tilbage

Land Rover Forum  

77009: Generator (11-02-2009 22:49:16)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Hejsa
Jeg har forlidt strøm på bilen som er en 110" 300TDI fra 96.

Jeg har en 65A generator men det kniber med at den kan lave det strøm som jeg bruger(div lygter, kølekasse, kompresser og omformer fra 12 til 220 volt 1500w)der er to batterier med skelle relæ. Min tanker går på at montere en 100A generator. Da jeg har fået tilbudt en 100A generator som har sidet i en Volvo 850. Er der nogen af de næsten altvidene bruger af dette dejlige forum som kan / har viden om sådan en kan passe på en 300TDI.

Og i så fald at den kan bruges er der noget jeg skal være særlig opmærksom på.

m.v.h.
Alfred
4037 5248
77011: sv: Generator (11-02-2009 22:58:01) (svar på 77009)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.25)
Du skal naturligvis se efter, om beslaget passer sammen. Jeg købte i fjor en 100 amp generator for ca. 700 DKK - ny.
Det var den eneste, autoel havde liggende på lager og jeg skulle blot videre.
77013: sv: sv: Generator (11-02-2009 23:01:16) (svar på 77011)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Hej Poul

Tak fo svaret. Jeg har sendt din en e-mail på den adresse som du bruger her på forumet.
Alfred
77017: sv: sv: sv: Generator (11-02-2009 23:09:22) (svar på 77013)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.25)
Den adresse virker åbenbart ikke som den skal - prøv på turbus@turbus.dk
77012: sv: Generator (11-02-2009 23:00:11) (svar på 77009)
Bo Paaske #3526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.66.141.138)
Hej alfred
mener du virkelig 1500 Watt, eller er der sneget sig et nul for meget ind, bruger du den effekt imens bilen køre eller tapper du direkte fra batteriet, og i hvorlang tid bruger du den effekt,
jeg undres nemlig lidt da 1500 watt på 12 volt siden vil ligge på omkring 110 Ampere lidt afhængig om du lader på batteriet eller om bilen holder stille.
jeg ved ikke noget om den generator, så der kan jeg ikke hjælpe dig

mvh Bo
77018: sv: sv: Generator (11-02-2009 23:09:32) (svar på 77012)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Hej Bo
Nu har jeg fået mig sådan et kraftværk. Så er det tanken at jeg vil have mulighed for at bruge en bormaskine /vinkelsliber. Og så er det jo meget rart at man lige holder stille i 5 min hvor man sætter 12 kopper kaffe over og når man er fremme ja så er der frisk kaffe.
Motoren skal selvfølgelig køre de få gange hvor jeg skal bruge max effekt. Jeg glemte at jeg også har spil på bilen.
Alfred
77020: sv: sv: sv: Generator (11-02-2009 23:27:19) (svar på 77018)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.35.175)
Hej Alfred

Jeg tror det letteste er at bytte til en generator fra en 300 Tdi Discovery. Jeg mener den er på 100 Amp og passer lige på både med beslag og remhjul.

Mvh. Benny #2711
77024: sv: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 00:29:11) (svar på 77020)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Hej Alfred, ring til Morten på K.J.Elektro Nyk.F vi har rabataftale (se rabatsiden) med dem og han ved hvad der skal vides.
Mvh
Kenneth Poulsen
77025: sv: sv: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 00:30:25) (svar på 77024)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Konon jeg tager kontakt.
77030: sv: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 08:45:18) (svar på 77020)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg har en sådan Disco generator på min Defender. Det spiller bare. Jeg har stort set det samme forbrug som Alfred.

MVH Jakob E S
77044: sv: sv: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 11:08:24) (svar på 77030)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 217.74.221.2)
Hej Alfred.

Alternativt, så skal du anvende det princip at to generatore er bedre end en..

Man kan med fordel anvende pladsen hvor kompressoren til aircon skal side, til at placere en ekstra generator, dette kræver blot en at man laver en monterings plade og anvender de huller der allerede er der til kompressoren.

Dette betyder endvidere at skulle en generator gå død, har du stadig en der klarer skærene.

Du vil samtidigt opnå en langt højere lade evne.

Du kan se den monterings plade jeg har til hydraulik pumpen næste gang vi ses, denne er simpel og kan let laves til en generator.

Mvh

Stephan
77046: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 11:39:14) (svar på 77044)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.235.188)
Kan 2 generatorer arbejde paralelt sammen?
Hvad hvis de kommer ud med forskellig volt??

mvh
Knud, der pusler med tanker om større generator til bussen.
77049: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 11:57:24) (svar på 77044)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.71.98)
Hej Alfred.

Længe siden vi har set dig i NSJ..

Du kan smide en reservedels nummer AMR2938 120 amp på (Feks fra Craddock til 129 pund). Sørg for du har et meget kaftigt kabel F.eks 35 mm2 fra generator til starter så du ikke får spændingstab. Så kan jeg love dig for den lader.

