tilbage

Land Rover Forum  

Index
75918: høj tomgang (27-01-2009 12:24:11)
Thomas Freddie #6994, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.94.201.134)
min 110" 2,5 N/A er begyndt at opføre sig lidt besynderligt i tomgang. hver femte gang jeg stopper for rødt så er tomgangen højere end normalt. jeg trode først at gas kablet hang men det er ikke tilfældet er der nogen der har et forslag til hvad det kan være...?

Mvh Thomas
Index
75923: sv: høj tomgang (27-01-2009 12:46:31) (svar på 75918)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.156)
Måske er det håndgasforbinelsen, hvis bilen har sådan en god indretning. Men ellers bliver du nødt til at gennem hele speedertrækket grundigt. Det kan være et flosset speederkabel. Dog lidt underligt, at det for hver femte gang...
Index
75927: sv: sv: høj tomgang (27-01-2009 13:11:17) (svar på 75923)
Thomas Freddie #6994, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.94.201.134)
der er ikke håndgas i vognen. og så er der +/- med den der femte gang...
Index
75930: sv: sv: sv: høj tomgang (27-01-2009 13:30:42) (svar på 75927)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.48.163.34)
Hvordan har dit luftfilter det? - hvis det er snavset godt til, kan det bevirke, at motoren trækker motorolie op til afbrænding i cylindrene - ikke godt!

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
Index
75965: sv: sv: sv: sv: høj tomgang (27-01-2009 19:45:54) (svar på 75930)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Det kan også være skidt der er kommet ind i fordelerpumpen. Det oplevede jeg selv efter en tomkøring.

Det gør at omdrejningerne bliver oppe når man slipper speederen, og nogle gange tiltager selvom man holder et konstant speeder tryk. Det skyldes skidt der ligger og begrænser nogle bevægelige dele i pumpen i at bevæge sig som de skal og bør.

Det fikses, måske, ved at skifte diesel filter og hælde godt med injector rens i tanken.
Index
75998: sv: sv: sv: sv: sv: høj tomgang (28-01-2009 09:18:48) (svar på 75965)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.48.135.226)
jeg havde noget af det samme hvor min n/a'er ikke ville gå ned i omdrejninger, der viste det sig at være luft i fordelepumpen, hvis der er en lille læk ved dieselfilteret, eller en slange (og den kan være meget lille), så suger den luftbobler ind i systemet og det har de gamle CAV pumper svært ved at kapere idet de IKKE er selvudluftende ligesom boschpumperne, prøv at gennemgå dine fødeliner og skift dieselfilteret, da et stoppet fitler også kan gi bobler. når du har haft, dieselfilteret af så skal du udlufte pumpen ved at løsne den lille 8mm skrue ovenpå pumpen foran regulatorarmen et par omgange, (den skal ikke af), og så pumper du enten på løftepumpen, eller som jeg med en lille primerbold (en lille bælg beregnet til at prime bådmotorer) indtil du er helt sikker på at der ikke kommer mere luft ud ved den lille skrue, (kan godt ta noget tid).

jeg valgte bolden idet løftepumpens manuelle håndtag kun virker når knasten står et bestemt sted og jeg blev træt af at stå og lede efter det sted.