tilbage

Land Rover Forum  

Index
79272: RRC 1983 utæt tank (17-03-2009 08:11:22)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.75.142)
Hej.

PÅ vedhæftet billede:
Er det tankender er utæt eller er det tankarmaturet der er utæt? (pakning eller tæring).

Kan de erfarne komme med en udtagelse?

Ellers i rep. håndbogen stor der at der kan smøres med en eller anden tætnings/fuge masse flydende pakning noget som jeg ville høre om var nødvendigt for at få tankarmaturet helt tæt.
og ellers hvor plejer tanken at være utæt i det område eller generelt.

Nu vi så snakker tank armatur.
Hvor stor flow og tryk forskel er der på en karburator side ind sugerør og ekstern pumpe og en EFI pumpe og armatur ovenned??

Claus
Index
79275: sv: RRC 1983 utæt tank (17-03-2009 08:48:09) (svar på 79272)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.46.178)
Hej Claus

Hvis din tank er med sidemonteret armatur er det meget normalt at tanken bliver utæt omkring armaturet. Min erfarig er at det ofte er pga tærring af det låseblik der er en del af tanken og som holder armaturet på plads.
Hvis det er sådan det forholder sig, så er den rigtigste løsning at skifte tanken. Det er ikke ret svært og den er egentlig også rimelig i pris.
Det kan ikke anbefales at begynde at tætne eller lappe på tanken.

Mvh. Benny #2711
Index
79278: sv: RRC 1983 utæt tank (17-03-2009 09:07:41) (svar på 79272)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.46.178)
Nåh ja, så spurgte du også om tryk.
En V8 med karburator bruger en ekstern elektrisk membrampumpe der laver 0,4-0,5 bar, altså et forholdsvis lavt tryk.
En V8 med indsprøjtning bruger en pumpe der er bygget ind i tanken. Det er en højtrykspumpe og arbejder med 3-4 bar, altså en højtrykspumpe.
Så hvis du spørger fordi du har en en tank eller pumpe til indsprøjtning liggende, så kan den altså ikke bruges til en V8 med karburator.

Mvh. Benny #2711
Index
79281: sv: sv: RRC 1983 utæt tank (17-03-2009 09:12:50) (svar på 79278)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.75.142)
Hej Benny

Tak for svaret , det havde jeg regnet med men det kunne jo være man kunne have sluppet for hullet ind i siden.

Claus
Index
79289: sv: sv: sv: RRC 1983 utæt tank (17-03-2009 11:04:49) (svar på 79281)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
Du kan få en justerbar "fuel pressure valve" som så regulerer trykket til det du ønsker.
Hilsen Kenn
Index
79296: sv: RRC 1983 utæt tank (17-03-2009 11:34:33) (svar på 79272)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.75.142)
glemte vist billedet