tilbage

Land Rover Forum  

Index
77534: RRC 3,5 V8 karburator 1983 (19-02-2009 22:43:30)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.140.40)
Hej RRC folk med V8.

Jeg mener at der er skrevet før om rust angreb i benzin tanken på RRC V8 biler.
Er der nogen der kan fortælle mig af deres erfaring hvor tanken bliver utæt??
Slangen og studsen ved påfyldningen er tjekket og ordnet.

Men der hvor sugerør og tankmåler går tror jeg det er galt, men er det bare pakningen der skal skiftes og den låsering der bruges der er blevet for svag?

Er det til at få fat i en ny tankmåler me dgummi ring og låsering for penge.??

Claus
Index
77536: sv: RRC 3,5 V8 karburator 1983 (19-02-2009 23:27:04) (svar på 77534)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.112.251)
Hej Claus,
min RR 1990 V8 lækker to steder ved tanken: Dels ovenpå selve tanken, fordi det samler grus og fugt, så den tærer der (rustbeskyttelsen kommer heller ikke "helt derop" tror jeg). Der er simpelthen rustent. Desuden har jeg et tilbageløbssystem der bl.a. inkluderer en expansionsbeholder i samme bagskærm som påfyldningsrøret. Den er også tæret...
Så selv når benzinen er nede på 7,50 fylder jeg ikke helt op!

Ang. nye tankmålere kan de købes hos paddockspares.com.

Vink og Blink
Bo
Index
77704: sv: RRC 3,5 V8 karburator 1983 (23-02-2009 11:55:20) (svar på 77534)
Jens Kristian Steen Thonbo #4828, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.150.58.66)
Jeg har i dec. skiftet tank, føler mm. på min RRC 1983. Tanken var utæt i samlingerne dvs den sev lidt benzin hvis den var over halv fyldt. Jeg købte det hele hos Paddock for under tusind kr. Det er ret ukompliceret på den årgang da brændstofsystemet er med lavt tryk. Jeg fik tankmåler/sugerør tæt vha lidt ekstra pakning i form af en tube Hylomar der er benzinresistent.