tilbage

Land Rover Forum  

Index
79046: Udflagning af Landroveren til England? (13-03-2009 21:03:35)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.244.178)
I England er der også, Budgetmæssig, afgiftsreguleringer vedr. Landrovere på trapperne, dog væsentlig mere humane end de danske; i grove træk som følger; her vil Søren Rasmussen sikkert græde s...!
LR indtil 1973 historic "Nil" dvs. ingen afgift,
dette er vist en ændring, jeg mener det var mere end 25 år gamle biler der var historic og gratis i afgift.
Biler reg. 1. gang mellem 73 og 2001 ca. 200 Pund.
Biler reg. 1. gang mellem 2001 og 2006 ca. 240 Pund.
Herefter fr 125 til 44o Pnd Freeland lavest Def. højst.
Menmen så den akavede, nye biler købt 2010, dvs m. katalysator, partikelfilter, efterbrænder ossv. fra
425 til 950Pund lavest Frelander TD m. man. gear dyrest
Defender, Disc m auto, RR. og så Freelander m benzinm.
Defenderen som vi kender den går dystre tider i møde.
Index
79047: sv: Udflagning af Landroveren til England? (13-03-2009 22:00:47) (svar på 79046)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.94.203)
Hej Verner.

Engelske tariffer interesserer mig ikke meget. Men kan du sige mig din, for jeg har et arrangement, hvor jeg tror, jeg godt kunne bruge dig :-)

På en skala fra "Nil" til det, nogle af de her beregner sig?

http://www.fbi.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=79&Itemid=143

Min interesse = din interesse. Så jeg tager det som en selvfølge, at du er klar ;-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
Index
79048: sv: Udflagning af Landroveren til England? (13-03-2009 22:04:50) (svar på 79046)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.50.85.89)
Hej Verner

Hvad mener du med at "Defenderen som vi kender den går dystre tider i møde."

Hilsen Niels

Index
79111: sv: sv: Udflagning af Landroveren til England? (14-03-2009 21:23:58) (svar på 79048)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.235)
Nu har du SR, ikke bestilt andet, siden afgiftsovergrebet
blev kendt, at plædere i lange indlæg det betimelige og retfærdiggøre at jeg og ligesindede skal ud og erlægge
hvad der næsten svarer til en månedsløn efter skat for at
køre Landrover på gule plader. De sidste 20 år har jeg haft gulpladebil, fra den gang kun varebiler skulle periodesynes, gulpladebiler fordi varetransportmuligheden tiltalte mig mere end at have sæderækker til at grine mig i nakken og ikke mindst fordi jeg er alene i bilen 99,9% af tiden. Af ovenstående årsag undrer det mig meget at SR er med i afværgeudvalget og ønsker ikke at lade mig bruge i noget som SR foranstalter hvad så formålet end tjener,
dertil er vandene simpelt hen blevet for tilmudrede.
Mht. de engelske afgifter skal lige med at for varelandrovere indtil 2006 der er euro4 skal der kun betales 125Pnd i roadtax. Den engelske "vat" er sænket til 15% året ud. England er nok der hvor der sælges flest Defendere til private, men når der fra 2010 skal betales 950 Pnd i "roadtax" for nye Defendere så vil denne næppe gå som varmt brød, Defenderen vil nok ende som den amerikanske OSHKOSH, en bil som kun sælges til hær, lufthavne, vejvæsener og lign.
Index
79121: sv: sv: sv: Udflagning af Landroveren til England? (15-03-2009 10:02:16) (svar på 79111)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.94.203)
Kære Verner.

Lad mig betrygge og berolige dig. Jeg er ikke med i noget afværgeudvalg.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT