tilbage

Land Rover Forum  

Index
79885: dagens billede (27-03-2009 13:05:00)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Den der lækre serieraket - har den fået hævet undervognen?
Index
79928: sv: dagens billede (29-03-2009 19:02:00) (svar på 79885)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.184.93)
Hej Stefan
Ja min "lækre seriekaret" har Paddock paraboler på, og oneton-lasker. Og så lige en let skruet 2,5TD motor ;)
Index
79933: sv: sv: dagens billede (30-03-2009 05:20:48) (svar på 79928)
Roberto Petersen #7754, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 62.66.173.155)
Ka de paddock paraboler holde så, altså højden, det kniber jo en del med alle de andre mærker, ja selv nye standardfjedre?
Index
79935: sv: sv: sv: dagens billede (30-03-2009 08:04:23) (svar på 79933)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Tja altså kører på mit andet sæt bagfjedre. Men det er ikke fordi de ikke kunne holde højden, mere fordi jeg krøllede dem pga. akslen vred i fjedren (Axle-wrap) hvilket skyldes for stor motor og for store hjul. Har derfor købt et nyt sæt til bag, som ikke er magen til de gamle selvom de også er fra Paddock, de er åbenbart begyndt at sælge et andet mærke. Men de forreste fjedre er de samme, og her har jeg monteret en såkaldt anti-wrap-bar. Så fjedrene ikke krøller. De har ikke helt samme højde som da de var nye, men da fjedrene lever et hårdt liv på min bil, vil jeg ikke bruge for mange på dem, så jeg skifter dem bare når de ser for trætte ud. Men jeg skal nok skrive når jeg skifter de forreste, for umiddelbart tror jeg de holder længe endnu.
Index
79938: sv: sv: sv: sv: dagens billede (30-03-2009 10:02:45) (svar på 79935)
Jan Kjerbye (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.243.15.66)
Hvordan fungerer det med 1 ton lasker for og bag? Er styregeometrien ikke ændret? Er det det eneste du har lavet om for at hæve den?

mvh

Jan Kjerbye
Index
79947: sv: sv: sv: sv: sv: dagens billede (30-03-2009 12:08:37) (svar på 79938)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Det fungere såmænd udemærket. Jo der er selvfølgelig visse ulemper; styregeometrien bliver ændret, men i modsætning til når man hæver en skruefjedret vogn, bliver denne jo "langsommere" i styringen så man skal ikke være bange for at flyve af vejen. Men jeg syntes nu ikke jeg kan mærke forskel. Men det største problem er i virkeligheden forkardan'en, den kommer uhyggelig tæt på tværvangen. men pga. LR's charmerende svingende tolerancer, er det mere kritisk på nogle end andre, så det er egentlig bare at prøve. Jeg har så valgt at have friløbsnav på foran, så jeg kan koble forkardan'en helt fra til hverdag og lange ture.
Index
79972: sv: sv: sv: sv: sv: sv: dagens billede (30-03-2009 21:49:34) (svar på 79947)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Og igen - det ser fedt ud!

Hilsen
Stefan