på-
Hovedakslen er længere og så er de tandhjul som har indgreb med hinanden ikke de samme som på en alm box og derfor passer de heller ikke med overgearet.

Det havde ellers været rigtig godt om man ku.

MVH

Ole
Index
75568: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ang. dagens billede... (22-01-2009 20:25:37) (svar på 75567)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.99.19)
Tjah, det var ærgerligt...