tilbage

Land Rover Forum  

77617: bus afgift (21-02-2009 09:28:48)
torkild sckerl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.59.53.137)
Er der nogen der har importeret nyere (1998-2003) defenderbus til dk og har en ide om afgiften, told og skat`s værdiansætelser er svære at gennemskue når det drejer sig om busser. Kan jeg evt. ta udgangspunkt i varevogns afgifterne.
Ved godt at vurdering er lidt tilfældig men alligevel...

mvh Torkild




Serie 2A 109
defender bus
RRC
77620: sv: bus afgift (21-02-2009 10:19:53) (svar på 77617)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Jeg ved det ikke, men jeg mener at Land Rover busimport er slut, den kan ikke godkendes med de langsgående sæder bagerst.
Der er også noget med ståhøjden og sædedimensioner.
Og jeg ved det ikke, men jeg tror at når bilen importeres så er det at betegne som en nyindregistrering og derfor skal den importeres/godkendes iflg. de regler der gældende nu.

Men der er nok nogen der ved noget.
Mvh
Kenneth Poulsen
77621: sv: sv: bus afgift (21-02-2009 10:26:03) (svar på 77620)
torkild sckerl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.59.53.137)
jeg importerede en defenderbus i foråret 2008 uden de store problemer, godt nok en 1988'er..

mvh Torkild
77626: sv: sv: sv: bus afgift (21-02-2009 12:22:20) (svar på 77621)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Så må det være fordi man beregner førstegangsregistreringen efter første gang den har fået nummerplder på, også i et andet land.
Mvh
Kenneth Poulsen
77641: sv: bus afgift (21-02-2009 17:24:31) (svar på 77617)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.216)
Der beregnes 60% afgift og der er ingen fradrag for sikkerhedsudstyr.
LR slutter som bus i october 2001, men der tages udgangspunkt i bilens første reg.dato.
Synes ikke, at kunne huske 2003 som slutår for busreg.
77739: sv: sv: bus afgift (24-02-2009 11:51:58) (svar på 77641)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
60%?! øhh det er da vist længe siden (24/4-2007 man kunne slippe med det - nu hedder det da 180% ligesom alm. hvidpladebiler.... Siger min lærdom da i hvert fald - eller har jeg sovet et kort øjeblik?!

Thorstein
Powernapping er en dejlig ting - men ikke bag rattet.... i hvert fald ikke som fører af bilen....
77760: sv: sv: sv: bus afgift (24-02-2009 15:15:44) (svar på 77739)
torkild sckerl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.59.53.244)
det har jeg da i hvert fald ikke hørt om, kan man læse om det nogen steder ? jeg indførte en M2 bus foråret 2008 og betalte kun 60 % afgift....??

mvh Torkild
77774: sv: sv: sv: sv: bus afgift (24-02-2009 18:46:40) (svar på 77760)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
hmmm det forstår jeg ikke - troede at det forsvandt sammen med 60% reglen for autocampere..... nogen der ved noget eksakt om dette... PauSe hvor er du henne?!
77779: sv: sv: sv: sv: sv: bus afgift (24-02-2009 20:20:58) (svar på 77774)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Æhe hmm det er jo PauSe aka Paul Sehstedt der har skrevet det med de 60%, hvis jeg kender ham ret, vil han da gerne skrive det igen - alternativt stave det.
Det hører til sjældenhederne at PauSe skal rettes.
Nå nu må jeg rar ikke køre med/på/rundt om folk på den måde:)
Med munter hilsen
Kenneth Poulsen
77781: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bus afgift (24-02-2009 20:56:08) (svar på 77779)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.243)
Uha,
der er 60% registreringsafgift for private busser, mens erhvervsmæssige slipper med 0%.
Da der ikke længere kan indregistreres nye 110" STW som busser - særegen model for Danmark og UK - vil der nu opkræves den almindelige registreringsafgift for personbiler - men så er det altså en PMV og ingen bus!

Op til slutningen af 80erne var registreringsafgiften for såvel private som erhversmæssige 'turistbusser' 20 %. 'Omnibusser' (rutebiler) var afgiftsfrie allerede dengang.Derefter fulgte en periode med 0% for begge slags, for så senere at skelne mellem privat og erhvervsmæssig ved at indføre 60% for de private.