Vi ses.

Mvh

Mads
77056: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 14:19:38) (svar på 77049)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Hej Mads Ja det er længe siden, men jeg skal nok komme her i foråret. Har du set at vi laver tur til sverige 8- 10 maj
se link http://www.dlrk-ssj.dk/pdf/Tur_til_Hovmantorp_2009.pdf

Hvis nu man sætter en generator mer på så der er to stk hvod så med remmen den skal vel være længere.

Er der nogen der har lavet dette nummer på deres bil? så er jeg meget intresseret i at høre fra dem eventuele et foto ville fremme forståelsen.



Alfred
77048: sv: Generator (12-02-2009 11:54:03) (svar på 77009)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Det er heldigvis så nemt med generatorer at de har visse standarder for monteringsbeslagene. Den du har skal hedde A127. Det er den samme der sidder på 2,5na/td og 200 tdi og sikkert også flere. Det var det trick jeg brugte da jeg skulle finde en 100 Amp generator til min gamle 88" 2,5TD Jeg købte dog en generator der hed A127i og den var fra en V8. i'et betød åbenbart at øret til remstramningen sad et lidt andet sted. Men ikke noget jeg ikke kunne lave mig ud af.
77059: sv: sv: Generator (12-02-2009 15:21:28) (svar på 77048)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Mig bekendt så er generatoren på en 200 tdi motor monteret så man spænder remmen med en bolt, på en 300 tdi er generatoren fast monteret og andet rem hjul samt rem strammer. Jeg tror ikke en generator fra en 200 tdi kan bruges.

Mvh

Stephan
77061: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 15:31:55) (svar på 77059)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
jeg baserer bare min påstand hvad der står på Paddock's hjemmeside, har aldrig haft en 300TDI. Men jeg er godt klar over at man ikke strammer selve generatoren på den, men derfor kan det vel godt være samme generator?
77062: sv: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 15:35:53) (svar på 77061)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Og udover det kan remhjulene byttes rundt, der findes 2 størrelser på akslen. Den jeg monterede på min 2,5td havde også remhjul til "lamel" remmen fra 300tdi sen V8 osv.
Men satte en på fra en Golf II generator :)
77063: sv: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 15:39:53) (svar på 77061)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Jeg ved med sikkerhed at remtyperne er forskellige, så måske kan man skifte remhjulet men jeg tvivler.

Mht til generatore, så skulle der gerne ske ca. det samme som hvis man parallel kobler to batterier med forskellig spænding (eks 2 12v batterier.)

Alfred, du skal ikke have en længere rem, for der burde allerede være en remskive fri på motoren til hvis der skulle monteres en kompressor, og derved skal der blot monteres en kort kilerem til en ekstra generator.

Jeg tager et billede senere så giver det helt sig selv.

Mvh

Stephan
77065: sv: sv: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 16:05:43) (svar på 77063)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.71.98)
Hej Stephan

Jow jow du kan bare skifte remhjul som du lyster til rib rem eller v-rem. Som Søren helt korrekt skriver passer generatorne på mange LR. Har prøvet at sætte omtalte generator både på 200-300 tdi, 3.5 v8, 2,5 d N/A. Det er kun et spørgsmål om at skifte remhjul. Og meget få modifikationer. Hvis der skal ekstra generator på Alfreds 300 tdi skal der smedes et beslag til generatoren og et remstrammer lejesæt fra en 300 tdi Aircon. Sætter lige et billede ved. Man skal lige se bort fra hydraulikpumpen og se en generator i stedet. Men Alfred ? Er det virkeligt nødvendigt, skal du lyse hele sydsjælland op mens du spiller dig op af Møns klint. Samtidig med du laver kaffe selvfølgelig.

Mvh

Mads
77072: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Generator (12-02-2009 17:56:15) (svar på 77065)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Jamen der sparede jeg at lægge et billede ind, forskellen er blot, at jeg har lavet beslaget som min pumpe sidde på justerbart, således at jeg sparer remstrammeren, hvilket også ville blive bøvlet, da jeg kører med dobbelt kilerem fra krumtappen.

Mvh


Stephan
77125: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Generator (13-02-2009 18:17:25) (svar på 77072)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.182)
Kan meget vel være at din generator er defekt eks. hvis der gået en diode så yder generatoren kun 1/3 dvs. omkring
22 amp. hvilket egentlig er nok i (sommer)daglig brug. Prøv m. et voltmeter på batteriet; se bort fra det
evt. panelmonterede, dette kan fejlvise, prøv så, med motoren i tomgang, at tænde bilens strømbrugere, når alt
er tændt skal voltmeteret gerne vise ca. 12,5-13v. evt.
med let gasgivning. Få evt. de raske gutter på Farimagsvej
13C til at være dig behjælpelig.