tilbage

Land Rover Forum  

Index
78176: Lær af historien (03-03-2009 17:10:43)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.135.149.255)
Som i sikkert kan huske, blev der indført en afgift på automobiler da den "gamle" lillebæltsbro stod færdig. Når broen var betalt skulle afgiften bortfalde.
Og siden har vi bilister været jaget vildt, med jagtsæson hele året.
Jeg har regnet ud at jeg selv financierer min "skattelettelse". Spørgsmålet er bare hvor meget jeg skal betale ekstra, for at betale mindre i skat.
Men trøst jer, usle forurenere, jeg er ved at lægge sidste hånd på principtegningen til et partikelfilter til de gamle seriebiler. Det vil blive offentliggjort her på forum.
Med storrygende hilsen
Martin
Index
78182: sv: Lær af historien (03-03-2009 17:38:12) (svar på 78176)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Det vil jeg se frem til - så mangler vi blot at der implementeres tredobbelt ekektronisk startspærre med fingeraftryksgenkendelse i seriekareten samt et blødt katapultsæde til f.eks. trafik- eller miljømedisteren, der påfølgende inviteres til en gratis køretur ud i det blå.
Index
78183: sv: Lær af historien (03-03-2009 17:40:04) (svar på 78176)
Kristian Jensen #2775, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.162.246.50)
Hej Martin --- og alle andre utilfredse land rover ejere !!!
Husk lige at vi selv har valgt dem der bestemmer - eller var det nu dem jeg stemte på - næ vist ikke.
Det koster xx mia. kroner at få landet til at løbe rundt og prisen stiger hver gang en af os beder om lønforhøjelse - så uanset hvordan vil røven altid være nederst på ryggen - og vi vil altid skulle betale ....
Det lyder bare så godt med skattelettelser - vi skal have skatten ned på arbejde (hvad med de 8 % AM bidrag - som kun betales af folk med arbejde)
Nu kommer der en skattepakke som skal få flere i arbejde og samtidig få folk til at arbejde længere og vente et par ar mere før de går på efterløn --- hov hvor var det lige filmen knækkede...
Altså uanset hvad så er der kun os til at betale...
Med rover hilsen
Kristian
ps. jeg har forsøgt at melde mig ud af den forening der hedder SKAT....
Index
78201: sv: sv: Lær af historien (03-03-2009 19:57:43) (svar på 78183)
Finn Otto Olsen #5600, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.115.221)
Ja det er ikke nemt at melde sig ud af skat , !!
men måske man kunne få christiania plader på dytten ??
og køre udenom skat he he
Index
78209: sv: sv: sv: Lær af historien (03-03-2009 20:34:15) (svar på 78201)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.92.119)
Da jeg ikke har alderen, trods alt, kan jeg ikke huske at der blev lagt afgift på automobiler som betaling for den gamle Lillebæltsbro (som var tegnet og projekteret af daværende professor Anker Egelund) Derimod har jeg læst at den blev financieret ved at benzinen blev pålagt 1 øre i afgift pr. liter, hvilket alt benzinforbrugende jo kom til at betale for, dog tror jeg næppe at det var her afgiftsvanviddet startede, men denne specifikke afgiftsdel stoppede, i sagens natur, under anden verdenskrig.
Men iøvrigt finder jeg det underligt at, når riget fattes
penge, så er det hvergang bilisterne der må holde for.
Enhver ved at især børnefamiliernes hverdag slet ikke kunne hænge sammen uden en bil; skulle det offentlige
benyttes, som de folkevalgte og andre "aber" ønsker det kunne man ikke bruge tiden til andet, næste gang du passerer en rutebil, så se på passagerersammensætningen-
skoleelever der kun har denne transportmulighed og pensionister der har hele dagen for sig.
Index
78216: sv: sv: sv: sv: Lær af historien (03-03-2009 21:05:08) (svar på 78209)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.207.63)
Mht det off. trsp. er jeg da ret heldig.
Skulle jeg få den vanartede ide at f.eks. gå i et teater, som vi alle betaler dygtigt til, inde i den store by, skal jeg bare tage hjemmefra ved middagstide, iflg DSBs ruteplanlægger, og så lige nappe et hotelværelse for natten, hvorefter jeg kan påbegynde rejsen hjem næste morgen, hvorefter bussen herude kan sætte mig af oppe ved vejen ved middagstid. Den går kun ifm skolebørnenes brug af samme.

mvh
Knud