Håber, det er svar nok...
77783: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bus afgift (24-02-2009 21:29:44) (svar på 77781)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Paul en PMV er noget helt andet - altså.
Det hedder en MPV.(Multi Purpose Vehicle)

Hæ hæ der fik jeg ham endelig, efter at være blevet rettet utallige gange selv.
:-D
Vi kan heldigvis muntre os.
Mvh
Kenneth Poulsen
77784: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bus afgift (24-02-2009 21:35:52) (svar på 77783)
Ole Deleuran #7984, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 194.255.16.202)
Hej Kenneth,

Paul tænker på dem, der vil have en Panser Mandskabs Vogn
indreg. civilt, (smiler)

Ole
SIII, 88" årg. 74
77791: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bus afgift (25-02-2009 06:15:14) (svar på 77784)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.230)
PMV - Personmotorvogn
LMV - Lastmotorvogn
BUS - bus

... bare lige for en god ordens skyld...

77792: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bus afgift (25-02-2009 07:42:38) (svar på 77791)
Ole Deleuran #7984, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.57.5.202)
Godmorgen Paul,

Jamen, du har fuldstændig ret ! Det er bare nogle forkortelser man ikke ser så tit, lidt som de tyske
LKW og PKW.
Nå, efter morgenkaffen skal jeg lige sige godmorgen
til min SIII, 88", benzin. Den har en utæt vandpumpe
for tiden, så jeg må lige klappe den lidt.

Mojn fra en sønderjyde i nordjylland

SIII hilsner fra Ole
77796: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bus afgift (25-02-2009 09:58:08) (svar på 77792)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
og jeg lærte også lidt idag.... som jeg nok glemmer imorgen....
77802: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bus afgift (25-02-2009 11:14:39) (svar på 77796)
torkild sckerl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.59.53.244)
tak For alle svarene, jeg vil kigge på lidt import..


mvh Torkild Sckerl
77826: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bus afgift (25-02-2009 22:19:04) (svar på 77791)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Argh så lykkedes det heller ikke denne gang - nemesis.

Jeg må endnu en gang lægge mig på mine grædene knæ :)
Respekt.
Mvh
Kenneth Poulsen - dog stadig munter.
77834: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bus afgift (26-02-2009 06:31:28) (svar på 77826)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.71)
Hvorår har du fødselsdag?
Har lige set, Bygma har tilbud på knæskånere!
77859: sv: bus afgift (26-02-2009 14:23:00) (svar på 77617)
Peter Mortensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.99.143)
Nu snakken går på busser, er det så kun specielle 110" der kan registres som bus, eller er det alle 110" sw, med langsgående bagsæder (11 sidepladser) der kan registres som bus? nogen kaldes 9 personer og noge 10 personers... hvad er forskellen?
Mvh
Peter (LR novise)

77868: sv: sv: bus afgift (26-02-2009 16:16:44) (svar på 77859)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.224)
I en bus skal der være plads til mindst 09 passagerer.
Der har i årenes løb været følgende STW som bus:
Første række, anden række, bagenden...
3 + 3 + (2 x 2)
3 + 3 + (2 x 3)
2 + 3 + (2 x 3)
Det er de officielle udgaver, men jeg kender til een, som er privat ændret til:
2 + 2 + (2 x 3)
Der skal altså være minimum 10 siddepladser i bussen...
På vægttavlen kan der altså stå følgende tal i rubrikken PASS: 09, 10, 11.
79647: sv: sv: sv: bus afgift (22-03-2009 17:36:14) (svar på 77868)
Peter Asmussen #6673, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.112.81)
Hej Paul... bus ekspert ;-)
kender du kravende til 110 Defender bus med sædekombinationen 2+3+(2x3) , her tænker jeg specielt til kravene allerbagerst , jeg har hørt noget omkring et mindste mål målt fra bagsædet ( 2nd row) og til bagerst i bussen før den må blive godkendt til 2x3 pers på bench seats bagerst ?