Hej Finn,
Det lyder som om du har indkredset problemet. Eneste andet bud kunne være at en af ledningerne er knækkket inde under isoleringen (det er noget tyndt stads) - så forbindelsen sluttes når du rykker i stikket.
Jeg havde problemer med mit modul (RRC 1993) når der efter terrænkørsel var rigtig varmt under hjælmen. Den fejltændte og var heller ikke til at starte efter kort stilstand. 10 minutters udluftning af motorrummet hjalp. Er med på, at det ikke er dit problem, men jeg fandt en rigtig god erstatning.
Jeg skiftede til en ny forstærker 'A&R Power Amp' fra firmaet RPI Engineering. Du finder beskrivelse på
http://www.v8engines.com/electrics-1.htm#Poweramp. Deres hjemmeside rummer i øvrigt tonsvis af anden nyttig information om V8'eren; såvel mekanisk som indsprøjtning, tænding og tuning.
Modulet kan placeres på inderskærmen, f.eks. ovre ved tændspolen, hvor der er meget bedre køling. Operationen tog et par timer, og sammen med et sæt nye Magnecor-kabler fra samme firma var alle problemer med fejltænding løst - og den har kørt upåklageligt et par år nu.
Land Rover har udviklet et ledningskit, der tilsvarende kan bruges til at forflytte modulet til inderskærmen. Men modul + kabelsæt kostede vist over 3.000,- samlet, så det droppede jeg.
RPI sælger via Ebay for 125 GBP på adressen
http://stores.ebay.co.uk/Partsrange (og nej, jeg har ingen økonomiske interesser i firmaet ;-)
Alternativt har jeg stadig mit gamle modul liggende. Det har selvfølgelig varmeproblemerne, men hvis du kan bruge det til at diagnosticere problemet, kan vi nok finde ud af noget med en prøvekuvert.
Endelig: Du må endelig ikke åbne eller knuse det gamle tændingsmodul. Det indeholder Beryllium, der er noget giftigt stads.
Venligst,
Peter Vinter, Nsj
RRC LSE 1993