tilbage

Land Rover Forum  

Index
77959: mangler trækkraft (01-03-2009 16:23:40)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.161.11)
110 mangler trækkraft

efter skift af tandrem er trækkraften blevet væk, kan det evt skyldes justering af pumpen? 2,5 n/a
er der en omkring Gentofte/Hellerup der vil kikke forbi og hjælpe med at stille pumpen?

Steen
Index
77960: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 16:26:36) (svar på 77959)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.190)
Det er nok mere sandsynligt, at du ved samling har lavet en fejl og remmen er hoppet en tand, dvs. motoren står ikke i tænding. Pumpen burde ikke være gået ud af justering.
Index
77962: sv: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 16:33:34) (svar på 77960)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.161.11)
den kørte også lidt dårligt før tandrems skift
Index
77963: sv: sv: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 16:40:36) (svar på 77962)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Har du skiftet alle brændstoffilterne?
Luftfilteret?
Starter den med det samme?
Ryger den og hvilken farve?
Der sidder også et lillebitte filter under røret, der hvor det går ind i indsprøjtningspumpen.
Det er meget svært at give råd med så sparsomme oplysninger.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
77964: sv: sv: sv: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 16:42:26) (svar på 77963)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.190)
Kenneth har lige remset op, hvad jeg også ville foreslå...
men hvornår er dyserne sidst blevet skiftet/kontrolleret? Sådan en 2,5 D n/a er ikke til at slå ihjæl lige med det samme.
Index
77965: sv: sv: sv: sv: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 17:08:09) (svar på 77964)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.161.11)
der er skiftet filter for nyligt, den ryger lidt hvidt, det er som før skiftet af tandrem, dysserene er kontrolleret og skulle være fine
Index
77967: sv: sv: sv: sv: sv: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 17:27:30) (svar på 77965)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.190)
Tjah, så har du sikkert ret i, at du skal finde dig een, som kan justere pumpen for dig. Måske også efterse speederforbindelserne, om pumpen får fuldt udslag.
Jeg har selv en OneTen 2,5 d n/a med ca 330.000 km på klokken. Starter og kører udmærket, men der skal snart gøres noget ved den. Trækkraften har også taget noget af på den. Går med tanken om en hovedrep, nye dyser, pumperep og nyt performancetopstykke fra Turner.
Index
77972: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 18:07:24) (svar på 77967)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Har du renset/skiftet alle brændstoffilterne?
Sidder der ikke nede på rammen under passageren.
Hvis røg er enten vand eller for lidt diesel.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
77976: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 18:36:45) (svar på 77972)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.161.11)
det må være for lidt diesel, den bruger ikke vand
Index
77990: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 20:47:45) (svar på 77976)
Jakob Arthur Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.45.241)
Det skal lige siges at når man skifter tandrem på en diesel, så skal indsprøjtningstidspunktet altid justeres, da det ikke kan undgås at dette bliver bragt ud af justering ved skift af tandremmen.

(derfor elsker jeg kædetræksmotorer :) )

Selvfølgelig kan den jo også stå en tand forkert, men derfor skal tidspunktet stadigt justeres.
Index
77992: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 21:15:06) (svar på 77990)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Hej Jakob, på e 2,5L sidder pumpen fast i forgårdsdækslet på den ene side og remhjulet går jo så igennem og ind forgården, og remmen bliver skiftet på remhjulssiden, så pumpen bliver ikke løsnet overhovedet.
På dem jeg har skiftet tandrem på har jeg ikke justeret pumpen efterfølgende.
Skal man det? jeg ved det faktisk ikke.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
77996: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 21:36:42) (svar på 77992)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.190)
Vi har ikke nyjusteret pumpen efter remskifte og jeg har heller ikke hørt og kan ikke læse mig til, at dette burde være nødvendig.
Index
78006: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: mangler trækkraft (01-03-2009 23:19:06) (svar på 77996)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.198.45.241)
Hvis pumpen bliver trukket af tandremmen, skal tidspunktet altid justeres, fordi:

Når tandremmen skiftes, skal den nye rem og spænding passe til motorens ØD og ND mærker, samt til pumpens grundmærker -

Når tandremmen monteres, kan det ikke undgås at indsprøjtningstidpunktet rykkes, da tolorancen er så minimal. Den nye rems grundspænding er nok til at gøre dette alene, og derfor skal tidspunktet indstilles på ny, efter den nye rem er monteret og motoren er drejet 2 omgange (så spændingen er ens hele vejen rundt)

Når man dernæst kontrollerer tidspunktet, vil man finde at det har rykket sig fra data, enten den ene eller anden vej... Dette behøver selvfølgeligt ikke at være meget, men hvis tidspunktet er opgivet til 0,85mm og den står 0,92mm kan dette være rigeligt til dårlig trækkraft.

Med sit mikrometer ur justeret og nulstillet, indstiller man herefter tidspunktet efter data.

På enkelte motorer kan det være nødvendigt med en speciel tilpasningnsdorn som mikrometeruret kan monteres i, men dette burde fremgå af data.

Det skal lige nævnes jeg kun overordnet har ridset op hvorledes tidspunktet på en "standard" diesel indstilles - der er en lille smule mere til det, men skriver jeg gerne hvis det er nødvendigt :)
Index
78012: sv: mangler trækkraft (02-03-2009 07:08:58) (svar på 77959)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.50.8.43)
Hej Steen...

Hvordan spændte i remmen op?

Claus
Index
78029: sv: sv: mangler trækkraft (02-03-2009 15:43:10) (svar på 78012)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.161.11)
remmen blev spændt med moment nøgle og forlænger i det hul der er til det