tilbage

Land Rover Forum  

Index
77282: Ukendt 4-cyl motor i Disco (15-02-2009 17:09:16)
Lars W (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.249.168)
Hej DLRK

Jeg skal bla. stille ventiler på på en grøn '92-93 disco med DLRK klistermærke på. Det viser sig at en har proppet en 4-cyl DOHC motor i. Er her nogen som kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det kan være for en fætter? Jeg mener bilen blevet købt i Jylland for et års tid siden.

Mvh Lars
Index
77286: sv: Ukendt 4-cyl motor i Disco (15-02-2009 17:29:36) (svar på 77282)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.171.153)
Hej Lars W

Disco I kunne (originalt)leveres med en 2.0 MPI motor (136 hk). Og der har kørt i hvertfald en rundt i DK - det er så nok den du har fingre i.

Modellen har nok af hensyn til specielt det Italienske marked kunnet leveres med denne motor, ud over diesel og V8.

Eddie
Index
77289: sv: sv: Ukendt 4-cyl motor i Disco (15-02-2009 17:45:44) (svar på 77286)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Der er en helt masse om, formentlig den samme bil, i denne tråd:

http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=43476#43476

Mvh
Kenneth Poulsen - der dyrker søgefunktionen - genialt.

Index
77294: sv: sv: sv: Ukendt 4-cyl motor i Disco (15-02-2009 19:26:07) (svar på 77289)
Lars W (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.249.168)
Hej Eddie og Kenneth

Mange tak for svar. Motoren ser også rimeligt originalt monteret ud, men jeg kan ikke finde noget om denne MPI motor i Haynes manualen (does not cover 2.0 MPI petrol engine). Er i bekendt med om denne motor er monteret i et andet køretøj, Rover f.eks, da jeg skal kende bla. ventil/knast tolerance. Motoren bruger iøvrigt uforholdsmæssigt meget brændstof, næsten som min gamle RRC 3.5!

Prøver også på slet skjult opfordring, søgefunktionen.
Index
77317: sv: sv: sv: sv: Ukendt 4-cyl motor i Disco (15-02-2009 21:34:38) (svar på 77294)
lars ellegaard, 3926 nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.251.195.2)
Det er utvivlsomt min gamle bil, som jeg selv har importeret, og mig bekendt er det den enste i DK, som nok også fremgår af den der henvises til.

Mig bekendt sidder motoren også i Rover 820 Si og måske også 420 Si og 620Si. Den har 136 HK, hvilket ihvertfald 82o'eren også har. Så du burde kunne finde og bruge data omkring denne eller disse.

Da jeg havde den kørte den 8-9 km/l og det er da rundt 50% længere end en V8'er.

MVH
Lars Ellegaard
3926 Nsj
Index
77322: sv: sv: sv: sv: Ukendt 4-cyl motor i Disco (15-02-2009 21:48:54) (svar på 77294)
Torbjørn Barfod #6315, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.163.141)
Hej Lars,

Så vidt jeg er orienteret er det Rovers/BMC's 2.0 (mener det er K-serien), der også ligger i Rover 2.0 SI modeller(420, 620, 820), den er mest kendt i turbo versionen der lå i Rover 620TI og ikke mindst 220TI, med 200HK fra slutningen af 90'erne.
Mener bestemt den har hydrauliske ventilløftere.
/Torbjørn
Index
77327: sv: sv: sv: sv: sv: Ukendt 4-cyl motor i Disco (16-02-2009 07:21:26) (svar på 77322)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Hej Torbjørn og andre

Det er ikke en motor i K serien den største i K serien er 1,8 liter som så igen fåes i forskellige udførsler.

2,0 motoren tilhøre T-serien.

Se mere her, Google er din ven:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_T-Series_engine

Vi behøver ikke gætte det er der ude altsammen!!


Med venlige rover hilsner

Ole
#493
Index
77320: sv: Ukendt 4-cyl motor i Disco (15-02-2009 21:39:36) (svar på 77282)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Hej Lars

Motoren ligger i en masse 90"'ere solgt til bla Italien,så vidt jeg husker også det italienske politi.

Og som du selv har konstateret også i en del Disco'er.


Så det er helt originalt.....


Med venlige rover hilsner

Ole
#493
Index
77666: sv: sv: Ukendt 4-cyl motor i Disco (22-02-2009 11:19:43) (svar på 77320)
Lars W (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.249.168)
Mange tak allesammen for svae.